Jongen (13) zwaargewond bij afsteken gevonden vuurwerk

kwintos

VWC lid
Een dertienjarige jongen is in Brunssum ernstig gewond geraakt toen hij een stuk vuurwerk aanstak dat hij had gevonden. Het explosief ontplofte vrijwel meteen.De jongen heeft zware verwondingen aan allebei zijn handen en aan zijn benen. Ook heeft hij blijvende gehoorschade opgelopen door de klap.

Blindganger
Het ongeluk gebeurde vrijdagmiddag op een speelpleintje in de Molenstraat, maar is pas maandag door de politie van Brunssum en Landgraaf bekendgemaakt. Het stuk vuurwerk is waarschijnlijk een blindganger die achterbleef nadat donderdagavond een jongen op het speelveldje vuurwerk afstak.

De politie is naar hem op zoek.

Bron:
http://www.1limburg.nl/jongen-13-zwaargewond-bij-afsteken-gevonden-vuurwerk

En weer iemands leven voorgoed veranderd. Het houdt niet op, niet vanzelf! Wanneer gaat de overheid nou eens echt straffen opleggen aan handelaren en misbruikers van asoknallers?

Molenstraat.. komt me bekend voor, was daar niet ook al eerder een keer iets gebeurd? Wel triest ja dat dit moet gebeuren. Zonde zonde zonde.

En weer iemands leven voorgoed veranderd. Het houdt niet op, niet vanzelf! Wanneer gaat de overheid nou eens echt straffen opleggen aan handelaren en misbruikers van asoknallers?

Vergeet niet dat de media graag overdrijft. Een vriend van mij lag ooit na een auto-ongeluk 'met ernstige verwondingen en in levensgevaar op de intensive care', terwijl hij die dag zelf nog het ziekenhuis heeft kunnen verlaten met enkel een gebroken arm en wat gekneusde ribben.

Vergeet niet dat je na een nachtje stappen in de disco ook blijvende gehoorschade kan oplopen.

Verder ben ik ook volledig tegen alle knallers >5gram.

Overdrijven of niet, illegaal knalwerk moet er uit. Je hebt wel door dat als je zelf illegaal spul in huis hebt meewerkt aan een algeheel vuurwerk verbod ?

Vergeet niet dat de media graag overdrijft. Een vriend van mij lag ooit na een auto-ongeluk 'met ernstige verwondingen en in levensgevaar op de intensive care', terwijl hij die dag zelf nog het ziekenhuis heeft kunnen verlaten met enkel een gebroken arm en wat gekneusde ribben.

Vergeet niet dat je na een nachtje stappen in de disco ook blijvende gehoorschade kan oplopen.

Ik snap je poging tot afzwakken van dit bericht niet helemaal, maar dat ligt denk ik aan mij.

Ik snap je poging tot afzwakken van dit bericht niet helemaal, maar dat ligt denk ik aan mij.

De media langs haar kant overdrijft heel graag. De berichtgeving die zij doet is lang niet altijd zo objectief, ze overdrijven nogal graag.

Dat dat kind gewond is geraakt staat buiten twijfel, de vraag is in welke mate dat zo is.

Hij raakte aan één hand een vinger kwijt, brak diverse vingers en is blijvend doof aan één oor.

Overdrijven of niet, illegaal knalwerk moet er uit. Je hebt wel door dat als je zelf illegaal spul in huis hebt meewerkt aan een algeheel vuurwerk verbod ?

Illegaal knalvuurwerk werkt een vuurwerkverbod zeker in de hand. Illegaal siervuurwerk tussen 00u en 01u doet dat zeker niet, integendeel.

In Nederland moeten een groot aantal mensen gewoon dringend leren van op een volwassen manier met vuurwerk om te gaan. Als je weken voor oud & nieuw gaat lopen stoken, al dan niet met zware knallers, dan werk je een vuurwerkverbod in de hand. Iemand die om middernacht een paar professionele blokken de lucht inpompt doet dat niet.

Hij raakte aan één hand een vinger kwijt, brak diverse vingers en is blijvend doof aan één oor.

Aah kijk dat wist ik niet. Heel erg voor die jongen, hopelijk pakken ze diegene die dat spul heeft achtergelaten hard aan.

Aah kijk dat wist ik niet. Heel erg voor die jongen, hopelijk pakken ze diegene die dat spul heeft achtergelaten hard aan.
Als het achtergelaten was, als ie het zelf gekocht had en geen lastige vragen wil beantwoorden over de herkomst is dit ook een mooi smoesje. Heel erg dat hij gewond geraakt is en ik wens hem alle beterschap maar er zijn wel veel mensen in het nieuws die vuurwerk 'vinden'.

Illegaal knalvuurwerk werkt een vuurwerkverbod zeker in de hand. Illegaal siervuurwerk tussen 00u en 01u doet dat zeker niet, integendeel.

In Nederland moeten een groot aantal mensen gewoon dringend leren van op een volwassen manier met vuurwerk om te gaan. Als je weken voor oud & nieuw gaat lopen stoken, al dan niet met zware knallers, dan werk je een vuurwerkverbod in de hand. Iemand die om middernacht een paar professionele blokken de lucht inpompt doet dat niet.

Geloof je serieus wat je hier schrijft? Eens dat mensen verantwoord moeten omgaan met vuurwerk. Maar als je illegale blokken de lucht in 'pompt' ben je bij voorbaat al onverantwoord bezig

In Nederland moeten een groot aantal mensen gewoon dringend leren van op een volwassen manier met vuurwerk om te gaan.

Dat gaat dus nooit gebeuren ben ik bang.Als ik sommige figuren bezig zie ook volwassen dan heb ik er een hard hoofd in.

Geloof je serieus wat je hier schrijft? Eens dat mensen verantwoord moeten omgaan met vuurwerk. Maar als je illegale blokken de lucht in 'pompt' ben je bij voorbaat al onverantwoord bezig

Ach, ik heb jaren in Zwitserland gewoond. Daar schoten particulieren 100shots 2" blokken alsof het niks was, 4" bolpijlen van Zink noem maar op. Daar gebeurden quasi nooit ongelukken, laat staan dat er prullenbakken werden opgeblazen, er werd dan ook niks mee gedaan dat niet hoorde. Grondknallers daarentegen, die zijn altijd verboden geweest. Gek he dat het daar wel goed gaat?

Hoe bekrompen kan je zijn, iets doen wat volgens de Nederlandse wet verboden is, is direct onverantwoord... Als jij gaat beweren dat 1,2¨blokken afsteken onverantwoord is, dan vraag ik mij af wat je mening is van doorlontbakken. Dat zijn meestal ook gewoon 1,2" potten die doorgelont worden.

Persoonlijk vind ik een illegaal 100sh 1,2" blok met een hoofd- en reservelont veiliger, dan een legaal 4x 25sh combibox die nog zelf doorgelont moet worden als je één blok wilt.

Reverse was me net voor xd

erg voor deze jongen, alhoewel ik mij wel afvraag of het daadwerkelijk gevonden vuurwerk is. Meestal is dat een goede smoes om een verder onderzoek te voorkomen of in ieder geval de schuld is buiten jezelf te zoeken. Maar los van of het gevonden was of van hemzelf is dit natuurlijk te erg voor woorden. Ik zou een europees verbod op het zware vuurwerk toejuichen. Hopelijk komt dat erdoor zodat deze troep van straat verdwijnt.
greetzz

Ach, ik heb jaren in Zwitserland gewoond. Daar schoten particulieren 100shots 2" blokken alsof het niks was, 4" bolpijlen van Zink noem maar op. Daar gebeurden quasi nooit ongelukken, laat staan dat er prullenbakken werden opgeblazen, er werd dan ook niks mee gedaan dat niet hoorde. Grondknallers daarentegen, die zijn altijd verboden geweest. Gek he dat het daar wel goed gaat?

Hoe bekrompen kan je zijn, iets doen wat volgens de Nederlandse wet verboden is, is direct onverantwoord... Als jij gaat beweren dat 1,2¨blokken afsteken onverantwoord is, dan vraag ik mij af wat je mening is van doorlontbakken. Dat zijn meestal ook gewoon 1,2" potten die doorgelont worden.

Helemaal mee eens, maar wat als het wel fout gaat? Wat als jij, die wel verantwoord omgaat met vuurwerk, net dat blok heeft die uit elkaar klapt? Ik snap dat dat ook kan gebeuren bij legaal en ook zeker voorkomt. Maar als mensen door jou illegaal verantwoord afgestoken blokkie toch schade oplopen denk ik dat jij je ondanks jou 'verantwoorde instelling' toch knap ***lig voelt

Back
Bovenaan