Justitieminister wil in gesprek over vuurwerkverbod: 'Er moet iets veranderen met oud en nieuw'

Was niet één keer een verbod hè. Eerste jaar was het een stuk minder vuurwerk, tweede jaar ging het hier helemaal los, zoveel shells nog niet eerder gezien met O&N.
Inderdaad,ik heb me het eerste jaar ook netjes eraan gehouden.
Had wel een shitload aan cat1 toen dat wel.
Maar het jaar erop heb ik eigenlijk de mooiste oud en nieuw ooit mee gemaakt.
Zoveel zwaar en mooi spul had ik hier nog nooit gezien.
Terwijl je zou denken dat niemand toen meer vuurwerk zou hebben omdat er al 2 jaar niet verkocht was.

Dat speelt zeker een heel grote rol. Maar mag je niet benoemen hoor. Want dan discrimineer je. Een alcoholverbod zou ik mee kunnen leven. Al zou ik zo af en toen mijn speciaal biertje wel missen.:biertje:
we weten allemaal hoe het zit toch ,alleen wordt het echte verhaal niet verteld ,niemand wordt aangepakt /gearresteerd als er een groepsdynamiek bij is ,hetzelfde in de stadions ,hetzelfde als die sukkels op de snelweg iedere keer ,fluwelen handschoen en een corrigerend vingertje met niet meer doen he en dan als justitie maar afvragen wat er nu gebeurd is met de samenleving ??? jaaaaaaa😤 moet je in een ander europees land proberen ,heb je echt een probleem hoor ,en daar hebben ze deze oud en nieuw problemen niet zoals hier hoor

Inderdaad,ik heb me het eerste jaar ook netjes eraan gehouden.
Had wel een shitload aan cat1 toen dat wel.
Maar het jaar erop heb ik eigenlijk de mooiste oud en nieuw ooit mee gemaakt.
Zoveel zwaar en mooi spul had ik hier nog nooit gezien.
Terwijl je zou denken dat niemand toen meer vuurwerk zou hebben omdat er al 2 jaar niet verkocht was.
De tweede keer werd het verbod al in november afgekondigd en had iedereen ruim de tijd zichzelf te voorzien. Zelf had ik mij al voorgenomen een O&N met categorie F1 en minimaal F2 dat nooit weer! Het was inderdaad een erg gave O&N, met vuurwerk dat ik anders nooit zou hebben gekocht maar mij in positive zin verbaasde! Afijn gevleugelde uitspraak was toen 'Het volk heeft gesproken!' Ik hoop dat het weer zal gebeuren i.g.v. een verbod en ik verwacht ook wel dat het zo zal zijn.
Zelf blijf ik gewoon vuurwerk afsteken met O&N.

'Fantastisch' om te zien hoe bepaalde publieksdiensten door hun bestuurders iets door de strot geduwd krijgen.

Het is te zot voor woorden dat deze mensen serieus menen dat alle ongeregeltheden rondom de jaarwisseling ineens voorbij zullen zijn als het laatste restje consumentenvuurwerk verboden wordt.

Het triggert me vooral om meer en meer burgelijk ongehoorzaam te zijn!

Achja we gaan het wel weer zien... Als er een verbod komt is het voor mij en vele andere wel klaar. Ja over de grens valt er genoeg te halen maar heel de beleving en voorpret voor o&n is dan wel weg.
Dat went snel genoeg. Ook voor mij was het 2e coronajaar qua vuurwerk mijn mooiste O&N ooit, want tsja je wordt toch al de grens overgejaagd om aan vuurwerk te komen en als je dan toch bezig bent, dan kun je net zo goed voor spullen gaan die in NL niet worden verkocht. En dat is precies de reden waarom een algeheel verbod een averechtse uitwerking zal hebben.

'Fantastisch' om te zien hoe bepaalde publieksdiensten door hun bestuurders iets door de strot geduwd krijgen.

Het is te zot voor woorden dat deze mensen serieus menen dat alle ongeregeltheden rondom de jaarwisseling ineens voorbij zullen zijn als het laatste restje consumentenvuurwerk verboden wordt.

Het triggert me vooral om meer en meer burgelijk ongehoorzaam te zijn!
dat is ook precies de reden dat er hier in utrecht bij het eerste afsteekverbod nog nooit zoveel is verkocht en afgestoken ,vuurkorf in de tuin verboden ,openhaard verboden ,en als het ze lukt mogen we ook niet meer roken of bbq en in de parken of aan de zwemplas ,ooh ja en vanaf 2027 alle vervoer elektrisch in utrecht ??? ben 55 jaar geboren en getogen utregter maar het is hier overduidelijk overgenomen door d66/groenlinks yuppen die hele "volkswijken"aan het uitkopen zijn en de regels bepalen .buhhhhh ,jarenlange verkoop van sociale huurwoningen heeft duidelijk zijn sporen na gelaten ,lang leven de politiek

BBB is onze hoop in bange dagen!
Ook ik heb tijdens corona prima jaarwisselingen gevierd en was een soort van trots op de ongehoorzaamheid om mij heen 😉

Even een dagje geen nieuws gevolgd ivm werk en dan is er "ineens" een hele lading anti vuurwerk nieuws (vond het al zo rustig in december). Natuurlijk "toevallig" een dag voor dat het debat over oud & nieuw begint. Ik vraag me toch af waarom er zoveel moeite gedaan wordt om zoveel anti berichten in het nieuws te krijgen als (volgens het artikel) "de roep om een verbod sterker wordt". De tegenstanders zijn kennelijk zelf ook niet zeker van hun zaak.

Het voelt een beetje als de 'laatste en ultieme poging' om het verbod te krijgen. 2 jaar achter de schermen gewerkt aan het slot offensief. In alle 'DPG' media tegelijk verschillende soorten artikelen, met 1 doel... Dit is lang van te voren zo bekokstoofd en met de media kortgesloten. Ben benieuwd.

Dat went snel genoeg. Ook voor mij was het 2e coronajaar qua vuurwerk mijn mooiste O&N ooit, want tsja je wordt toch al de grens overgejaagd om aan vuurwerk te komen en als je dan toch bezig bent, dan kun je net zo goed voor spullen gaan die in NL niet worden verkocht. En dat is precies de reden waarom een algeheel verbod een averechtse uitwerking zal hebben.
Maarja hier de gewone huisvader is veel te bang dat mn vuurwerk word afgepakt bij een grenscontrole. Dus vuurwerk weg en geld weg en een boete

Back
Bovenaan