Ja......wat zal het nu gaan worden, wel of niet ?.......

Dit is dus echt diep en diep triest he, hebben zich gewoon om laten kopen dus. Dan is het dus de branche die onze traditie het laatste nekschot geeft. Had dit niet verwacht. Als dit echt zo is erg treurig. En doen ze ook de winkeliers tekort mee
Dat ze deal uitwerken zegt nog niet dat het ook echt doorgaat. Importeurs hebben er geen invloed op. Als het toch niet doorgaat komt het vannuit de regering en niet de importeurs.

Die deals gaan gewoon weer d prullenbak in als er geen verbod komt

Dat ze deal uitwerken zegt nog niet dat het ook echt doorgaat. Importeurs hebben er geen invloed op. Als het toch niet doorgaat komt het vannuit de regering en niet de importeurs.

Die deals gaan gewoon weer d prullenbak in als er geen verbod komt

Importeurs kunnen hier zeker wel invloed in hebben naar mijn mening. Ze kunnen struikel blokken kleiner maken, deze deal helpt daarbij. Het helpen om vanuit duitse bunkers toch vuurwerk naar de 'verenigingen' te sturen, kan ook allemaal meehelpen om het de regering makkelijker te maken..

Maargoed, we gaan het allemaal meemaken, je hebt gelijk dat het allemaal nog niet rond is. Gaan het zien :thumbsup:

Dan zal je ook 3x aparte aanvraag met hele ratjetoe moeten doen. Met onderlinge samenwerking over wie wanneer wat doet. Mag je waarschijnlijk ook niet alle drie tegelijk je opbouw doen.

Lijkt me niet onmogelijk, maar ook geen makkelijke opgave.
Snap ik, maar stel je stak al af met 6 vrienden.

Per 2 start je een vereniging op. De leden zijn jij en je partner, opa en oma, en nog een paar vrienden. Die stoken niet mee maar zijn op papier leden voor de maximaal aantal kilo's.

De 6 vrienden doen het papierwerk gezamelijk regelen en regelen ook de coördinatie.

Dan heb je wel even voor 600 kilo vuurwerk op een veldje.

De wijk heeft de hele avond vuurwerk.

Snap ChinaRed wel, die slappe hap die ze dit jaar op de markt brachten koopt helemaal niemand meer volgend jaar.
Die hebben nu voorgoed zich uit de markt gezet. Althans voor de freaks.. de doorsnee huisvader weet niet beter en haalt daar weer wat doosjes dit jaar.

Importeurs hebben op hoofdlijnen al een deal met de overheid. Moet alleen nog op details uitgewerkt worden. Compensatie overstijgt een jaar doorgaan, dus gekozen voor het geld.

Bron: China Red
Dan noem je een importeur die gebouwd is op een fundament van samenwerkende winkeliers. Ja dat juist die kiezen voor de makkelijke weg, tja 2x compensatie is beter dan 1x….toch?

Ondertussen voor mij nog steeds prikkelend waarom het volgende te lezen viel bij de internetconsultatie Besluit veilige jaarwisseling:

1. In het Beleidskompas is tevens een scenario opgenomen waarin de burgemeester een locatie aanwijst waar het afsteken van vuurwerk tijdens oud en nieuw is toegestaan. Dit kan gelden voor iedereen (variant A) of uitsluitend voor leden van een vereniging (variant B). Dit scenario is niet verder uitgewerkt, omdat zij minder goed aansluit bij de doelstellingen van de initiatiefnemers. Indien gewenst kunt u hierop reflecteren.

Wie importeert dan nog het vuurwerk voor vuurwerkverenigingen? Want kiezen voor het geld betekent dat dat je stopt hier in Nederland?
Zit volgens mij zelfs een voorwaarde aan vast dat ze niets meer in Nederland mogen uitleveren. Shows, verenigingen.. Joe Joe

De VVD is om jongens, geen voorwaarde meer voor het vuurwerkverbod. Ze zijn nu gewoon volledig om, het vuurwerkverbod moet en zal er komen.

Edit: Het was mijn eigen interpretatie ervan, inderdaad niet zo letterlijk gezegd.

Laatst bewerkt:
De vuurwerkdiscussie is echt helemaal doorgeslagen, alles wordt zo uitvergroot. Het is natuurlijk jammer dat er mensen gewond raken maar waar hebben we het over, 1000+ gewonden op 18 miljoen inwoners? Volgens de politie moet er een vuurwerkverbod komen zodat ze beter kunnen handhaven. Nu handhaven ze al niet en dat veranderd echt niet zo maar. De politie geeft aan dat het nu niet te onderscheiden is of het legaal of illegaal is... Dan moet je toch je mensen daarin opleiden? En dan nog, als je wordt bekogeld dan moet je die mensen pakken en straffen, of het dan legaal of illegaal vuurwerk is dat is dan helemaal niet van toepassing.

We gaan het allemaal wel weer zien... maar zoals het er nu uit ziet is vuurwerk kopen in Nederland wel klaar...

Back
Bovenaan