Italie: shows

De stepperbeelden van Di Candia waren opgezet door Vaccalluzzo, de eerste is echt geweldig, nog nooit zo'n snelle en volmaakte stepper gezien!! Heb de beelden op Pirovagando gezien, en dat was nog al eens rennen ja.
Daarginds kijken ze schijnbaar niet op een beetje wind...of een code rood ofzo.

De stepperbeelden van Di Candia waren opgezet door Vaccalluzzo, de eerste is echt geweldig, nog nooit zo'n snelle en volmaakte stepper gezien!! Heb de beelden op Pirovagando gezien, en dat was nog al eens rennen ja.
Daarginds kijken ze schijnbaar niet op een beetje wind...of een code rood ofzo.

ja dat hoorde ik al ja, en bevestigd door Erik dat die show mede door Vaccalluzzo is gebouwd.. Prachtige steppers.

Het was daar eerder code rood omwille van de Stortende sterren en vonken regen.. hahaha. Om met jou woorden te spreken: AH TOE!!! Niet zo van dat benauwde man! :p

Burgio; voorgaande jaren 2 shows van Di Candia en Vaccalluzzo. Dit jaar één grote show. De show is neergezet door Di Candia met techniche ondersteuning van Vaccalluzzo, welke is te zien aan de steppers met de single-shots.

Er waren wel degelijk 2 shows in Burgio dit jaar, één geschoten door La Rosa en één geschoten door Di Candia met inderdaad de steppers etc verzorgd door de heren van Vaccalluzzo

Weer een typische Di Candia show met hun welbekende super Farfalles, en meerslagen die maar blijven doorgaan!
Op diverse Italiaanse fora is met gemengde gevoelens gereageerd.
Zo wordt La Rosa door fans als een ware god vereerd, en wordt Vaccalluzzo bij het grof vuil gezet:sad:
Goed, er zijn in Burgio een aantal fouten gemaakt, controbomba's die op de grond explodeerden, single-shots die niet helemaal lekker liepen, enz.
Ook de harde wind heeft hier beslist geen goed aan gedaan, de stepperwaaiers kregen hierdoor een warrig gezicht.

De show van Di Candia was zeker goed zoals we van hun gewent zijn, al heb ik dé super farfallas niet gezien. Wel dezelfde bommen kwa effect maar net een slag kleiner als de grote broer. De grote versie hiervan werd wel geschoten in Lucca Sicula waar Di Candia de grotere cilinders heeft verzorgd bij de show geschoten door Zio Piro (deel van Vaccalluzzo)
Dat de steppers verwaaide en dat contra bomba's op de grond klapte daar had de harde wind een groot aandeel in. Al is Di Candia zelf ook aardig goed in teveel stoppen in een bom waardoor er vaak iets op de grond klapt.

Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van La Rosa, maar in Lucca Sicula hebben ze in mijn ogen een betere show neergezet dan Vaccalluzzo. Ook bij La Rosa ging niet alles volgens het boekje en explodeerden er ook een aantal controbomba's op de grond. De shows van La Rosa worden gekenmerkt door veel materiaal van Yung Feng - klasse materiaal overigens - en een voor mij overdosis aan Popping-Flowers! Deze keer hebben ze ook weer eens bij Gerardo Scudo lopen winkelen, te zien aan de 2e Bomba da Tiro ( Bomba Regina, eigen vinding van Scudo ) en de grote spherische shells die werden afgeschoten.

Ik vond La Rosa echt super inderdaad, mooie nieuwe thema's erin met lekker veel salutes.
En inderdaad, ze hadden geshopt bij Gerardo Scudo.. Dit was meteen onze reactie bij het zien van de zeldzaam grote contra bomba's die eigelijk alleen maar van Scudo vandaan kunnen komen. La Rosa schiet redelijk wat chinees spul inderdaad, maar ik vind het totaal niet storend en heb zoals wel vaker bij een show van hun weer met kippenvel staan kijken

En dan Vaccalluzzo....voor mij eigenlijk ook niet zo geweldig.:cry:
Duidelijk is te zien dat er samenwerking was met Di Candia, opzich niets mis mee, maar in single-effects is Vaccalluzzo in mijn ogen onverbeterlijk!
Hier heb ik weinig van gezien. Wel veel peony's van Di Candia, en die vind ik nou niet zo geweldig. Ook is er veel materiaal verschoten van Jorge, in mijn ogen teveel!!
Vaccalluzzo staat bekend om hun magische shows met hun eigen fantastische materiaal! Ik vond hun show dan ook rommelig en goedkoop overkomen.

De show is dus geschoten door Zio Piro, een onderdeel van Vaccalluzzo.
En dat was opzich wel te merken in de show ja, niet de grote hoeveelheden klasse bommen uit eigen fabriek.. al zaten er weer juweeltjes bij hoor zoals de 16 en 12'' spherische bommen die door de wind véél te laag kwamen.
Ook gingen ze met de steppers niet tot het uiterste wat wel zou gebeuren als Vaccalluzzo zou schieten.
Verder kan ik niet heel erg oordelen over het totaal plaatje want we waren meer bezig niet geraakt te worden door rondvliegende sterren dan dat we rustig stonden te genieten van het italiaanse geweld haha.

Al met al 4 heerlijke shows gezien met voor mij toch wel La Rosa in Luca Sicula op nr 1:D

Code rood was er wel degelijk, de hele vallei stond in de fik na de show van Zio Piro hahaha

Vaccalluzzo staat bekend om hun magische shows met hun eigen fantastische materiaal! Ik vond hun show dan ook rommelig en goedkoop overkomen

Even voor de duidelijkheid, het gaat hier niet om F.lli Vaccalluzzo maar om ZIO PIRO van Gianni Vaccalluzzo, 2 verschillende bedrijven:wink:

F.lli Vaccalluzzo is niet aanwezig geweest in Burgio en Lucca Sicula, de steppers in de show van Di Candia waren van La VIP (Alessandro Vaccalluzzo)

EDIT; Ik zie dat Erik al vermeld heeft dat het om Zio Piro gaat.

Laatst bewerkt:
Maar Alessandro is wel weer een van de 4 fratelli Vaccalluzzo toch?
F.lli is gewoon een afkorting voor fratelli wat broers betekent toch?

Maar Alessandro is wel weer een van de 4 fratelli Vaccalluzzo toch?
F.lli is gewoon een afkorting voor fratelli wat broers betekent toch?

Klopt, F.lli Vaccalluzzo is van Nino en Franco Vaccalluzzo.
Dan heb je nog Vaccalluzzo Events van Alfredo Vaccalluzzo.
La VIP van Alessandro.

Bovenste 4 zijn broers van elkaar, Zio Piro is van Gianni Vaccalluzzo, geen broer, uiteraard wel familie.

Alle boven genoemde bedrijven maken deel uit van Vaccalluzzo SRL.
Hebben alle 4 verschillende functies, en schieten ook alle 4 shows.

Bedankt voor jullie uitleg Derk en Erik, en het plaatsen van je eigen ervaring van de shows! Dan gaat Trecastagni dus helemaal goedkomen dus, aangezien F.lli Vaccalluzzo deze show gaat verzorgen.

Naar mijn weten is La VIP ook verantwoordelijk voor de productie van het kruit.
Uncle Piro gaat dan weer over het consumenten spul wat weer veel op de pleintjes verschoten wordt. Eigenlijk een complexe bedoeling allemaal daarginds.:)

De Low Budget firma Parente Fireworks uit het Italiaanse Melare heeft meegedaan aan het Danang International Fireworks Competition in Vietnam. De overige deelnemers waren: Jubilee Fireworks uit de UK, Hanwha Corp uit Zuid Korea en Panda Fireworks uit China.

Wonderbaarlijk heeft Parente gewonnen. Toch heeft het vuurwerk me niet echt kunnen boeien en kon ik zelfs niet eens iets aan italiaans vuurwerk ontdekken. Dan huur je een Italiaan in.. en krijg je alleen maar (goedkoop) Chinees vuurwerk te zien :p Maar goed de video is online te bekijken, dus dan kun je zelf je oordeel vellen:

Deel 1
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Deel 2
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Overigens is het vuurwerk heel mooi en overzichtelijk door de Vietnameese TV in beeld gebracht. Dat zie je niet vaak bij professionele TV stations!

Spettacolare batteria alla bolognse in onore di Maria S.S. Dell'Agnena Vitulazio (CE) filmed by: Giocarvitulazio
pirotecnica Padre Pio Da San Severo

+ YouTube Video

Spettacolare batteria alla bolognse in onore di Maria S.S. Dell'Agnena Vitulazio (CE) filmed by: Giocarvitulazio
pirotecnica Padre Pio Da San Severo

movie

Dat is wel zo gaaf he zo een Batteria. Mikken heel dat plein gewoon vol.. an gas met die zooi.. En die gasten maar rennen voor hun leven hahaha :D

wat een geweld zeg en wat een ongelooflijke klappen...blijft bizar zo'n batteria. hoop zoiets toch een keertje mee te maken :D

bedankt voor het plaatsen fred!

Tering zeg, wat had ik hier graag bij willen zijn!! Wat een geweld.

Gelukkig mag ik van het weekend genieten van al het geweld in Castro en San Severo

+ YouTube Video

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan