Jongen (13) zwaargewond bij afsteken gevonden vuurwerk

Helemaal mee eens, maar wat als het wel fout gaat? Wat als jij, die wel verantwoord omgaat met vuurwerk, net dat blok heeft die uit elkaar klapt? Ik snap dat dat ook kan gebeuren bij legaal en ook zeker voorkomt. Maar als mensen door jou illegaal verantwoord afgestoken blokkie toch schade oplopen denk ik dat jij je ondanks jou 'verantwoorde instelling' toch knap ***lig voelt

Zo'n blokken hoor je dan ook niet af te steken in een straat. De keren dat ik bij stookpartijen ben geweest dat zulke blokken de lucht ingingen, stond iedereen op minstens +-100meter afstand. Eén keer heb ik het fout zien gaan, dronken vader die zink 920 aanstak vanuit een fles die omviel. Maar daar kan het vuurwerk niet aan doen.

In lang niet alle landen zijn die blokken illegaal, met een reden.

Het zou prettig zijn als ze dit soort "zware explosieven" niet meer onder de noemer "vuurwerk" zouden scharen.

Als het achtergelaten was, als ie het zelf gekocht had en geen lastige vragen wil beantwoorden over de herkomst is dit ook een mooi smoesje. Heel erg dat hij gewond geraakt is en ik wens hem alle beterschap maar er zijn wel veel mensen in het nieuws die vuurwerk 'vinden'.

Dit dacht ik dus ook gelijk. Op je 13 mag je graag experimenteren. Aan 1 kant begin je al goed na te kunnen denken, maar ben je van binnen nog kinds..
Het zou mij niet verbazen dat hij zelf wat in elkaar geknutseld heeft. Laten we eerlijk zijn, er zijn niet veel lange droge momenten geweest de laatste tijd.

Desalniettemin erg sneu voor deze jongen natuurlijk!
Maar media geloof ik al lang niet meer. Ook niet als het bericht positief is.

Gevonden vuurwerk, en een 13 jarige die opdat moment daar toevallig is met een aansteker op zak. Hmmm..... raar.... of zeg dan eerlijk wat er is gebeurd.

Wens de slachtoffer een goede herstel toe.

Gevonden vuurwerk, en een 13 jarige die opdat moment daar toevallig is met een aansteker op zak. Hmmm..... raar.... of zeg dan eerlijk wat er is gebeurd.

Wens de slachtoffer een goede herstel toe.

zo raar is dat niet hoor.
ik liep op mn 13e ook altijd met een aansteker op zak, aangezien ik rookte.

zo raar is dat niet hoor.
ik liep op mn 13e ook altijd met een aansteker op zak, aangezien ik rookte.

Dat is wel raar. Een kind van dertien die nog rondslingert in speeltuintjes, rookt niet.

De waarachtigheid van dit verhaal is ver te zoeken.

Kind van 13 heeft een aansteker.
Kind van dertien vindt illegaal vuurwerk.
Kind steekt het aan en knalt onmiddellijk.

Welk handopblazer heeft nou een schietlont? Enige mogelijkheid
zijn de dikke knallers die afkomstig zijn van een mat. Persoonlijk
denk ik dat dit niet het geval was.

En klopt, het is erg wat er gebeurd is met dat jochie maar media maakt
hier misbruik van en manipuleert zoals gewoon de zaak.

Ach, ik heb jaren in Zwitserland gewoond. Daar schoten particulieren 100shots 2" blokken alsof het niks was, 4" bolpijlen van Zink noem maar op. Daar gebeurden quasi nooit ongelukken, laat staan dat er prullenbakken werden opgeblazen, er werd dan ook niks mee gedaan dat niet hoorde. Grondknallers daarentegen, die zijn altijd verboden geweest. Gek he dat het daar wel goed gaat?

Hoe bekrompen kan je zijn, iets doen wat volgens de Nederlandse wet verboden is, is direct onverantwoord... Als jij gaat beweren dat 1,2¨blokken afsteken onverantwoord is, dan vraag ik mij af wat je mening is van doorlontbakken. Dat zijn meestal ook gewoon 1,2" potten die doorgelont worden.

Mentaliteit verschil.
Daar weten ze niet anders en word er normaal mee omgegaan en daarbij is er een beknopte cursus te volgen.

Hier daarintegen lijkt het normaal om zoveel mogelijk rottigheid en vernieling te plegen.

Gr
Marchel

Dat is wel raar. Een kind van dertien die nog rondslingert in speeltuintjes, rookt niet.

De waarachtigheid van dit verhaal is ver te zoeken.

Kind van 13 heeft een aansteker.
Kind van dertien vindt illegaal vuurwerk.
Kind steekt het aan en knalt onmiddellijk.

Welk handopblazer heeft nou een schietlont? Enige mogelijkheid
zijn de dikke knallers die afkomstig zijn van een mat. Persoonlijk
denk ik dat dit niet het geval was.

En klopt, het is erg wat er gebeurd is met dat jochie maar media maakt
hier misbruik van en manipuleert zoals gewoon de zaak.

Jouw reactie zit ook vol met aannames. :frusty:

Triest, een jongen van 13 verminkt en half doof.

Het is heel erg voor ouders maar vooral de jongen maar dat gezegd hebbende irriteert het me hoeveel mensen nu op de politiek correcte kar springen.de voorbeelden waarmee de anti club hun strijd onderbouwen geld nl voor veel dingen.als je de club daarop aanspreekt telt het ineens niet.

Back
Bovenaan