Inval bij vuurwerkbedrijf Cafferata Uden

Persoonlijke vetes hoeven hier niet openbaar gehouden te worden.
Zo vanzelfsprekend is het niet dat de verkoop van consumenten vuurwerk ook meteen stopt door deze actie. Wanneer deze zaken wel juist en eerlijk hebben plaats gevonden.
Het is denk ik een stuk interessanter het over het nieuws te hebben want senarios zijn er in alle vormen te bedenken.

Mooie autotjes trouwens:p.

hoe wil je nog doorgaan zonder vrachtwagens/panden/auto's en bankrekeningen ?
of iemand koopt het over, dat kan natuurlijk wel.

maar de hoofdverdachten zijn zwaar de pineut en laten hun nou net de oprichters van het bedrijf zijn.

Denken ze nou echt dat door het oprollen van deze 5 personen dat er dan helemaal geen illegaal vuurwerk Nederland meer binnen komt?
Er zijn wel meer grote handelaren en ook wel waar ze nooit grip op zullen krijgen.
Het is hetzelfde als drugs, denken ze een grote slag geleverd te hebben, staat er zo weer een nieuwe op die het nog slimmer doet.
Zou zeggen pak de drugs maar aan.
Wat een heksenjacht op vuurwerk, alleen in Nederland hoor en lees je zoiets, BAH!

als alle verkooppunten nu gewoon Cafferata vervangen door Bonfireworks? :p

pfff wat heeft idereen toch met Bon? Leuk merk hoor maar echt super en helemaal fantastisch enzo vind ik het nou ook weer niet. Liever wolf :)

Maargoed, Cafferata kunnen we wissen denk ik. Ik denk niet dat ze nog mogen verkopen. Ik snap eigenlijk ook niet dat dit soort importeurs proffesioneel en illegaal vuurwerk inslaan.

En idd niet goed voor de branche dit.. Jammer hoor.

Denken ze nou echt dat door het oprollen van deze 5 personen dat er dan helemaal geen illegaal vuurwerk Nederland meer binnen komt?
Er zijn wel meer grote handelaren en ook wel waar ze nooit grip op zullen krijgen.
Het is hetzelfde als drugs, denken ze een grote slag geleverd te hebben, staat er zo weer een nieuwe op die het nog slimmer doet.
Zou zeggen pak de drugs maar aan.
Wat een heksenjacht op vuurwerk, alleen in Nederland hoor en lees je zoiets, BAH!

Nee dat denken ze vast niet maar ze geven toch een duidelijk signaal af naar de eventuele andere importeurs en hebben ze in dit geval toch een zware slag toegediend.

Inderdaad mooie auto's, motoren ed. , aan de foto's te zien was het behoorlijk lucratief :mad:

pfff wat heeft idereen toch met Bon? Leuk merk hoor maar echt super en helemaal fantastisch enzo vind ik het nou ook weer niet. Liever wolf :)

Maargoed, Cafferata kunnen we wissen denk ik. Ik denk niet dat ze nog mogen verkopen. Ik snap eigenlijk ook niet dat dit soort importeurs proffesioneel en illegaal vuurwerk inslaan.

En idd niet goed voor de branche dit.. Jammer hoor.

Bedenk wel dat Cafferata ook een eigen toepassingsvergunning had om shows te kunnen/mogen schieten. Zo gek is het dus niet dat ze ook professioneel vuurwerk importeerden. Al is het alleen al voor het gebruik van hun eigen shows.

Zelf ben ik van mening dat wanneer het waar blijkt te zijn en je als importeur met deze praktijken bezig houdt.
Ben je een prutser en geef je niets maar dan ook niets om het vuurwerk.

Dit is puur winstbejag zonder liefde en passie voor het mooiste natuurproduct op aarde, naast de vrouw....:D

Ik ben zelf belastingconsulent; met een conservatoir beslag wordt een onderneming compleet lamgelegd. Cafferata kan dit beslag via een kort geding aanvechten.
Zo lang dit beslag duurt (in afwachting van de rechtszaak) kan Cafferata geen gebruik maken van de zaken die in beslag zijn genomen.
Met andere woorden: Het voortbestaan van Cafferata wordt bedreigd.

Zelf ben ik van mening dat wanneer het waar blijkt te zijn en je als importeur met deze praktijken bezig houdt.
Ben je een prutser en geef je niets maar dan ook niets om het vuurwerk.

Dit is puur winstbejag zonder liefde en passie voor het mooiste natuurproduct op aarde, naast de vrouw....:D

Als je een echte freak bent ben je juist voor de grotere kalibers lijkt mij.

En waarom lees ik dat iedereen vind dat 'professioneel vuurwerk' niet aan consumenten verkocht mag worden. Ik bedoel het heet professioneel vuurwerk, niet omdat het voor professionals is gemaakt, maar omdat bepaalde stukken vuurwerk onder de definitie van 'professioneel vuurwerk' vallen. En wie heeft die definitie opgesteld? Juist TNO. Hetzelfde instituut dat de Nederlandse sierpotjes(die bij een scheet al omvallen) hebben gekwalificeerd als 'veilig' m.b.t. het consumentenvuurwerk. 10 Jaar geleden kon je nog verschillende kalibers bij onze zuiderburen halen(ik geloof ook bij onze oosterburen). Dus bepaal alsjeblieft zelf wat je voor professionals vind en wat niet. Maar noem niet al het vuurwerk dat volgens de Nederlandse wetgeving onder professioneel-vuurwerk valt, ook echt professioneel vuurwerk. Want dat is het gewoon niet. Shells schieten is niet moeilijk en als je de juiste regels gebruikt, ook niet gevaarlijk(dat vind ik dan). Er zitten misschien meer risico's aan het gebruik van vuurwerk, dan aan het aansteken van een barbeque/vuurkorf. Maargoed, het doel is hetzelfde, 'vermaken'. Daarom vind ik ook dat je wapens niet mag vergelijken met vuurwerk. Ze hebben beide andere doelen.

En dan ff ontopic:

Zonde voor die eigenaren, uiteindelijk eigen schuld dikke bult. Maargoed zij zijn wel diegene die ons als freaks bevredigen in onze behoeften, en dat is gewoon beter/goedkoper/mooier vuurwerk dan de Nederlandse prut.

Ach ja...nog niet heel lang geleden waren de 500 grams cakes ook nog illegaal en levens gevaarlijk volgens de media en wie weet gaan we binnekort naar de 1000 gram?!
Van mij mag het!!
Nu nog de knallers een stuk harder maken en de rollen met flash toestaan en je hebt al een heel groot gedeelte van de illegale handel verminderd.
De zogenaamde miljoenen die ze dus mislopen met deze handel, kunnen ze dan in de eigen schatkist stoppen.
Maarja voorlopig hebben ze het te druk met de burgers uit te melken.

Als je een echte freak bent ben je juist voor de grotere kalibers lijkt mij.

QUOTE]

Denk dat je de freak in zijn geheel diskwalificeerd hiermee.
Maar als dit de defenitie is van een freak voor jou dan ben ik blij om mezelf geen freak te noemen.

Kortom: Sinds wanneer zijn freaks professionals.
Er zijn vast mensen (freaks) die qua kennis niet onderdoen voor de professionals daarmee zegt het nog niet over je instelling als mens.

Ik ga voor het vuurwerk en als je iets verder redeneert dan je eigen vuurwerkbevrediging lang is dan kan je gewoon met zekerheid stellen dat het voor het vuurwerk in Nederland in het geheel weer een slecht bericht is.

Overigens kan ik je geheel volgen omtrent het TNO verhaal, al is het wel zo dat we daar weinig aan gaan veranderen.
Nederland is nou eenmaal het land bij uitstek waar men regels en wetgeving bedenkt die uiteindelijk betekenen dat de enige die er beter van wordt, de schatkist is.

Ach ja...nog niet heel lang geleden waren de 500 grams cakes ook nog illegaal en levens gevaarlijk volgens de media en wie weet gaan we binnekort naar de 1000 gram?!
Van mij mag het!!
Nu nog de knallers een stuk harder maken en de rollen met flash toestaan en je hebt al een heel groot gedeelte van de illegale handel verminderd.
De zogenaamde miljoenen die ze dus mislopen met deze handel, kunnen ze dan in de eigen schatkist stoppen.
Maarja voorlopig hebben ze het te druk met de burgers uit te melken.

Helemaal gelijk in poziloc!

---

Weet je waarom de nederlandse overheid zo'n jacht maakt op het illegale vuurwerk?
Omdat er geen belasting voor betaald wordt.

En laat die 1000 gram regeling maar komen hoor.:D

jaaaa joepie 1000grams blokken... krijgen we nog méér van hetzelfde! Dat ze zoals hier al beschreven wordt de tube inhoud vergroten, Als ook de diameter.. En meer zaken toestaan zoals kleine shell kitjes die in veel landen gewoon verkocht mogen worden. En pas daarna eens gaan kijken of er totaal meer kruit in mag...

En dan? krijgen we nog grotere romeinsekaarsen blokken die dadelijk over de 200 euro gaan.

Nog steeds zal het dan gewoon te duur zijn, en met 15 gram per schot.. Kom op.. Ik ga dan nog steeds liever voor een jorge of Lidu blok. Goedkoop maar o zo mooi. Kan geen Nederlands vuurwerk tegen op!

En waarom is een jorge blok nou eigenlijk gevaarlijker dan een Nederlands blok? Alleen omdat het onjuist vervoerd en opgeslagen word. Een 1,2 of 2 inch blok is echt niet gevaarlijker om af te steken als een sniper of silver salute. Gewoon Nederlandse regels die het dat laten lijken.

jaaaa joepie 1000grams blokken... krijgen we nog méér van hetzelfde! Dat ze zoals hier al beschreven wordt de tube inhoud vergroten, Als ook de diameter.. En meer zaken toestaan zoals kleine shell kitjes die in veel landen gewoon verkocht mogen worden. En pas daarna eens gaan kijken of er totaal meer kruit in mag...

Over die shellkitjes zullen we het allemaal eens zijn dat dat makkelijk moet kunnen en bij juist gebruik ook nog eens veiliger is dan vuurpijlen.

Maar 1000 gram en nog meer van hetzelfde?
ik denk dat de creativiteit van fabrikanten/importeurs vooral een rol speelt in dat meer van hetzelfde verhaal.
Met kleine hoeveelheden sas per buis is er nog steeds een heleboel moois uit een blok te krijgen.
Neem nou eens de pirofantasia trueno van Platon S.A.
Weet niet de exacte poederinhoud van dit blokje maar dat dit relatief klein ogende blokje met kleine buisjes er een stukje kunst van formaat uit weet te persen dat kunnen meerdere mensen hier bevestigen.
Of zijn knal en fluitbroertje de trueno's y silbatos,,,,,
Ik loop wel warm hoor als ik weet dat ik in de toekomst dit soort kwaliteitsspul hier kan bemachtigen!

Laten we hopen dat de importeurs deze kans aanpakken om kwalitatief hoogstaand vuurwerk te gaan maken zodat onze behoefte wat meer bevredigd zal worden.

dit zal mede veroorzaakt worden door de samenstelling van het mengsel in de tubes,als ik het mis heb mogen jullie het zeggen?

Ze zeggen wel dat ze hiermee een grote slag hebben geslagen, maar er zijn toch veel meer handelaren? Ik geloof echt niet dat alleen legale vuurwerkbedrijven in zowel legaal als illegaal handelen, daarmee riskeren ze hun vergunning. Ik denk dat juist het meest nog komt van echt illegale handelaren, die verder niet zo veel met vuurwerk hebben en alleen maar zoveel mogelijk geld willen verdienen. En dan heb je nog de kleine handelaren, die het niet van de grote handelaren hebben maar zelf met een busje of kleine vrachtwagen vuurwerk importeren, en daar zijn er nog wel het meeste van in Nederland en die zien nu hun kans om er veel geld aan te verdienen.
Dat er meerdere zijn die nu denken dat veel handelaren dit jaar zonder vuurwerk zitten, geloof ik niet, want dit is in Uden gebeurd, hooguit zal rond Uden en omgeving nu minder vuurwerk zijn, maar niet in de rest van het land.
Ik neem aan dat er zat handelaren zijn die nu wel heel goed zullen oppassen en misschien iemand anders op pad sturen, o.i.d., ik weet het ook niet hoe ze dat doen.
Hoe dat verder uitpakt zien we wel daar is nu nog niks over te zeggen.

Nee dat denken ze vast niet maar ze geven toch een duidelijk signaal af naar de eventuele andere importeurs en hebben ze in dit geval toch een zware slag toegediend.

Inderdaad mooie auto's, motoren ed. , aan de foto's te zien was het behoorlijk lucratief :mad:

En de eventuele andere importeurs kunnen hierdoor ook weer een slimmere truk gebreuken om alsnog justitie te slim af te zijn.
Vergeet niet dat de importeurs die het leveren aan mensen met een vergunning die bevoegd zijn om shells e.d. af te mogen steken gewoon legaal bezig zijn. Ze mogen het leveren aan professionele afstekers met een vergunning. Ik denk dat alle importeurs in Nederland ook shells e.d. gewoon invoeren, want hoe moeten de professionele afstekers anders aan dat hele mooie vuurwerk komen met evenementen zoals Koninginnedag?
Kortom zij mogen dat gewoon doen, daar is niets mis mee. Echter...zouden de importeurs het ook gewoon leveren aan de consument, dan zijn ze illegaal bezig. En volgens mij doen dat niet zozeer de importeurs zelf, maar zijn het de mensen die in illegaal (lees professioneel) vuurwerk handelen om er zwart aan te verdienen. Kan zijn dat een legale vuurwerk verkoper stieken wat spul onder de toonbank verkoopt.

Ik heb nog een denkfoutje gemaakt, ik dacht echt dat ze nu al bij een inval in Uden 1,6 miljoen kilo illegaal vuurwerk in beslag hadden genomen, maar gelukkig is dat niet zo, want daar had helemaal geen illegaal vuurwerk gelegen, maar gewoon consumenten vuurwerk aan het einde van het jaar. Ze hebben wel beslag gelegd op de inboedel, auto's, motoren en de rekeningen.
Zonde! Wat gaat er nu met de inbeslag genomen auto's gebeuren?

Denk dat je de freak in zijn geheel diskwalificeerd hiermee.
Maar als dit de defenitie is van een freak voor jou dan ben ik blij om mezelf geen freak te noemen.

Kortom: Sinds wanneer zijn freaks professionals.
Er zijn vast mensen (freaks) die qua kennis niet onderdoen voor de professionals daarmee zegt het nog niet over je instelling als mens.

Ik ga voor het vuurwerk en als je iets verder redeneert dan je eigen vuurwerkbevrediging lang is dan kan je gewoon met zekerheid stellen dat het voor het vuurwerk in Nederland in het geheel weer een slecht bericht is.

Overigens kan ik je geheel volgen omtrent het TNO verhaal, al is het wel zo dat we daar weinig aan gaan veranderen.
Nederland is nou eenmaal het land bij uitstek waar men regels en wetgeving bedenkt die uiteindelijk betekenen dat de enige die er beter van wordt, de schatkist is.
Als jij een enorme passie heb voor vuurwerk, dan lijkt het mij geheel logisch dat je ook enorm houd van grotere kalibers t.o.v. de kleinere kalibers, maargoed misschien niet bij jou. Jij zegt dat ze prutsers zijn en niks om vuurwerk geven. Wanneer iemand een enorme passie heeft voor vuurwerk dan lijkt het me ook logisch om in die hobby de grenzen te gaan opzoeken. Dat zit namelijk in de mens z'n aard. Ofwel, je wilt groter je wilt meer, je wilt variatie. Dan zou je uiteindelijk bij de illegale handelaar terecht komen. En die handelaren die verkopen het omdat ze een markt zien. Ze regelen uiteindelijk het vuurwerk, ze maken iets mogelijk waar alleen zij de macht tot hebben, immers dat soort vuurwerk wordt niet verkocht door de Nederlandse winkels. Uiteindelijk krijgt de hobbyist waar hij naar zocht.
Je hebt wel gelijk dat ze niks om vuurwerk geven, maar aan de andere kant waarom zou je iets verkopen waar je niet in gelooft?

Ik vind wel dat je net zo redeneert als de Nederlandse media en paranoia achter de vuurwerk-berichtgeving. Omdat een illegale handelaar is gepakt zou dit slecht voor het vuurwerk in Nederland zijn. Strenger werkt gewoon niet en is gewoon niet slim. Ze zullen het eerder versoepelen(op dit moment) dan nog meer richtlijnen opstellen.

Strenger werkt gewoon niet en is gewoon niet slim. Ze zullen het eerder versoepelen(op dit moment) dan nog meer richtlijnen opstellen.[/QUOTE]

Ik hoop het, dan kan Nederland eindelijk eens mee gaan met de rest van Europa en verder niet meer zo'n heksenjacht houden met die ***regeltjes hier.

Back
Bovenaan