Inval bij vuurwerkbedrijf Cafferata Uden

Moontan, zouden producten die nog in opslag staan dan ook in beslag kunnen worden genomen en dus vernietigd, of wellicht nog via verkooppunten verkocht worden? Dit indien de vergunning voor verkoop consu vuurwerk ingetrokken wordt, hoe groot of klein de kans ook is dat ze dan nog een doorstart kunnen maken...(qua al of niet fysieke aanwezigheid en verdere financiële situatie)

Waarschijnlijk worden deze, in afwachting van de verdere rechtsgang, opgeslagen bij de domeinen.

als ze deze echt kwijt zijn komen ze in de veiling van domeinen te koop. er is dan 1x in de maand een kijkdag en dan kan je online een bod uit brengen. dus, nog iemand geinteresseerd in een mooie amerikaanse vrachtwagen?!?

Spijtig dit voor Cafferata :sad:
Hoewel ik het exacte motief en achtergrond(en) niet weet is het toch schokkend dat er al zoveel importeurs/groothandelaren gepakt zijn en wie weet of er nog wat volgen... Je zou haast zeggen dat men er van geleerd moet hebben, maar helaas. Als je Youtube bekijkt zie je toch op veel filmpjes van afgelopen jaarwisseling veel profblokken die van gewone importeurs afkomen. Lijkt me niet helemaal de bedoeling...
Als IEDERE consument nou gewoon goedgekeurd consumentenvuurwerk afsteekt, is er toch even veel lol en is oud en nieuw toch even zo geslaagd?
En zal d'r nooit gepraat worden over een vuurwerkverbod en zal de schade miljoenen euro's lager zijn.
Als zo'n potje omvalt is de schade veel minder erg dan wanneer een flowerbed het te heet onder de voetjes word en zichzelf van het leven berooft...
Ik vind het stoerder om vier mooie consumentenblokken tegelijk aan te steken dan een flowerbed, moet ik eerlijk toegeven...
Door al doe fossielen (professoren onder de consumenten) die de kracht van (professioneel) vuurwerk onderschatten heeft het vuurwerk een hele hele hele slechte naam gekregen, en hoe komen ze aan die spullen? Juist ja, kom je weer aan het begin van het verhaal......
Consumentenvuurwerk = voor de consument en professioneel vuurwerk = voor de deskundige, de disclaimers en stickers staan er niet voor niks op.
Achja, misschien moet het maar een keer heel goed mis gaan.......

Laatst bewerkt:
Bedenk wel dat Cafferata ook een eigen toepassingsvergunning had om shows te kunnen/mogen schieten. Zo gek is het dus niet dat ze ook professioneel vuurwerk importeerden. Al is het alleen al voor het gebruik van hun eigen shows.

Zelf ben ik van mening dat wanneer het waar blijkt te zijn en je als importeur met deze praktijken bezig houdt.
Ben je een prutser en geef je niets maar dan ook niets om het vuurwerk.

Dit is puur winstbejag zonder liefde en passie voor het mooiste natuurproduct op aarde, naast de vrouw....:D

Er zijn meer nederlandse vuurwerkbedrijven,die zich bezig houden of hebben gehouden met de handel in professioneel vuurwerk,ook bedrijven met een toepassingvergunning en kiwacertificaten.

Zelfs nieuwe bedrijven branden hun vingers aan deze handel.

Ik vind het stoerder om vier mooie consumentenblokken tegelijk aan te steken dan een flowerbed, moet ik eerlijk toegeven...

Moeten ze overal de prijzen is aantrekkelijker maken !!
want wie koopt er nu 4x de eye catcher voor 400 euro ( 880 ouderwetse guldens).
Zolang de prijzen voor het illegale en consumenten vuurwerk vrijwel gelijk blijft, blijft met naar Belgie rijden.

Spijtig dit voor Cafferata :sad:
Hoewel ik het exacte motief en achtergrond(en) niet weet is het toch schokkend dat er al zoveel importeurs/groothandelaren gepakt zijn en wie weet of er nog wat volgen... Je zou haast zeggen dat men er van geleerd moet hebben, maar helaas. Als je Youtube bekijkt zie je toch op veel filmpjes van afgelopen jaarwisseling veel profblokken die van gewone importeurs afkomen. Lijkt me niet helemaal de bedoeling...
Als IEDERE consument nou gewoon goedgekeurd consumentenvuurwerk afsteekt, is er toch even veel lol en is oud en nieuw toch even zo geslaagd?
En zal d'r nooit gepraat worden over een vuurwerkverbod en zal de schade miljoenen euro's lager zijn.
Als zo'n potje omvalt is de schade veel minder erg dan wanneer een flowerbed het te heet onder de voetjes word en zichzelf van het leven berooft...
Door al doe fossielen (professoren onder de consumenten) die de kracht van (professioneel) vuurwerk onderschatten heeft het vuurwerk een hele hele hele slechte naam gekregen, en hoe komen ze aan die spullen? Juist ja, kom je weer aan het begin van het verhaal......
Consumentenvuurwerk = voor de consument en professioneel vuurwerk = voor de deskundige, de disclaimers en stickers staan er niet voor niks op.
Achja, misschien moet het maar een keer heel goed mis gaan.......

tsja, leuk verhaal. toch ben ik het niet met je eens. prof blokken en shells zijn mooier, leuker, veiliger mits goed gebruikt en bovendien vele malen goedkoper dan het consumenten vuurwerk wat er in Nederland verkrijgbaar is. jullie importeurs verdienen goud geld aan het vuurwerk, en maar stug blijven volhouden dat het consumenten vuurwerk net zo goed is. gewoon b*llsh*t.

[OPMERKING]Het topic gaat over de inval van Cafferata en niet over Royal Fireworks![/OPMERKING]

Daarom ontopic maar weer.

[OPMERKING]Het topic gaat over de inval van Cafferata en niet over Royal Fireworks![/OPMERKING]

Daarom ontopic maar weer.

nu wil ik niet zeiken: maar het gezeur over Royal blijft wel steeds uit dezelfde hoek komen.. :frusty:

maar goed, terug naar cafferata dan maar...

en verwijder het dan als het hier toch geen nut heeft.............

Wel flink veel buit gemaakt bij cafferata, het is niet niks allemaal als ik dat zo zie.

Had graag nog de showtime lijn willen proberen, maargoed zien ofdat dat nog gaat lukken......

Dat klopt inderdaad en daarom mijn opmerking. Als je problemen hebt met Royal moet je maar met hun contact opnemen. :)

Ga jij nu een crimineel bedrijf als slachtoffer afbeelden? :bonk:

Wat is dit nou voor een voorbarige conclusie. Er wordt dagelijks beslag gelegd op inventarissen van bedrijven. Voor zover ik weet is niemand van Cafferata opgepakt, dus het zal allemaal wel niet zo'n vaart lopen.
Dat justitie bezig is met een soort van schoonmaakcampagne in de vuurwerkwereld is nu zo onderhand wel duidelijk, maar laten we vooralsnog onze betweterige smoeltjes dichthouden, totdat we weten waarom deze inval is gedaan.

nu wil ik niet zeiken: maar het gezeur over Royal blijft wel steeds uit dezelfde hoek komen.. :frusty:

maar goed, terug naar cafferata dan maar...

Jij wakkert het vuurtje zelf aan,zie mijn bericht;dat er meer nederlandse bedrijven dit doen..:bonk:

Jij zoekt er zelf steeds iets achter.

Verder weer over Caffarata.

Wat is dit nou voor een voorbarige conclusie. Er wordt dagelijks beslag gelegd op inventarissen van bedrijven. Voor zover ik weet is niemand van Cafferata opgepakt, dus het zal allemaal wel niet zo'n vaart lopen.
Dat justitie bezig is met een soort van schoonmaakcampagne in de vuurwerkwereld is nu zo onderhand wel duidelijk, maar laten we vooralsnog onze betweterige smoeltjes dichthouden, totdat we weten waarom deze inval is gedaan.

Lekker bijdehand van je, je krijgt echt niet ZOMAAR een inval.

Tussen een inval en een beslaglegging zit een groot verschil, maar goed, ga er verder geen woorden aan vuil maken. We zullen het wel merken over een jaar of 2, ons bureaucratisch systeem kennende.

maar laten we vooralsnog onze betweterige smoeltjes dichthouden, totdat we weten waarom deze inval is gedaan.
nouwwwwwwwww:

UDEN - Het Bureau Ontnemingswetgeving van het Openbaar Ministerie (BOOM) heeft woensdag invallen gedaan bij verschillende bedrijven in de vuurwerkbranche in Zuid-Nederland. De actie is gericht op het afnemen van criminele winst in een lopend strafonderzoek, zei een woordvoerster.
...
Het OM vermoedt namelijk dat de verdachten in totaal maar liefst 1,6 miljoen kilo illegaal vuurwerk importeerden via Duitsland en België. De geschatte waarde van het hiermee illegaal verdiende geld is ongeveer 4 miljoen euro.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5777698/__Invallen_bij_vuurwerkbedrijven__.html

daarom dus :wink:

Back
Bovenaan