Je ideale budget?

Dit speelt precies bij mij de laatste twee jaar. Heb al twee jaar het gevoel dat het meer en meer wordt maar alleen maar minder gevoel en enthousiasme brengt. Ik mis vaak het hele oud en nieuw gevoel helaas.

Ik schiet dit jaar m’n laatste grote show en volgend jaar houd ik het bij 3-4 compounds en een paar cakes. Ook bij 1 winkel.

Dit speelt precies bij mij de laatste twee jaar. Heb al twee jaar het gevoel dat het meer en meer wordt maar alleen maar minder gevoel en enthousiasme brengt. Ik mis vaak het hele oud en nieuw gevoel helaas.

Ik schiet dit jaar m’n laatste grote show en volgend jaar houd ik het bij 3-4 compounds en een paar cakes. Ook bij 1 winkel.
Precies dit.....

Maar iedereen zit ook weer anders in elkaar. Mijn persoonlijkheid is ook wat meer laid back.

Misschien moet je eens experimenteren met elk jaar klein beetje minder om dan te ervaren waar jouw sweet spot ligt?
Denk dat ik er vanaf nu elk jaar 1k af ga doen, totdat ik ergens op een sweetspot uit kom of het verboden is....

Denk dat ik er vanaf nu elk jaar 1k af ga doen, totdat ik ergens op een sweetspot uit kom of het verboden is....
Gewoon zoeken wat je plezier geeft. Soms is het andere hobby zoeken, soms je hobby anders vorm geven. Uiteindelijk gaat het erom dat je er zin an hebt.

Ik heb geen budget. Ik koop gewoon wat ik mooi en goed vind. Tot dat ik denk van nu heb ik wel genoeg. Dit jaar heb ik veel en veel minder uitgegeven omdat ik het vier in Colombia.

Als ik echt een klein showtje in elkaar wil zetten dan liefst richting de 1000. Met freakprijzen heb ik dan nog wat ruimte om dingen in meervoud te schieten. Dit jaar lekker relaxt. Een paar compounds, tiental losse cakes en wat fonteintjes. Dan red ik het met 500 en dat vind ik ook genoeg. Voldaan gevoel als alles op is en niet dat ze naar buiten lopen om te vragen of je al klaar bent om een uur of twee, half drie :bonk:

Budget kijk ik eerlijk gezegd niet zo naar, vooral naar het volume en de kwaliteit. Er zijn jaren geweest waar ik gewoon veel te veel had en dat het qua uitgaven nog relatief meeviel omdat ik alles via uitverkoopacties en freakacties had gekocht. Op een gegeven moment gaat alles op elkaar lijken. Ik heb een jaar circa 10 cakeboxen gehad plus een hele hoop losse cakes. Ik geloof dat ik totaal zo'n 1100 euro had uitgegeven, dat kon toen nog, gezien cakeboxen destijds ~80 euro waren i.p.v. 150 euro, én soms nog topkwaliteit ook. Ooit een Triple Trouble gescoord voor nog geen 40 euro.

Ideaal is denk ik een stuk of 3-4 grote compounds, en een stuk of 7-8 cakes voor wat projectjes of om los te schieten. Plus een paar kleinere dingen en fonteinen.

Tja, ideaal budget hangt af wat het allemaal kost en wat er leverbaar is. Ik kan nu wel zeggen ideaal budget is 1000,- euro... maar als de mooie producten er niet zijn, dan heb je niks aan 1000,- euro. Of wanneer alles dubbel zoveel kost, dan moet het verhoogd worden naar 2000,- euro. Beter vraag je wat je ideale collectie zou zijn. :)

Ik had dit dus 2 jaar terug. Vorig jaar heb ik mn rug recht gehouden en maximaal 750 uitgegeven. 4-5 compounds, en stuk of 5-8 kleine kwaliteit cakes en ik heb me zo intens vermaakt vorig jaar, echt top. Niet meer dat lege gevoel na het stoken, niet meer tot 03:00 staan stoken om het maar weg te krijgen. Ik geniet er gewoon niet meer van na een uurtje vol stoken, uurtje in de avond en een uurtje om 12u en dan is het goed zo. Misschien ben ik geen echte pyro meer haha.

Dit jaar iig weer hetzelfde plan en met die knetterharde wind hier aan de kust zal ik er geen seconde spijt van hebben ook.

Bij mij was het vorig jaar ook weer uit de hand gelopen. Dit jaar bewust circa 25% minder uitgegeven. Hierdoor heb ik de afgelopen dagen meer genoten
van lekker eten, darts kijken en bezoekjes afleggen. Veel minder stress gehad dan andere jaren. Normaal deed ik om 18:00, 20:00 en 22:00 wat wij hier
inschieten noemen, vnl. wat losse cakes en enkele betere compounds. Ik heb gewoon 1 inschietmoment laten vervallen, en ben wat selectiever met mijn
eindshow geweest. Voel mij prima hierbij. Het ideale budget voor mij is circa 1.250 euro. Fijne jaarwisseling allemaal.

Probeer altijd max 600 maar afgelopen werd het het dubbele🙈.
Heb het leuk gehad maar meer vuurwerk maakt niet bij definitie gelukkiger.

Heb nog wat over van afgelopen jaar en denk/hoop max.500 erbij en klaar🫠😏

Vorig jaar rond de 600 maar door inflatie zal hij komend jaar wel richting 750 gaan.

Gaat mij erom dat ik zo'n 3x in de avond wat cakes kan neerzetten en wanneer het 12u is een paar leuke compounds.

Back
Bovenaan