Jongen zwaargewond door vuurwerkbom

hardcore0438

VWC lid
HOEK - In Hoek is vanmiddag iemand zwaargewond geraakt nadat een vuurwerkbom ontplofte. Dat meldt de politie.

Vanmiddag rond 14.40 uur kwam bij de meldkamer van de politie de melding binnen dat er een vuurwerkbom was afgegaan in de Burgemeester Hendrik Wolferthof in Hoek en dat daarbij iemand gewond was geraakt.

Een drietal jongens in de leeftijd van 14 en 15 jaar hadden samen een vuurwerkbom gemaakt middels koperen pijpjes en het kruit van een aantal strijkers. Ze hadden het kruit in de pijp gestopt en één van de jongens was naar buiten gegaan en had de koperen pijp dichtgeslagen met het gevolg dat de pijp ontplofte.

Het slachtoffer, een 14-jarige jongen is met de ambulance naar het Universitair Ziekenhuis in Gent gebracht. Hij liep zware verwondingen aan zijn hand op. De gealarmeerde traumahelikopter uit Rotterdam is niet meer ingezet.

Tsja het is natuurlijk triest dat zoiets gebeurd maar echt medelijden heb ik niet.
Het meeste medelijden heb ik nog met die ouders want die mogen zich aangesproken voelen.

Tsja het is natuurlijk triest dat zoiets gebeurd maar echt medelijden heb ik niet.
Het meeste medelijden heb ik nog met die ouders want die mogen zich aangesproken voelen.

Geen medelijden?
Ik heb ontzettend veel medelijden met deze jongens. Het zijn geen volwassen kerels die dit doen. Het zijn slechts puberende jongeren. Iedereen heeft wel iets doms gedaan in die periode, waar je achteraf van denkt, nou, dat is ook maar net goed gegaan.

Slim is het natuurlijk niet, het zal extreem zwaar vallen als zijn hand niet meer te redden valt.Dan vallen er toch erg veel beroepen af.

Geen medelijden?
Ik heb ontzettend veel medelijden met deze jongens. Het zijn geen volwassen kerels die dit doen. Het zijn slechts puberende jongeren. Iedereen heeft wel iets doms gedaan in die periode, waar je achteraf van denkt, nou, dat is ook maar net goed gegaan.

Slim is het natuurlijk niet, het zal extreem zwaar vallen als zijn hand niet meer te redden valt.Dan vallen er toch erg veel beroepen af.

Ja tuurlijk doen we in onze jeugd allemaal gekke dingen, ik denk dat het raar zou zijn als dat niet zo was. Maar toen ik 14 was wist ik toch echt wel dat ik niet met vuurwerk moest gaan rotzooien en van dit soort rare fratsen uithalen.

wanneer leert men nou onderscheid te maken tussen een pijp"bom" en een vuurwerkje met een kartonnen tube.

zodra je de pijp vervangt met een dikke kartonnen tube zijn veel gevallen al eliminated.

ik heb geen medelijden met deze persoon lack of kennis is zijn schuld

Waarom mogen die zich aangesproken voelen, alsof die ouders wisten dat die kids allemaal met experimenten bezig waren ? Waarschijnlijk lopen die zich zelf te verwijten dat hun niets is opgevallen oid..
Nee het is gewoon in en in triest dat zoiets gebeurd en dat die jongen misschien zijn hand moet missen en medelijden heb ik ook met die knaap.

Pijpbom maken dus, eigen schuld dikke bult

wel slecht voor de ouders en het imago van vuurwerk
want vuurwerk bom is weer het woord, niet zelf geknutselde slechte actie.

Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom mogen die zich aangesproken voelen, alsof die ouders wisten dat die kids allemaal met experimenten bezig waren ? Waarschijnlijk lopen die zich zelf te verwijten dat hun niets is opgevallen oid..
Nee het is gewoon in en in triest dat zoiets gebeurd en dat die jongen misschien zijn hand moet missen en medelijden heb ik ook met die knaap.

Die ouders hadden denk ik best wel kunnen waarschuwen, dit is namelijk meerdere keren in het nieuws geweest vorig jaar dus ook meedere keren onder de aandacht geweest.

Het valt niet uit te sluiten dat die ouders dat ook niet gedaan hebben maar de kans is klein denk ik aangezien ze het anders niet gedan hadden, lijkt mij.

Die ouders hadden denk ik best wel kunnen waarschuwen, dit is namelijk meerdere keren in het nieuws geweest vorig jaar dus ook meedere keren onder de aandacht geweest.

Het valt niet uit te sluiten dat die ouders dat ook niet gedaan hebben maar de kans is klein denk ik aangezien ze het anders niet gedan hadden, lijkt mij.

Luister jij altijd naar je ouders?:rolleyes:

Luister jij altijd naar je ouders?:rolleyes:

Niet altijd. Voorbeeldje: Vroeger hadden wij op de camping een hele grote zandheuvel, daar mochten we niet op want stel dat je wegzakt aan zo'n zijkant dan lig je onder een paar meter zand. Geloof mij maar dat ik het nog niet in me hoofd heb gehaald om op die zandheuvel te gaan.

Messchien een raar voorbeeld maar vaak willen waarschuwingen van je ouders best wel helpen.

Vind het echt erg voor die jongen, als je op die leeftijd al misschien blijvend letsel aan je hand hebt.

Ouders? Die weten meestal niet dat hun kinderen daarmee bezig zijn.....
Dan ik ik ook zeker even naar mijn verleden...tot 15-16 jaar is alles stoer etc, en tegenwoordig wordt je daabij opgejaagd en opgefokt door allerlei rotzooi van You tube, internet etc. Ik heb veel geluk gehad met mijn broertje samen vroeger in de 80ér jaren....want hoewel we veel veilighed inbouwde, kan 1 vonk genoeg zijn....

nee, je kan je kinderen beter opvoeden met vuurwerk door zeer duidelijke afspraken te maken en je in te leven wat de kids willen en bovendien je te verdiepen in de rotzooi die op de markt komt...

Dat werkt naar mij inziens nog het beste.(internet is er immers niet alleen voor de kinderen...):D

Eigenlijk is het geeneens vuurwerk, maar gewoon een echte bom. Echt medelijden heb ik ook niet. Iemand gunnen doe je niet, maar als je zoeits fabriceert ben je echt niet slim bezig.

Tja, 14 jaar.. Toen ik die leeftijd had deed ik ook zulke dingen (alhoewel niet met flash, gewoon buskruit), dus ik kan deze jongens wel begrijpen. Op zo'n leeftijd gun ik het die jongens echt niet, hoe dom het ook is om zulke bommen te maken. Ze hebben nog een hele toekomst voor zich en daar horen ze nog van te kunnen genieten, liefst met TWEE handen. Geloof maar dat die jongens hun leven lang geen bom meer zullen maken!

Medelijden heb ík dus wel, ook met de ouders. Als een volwassen iemand zoiets overkomt (tenzij het de schuld van een ander is uiteraard) heb ik minder medelijden, daarvan verwacht ik dat ze toch een beetje meer gezond verstand hebben.

Dit is vlak bij mij in de buurt. Ik ken de jongens verder niet wie dit gedaan hebben. Zoals het hier wordt rond verteld heeft de jongen de pijpbom met een hamer dichtgeslagen i.p.v. tussen een bankschroef dicht gedrukt. Iedereen met een beetje verstand weet dat er vonken kunnen ontstaan als je met metaal op metaal sla..

Erg sonde voor de jongen, ik hoop dat zijn verwoningen te herstellen zijn. Laat dit aub (WEER) een les zijn voor iedereen die zich bezig houd met dit soort praktijken. Dit is GEEN vuurwerk meer, maar zo maak je BOMMEN. In mijn ogen gaat dit richting terrorisme..

Gegroet

Dit verhaal doet me denken aan die gozer die vorig jaar een beetje zielig zat te doen bij Alberto Stegeman.
Hij had flash uit strijkers in een parfumflesje gedaan...
Toen dat flesje knalde kreeg hij een glasscherf in zijn oog, en raakte dus blind aan één oog.
Dan gaat hij daar een beetje zielig zitten doen dat hij door illegaal vuurwerk zijn oog is kwijtgeraakt...
NEE!!! JE BENT JE OOG KWIJTGERAAKT DOOR JE EIGEN LOMPE ROTSCHULD!!!
Ik heb dan ook TOTAAL geen medelijden met dit soort gasten.
De engelse hebben hier een mooi spreekwoord voor: ''if you mess with a bull, you get the horns''
Amen...

Tsja, op die leeftijd doen jongens wel meer domme dingen, maar ik heb zelf nog nooit een pijpbom gemaakt, het is ontzettend dom gewoon. Tuurlijk is het een harde knal, lekker snel en goedkoop gemaakt, maar je speelt met je leven. In ieder geval met je handen. Als je dan toch een harde knal wilt, kan je net zo goed carbid schieten...

Het is zielig voor die jongen, maar toch echt zijn eigen schuld.

Back
Bovenaan