Internationaal vuurwerkfestival Knokke-Heist 2010

Internationaal vuurwerkfestival Knokke-Heist 2010

• Totaal stemmers
    38
  • Peiling gesloten .
[verslag, video, fotos] Intermede - Frankrijk - 19-8-2010

[verslag, video, fotos] Intermede - Frankrijk - 19-8-2010

Zo, het eerste vuurwerk van het enigste échte internationaal vuurwerkfestival aan de noordzeekust editie 2010 aan het strand van Knokke-heist is gisteren van start gegaan.

Intermede Artifices was deze avond aan de beurt. Dit bedrijf uit de Franse hoofdstad Parijs staat bekend om haar strakke shows met hoge kwaliteit producten van merendeel Europeese bodem.

KH10_INTERMEDE_FRANCE_SETUP_19-8-2010_063.JPG

Uw cameraman en auteur van dit stuk op zn knieen om het beste shot te krijgen van al de singleshots

KH10_INTERMEDE_FRANCE_SETUP_19-8-2010_058.JPG

KH10_INTERMEDE_FRANCE_SETUP_19-8-2010_034.JPG

Leuk om te vermelden is dat aan het hoofd van dit vuurwerk bedrijf een vrouw staat die ook de shows ontwerpt. Dit resulteert in verfijnde shows waarin niet de massa centraal staat. Maar een verfijnde show waar in niet teveel geschoten wordt maar ook zeker niet te weinig.

Knokke-heist is voor mij een soort van thuis komen. Immers de echte aanzet tot het filmen van (grote) pyromusicals en vuurwerkshows heeft voor mij hier min of meer haar oorsprong. Bij aankomst op het strand is het dan ook altijd een prettig en gezellig weerzien van ( oude) bekende gezichten inmiddels.

KH10_INTERMEDE_FRANCE_SETUP_19-8-2010_018.JPG

Vaccalluzzo singleshots

KH10_INTERMEDE_FRANCE_SETUP_19-8-2010_012.JPG

KH10_INTERMEDE_FRANCE_SETUP_19-8-2010_008.JPG

Toen ik het strand opliep kreeg ik heel even een klein schrik momentje. Wow er staan wel wat weinig mortieren opgesteld. Maar wat een enorme hoeveelheid ander materiaal zoals singleshots, candles, bengalen, fonteinen!

Dit materiaal bestond uit een keur van a-klasse europeese merken zoals Vaccalluzzo, Parente, Ricasa, Scarpato enzovoorts. Vooraf was mij al verteld dat dit vuurwerk zou bestaan uit een extreem hoog gehalte aan Europees materiaal. Nou daar was dus geen letter aan gelogen!

KH10_INTERMEDE_FRANCE_SETUP_19-8-2010_047.JPG

KH10_INTERMEDE_FRANCE_SETUP_19-8-2010_043.JPG

KH10_INTERMEDE_FRANCE_SETUP_19-8-2010_042.JPG

Zoals gezegd schiet dit bedrijf uitgebalanceerde shows. Dus al snel boeide het mij niet zo veel meer dat er maar een kleinere hoeveelheid shells stonden opgesteld dan gebruikelijk.

Nadat wij de gebruikelijke rondes over het veld gedaan hadden om alle voorbereidingen en het uitgestalde vuurwerk op video en foto vast te leggen was het dan ook wachten tot 22:00 uur.

KH10_INTERMEDE_FRANCE_19-8-2010_003.jpg

KH10_INTERMEDE_FRANCE_19-8-2010_007.jpg

KH10_INTERMEDE_FRANCE_19-8-2010_008.jpg

KH10_INTERMEDE_FRANCE_19-8-2010_047.jpg

Toen dan ook de klok 22:00 uuir sloeg kon de show van Intermede van start gaan. Wat ik in mijn gedachte als verwachting had kwam dan ook geheel uit. Een zeer goed en mooi gedoseerde show met prachtig materiaal.

Dit variërend van prachtig gestepte singleshots. Alla Vaccalluzzo zo nu en dan rap achter elkaar afgevuurde Cilinderbommen. Wat bij mij de gebruikelijk reacties ontloke. Wat ik wel vond, is dat er wat veel crosette effecten gebruikt zijn. En dat de finale wat kort en iets te minimiem was. Maar het kon voor mij de pret niet drukken. een prachtige show die 19 minuten lang de hemel prachtig kleurde boven Knokke-Heist.

KH10_INTERMEDE_FRANCE_19-8-2010_015.jpg

KH10_INTERMEDE_FRANCE_19-8-2010_020.jpg

KH10_INTERMEDE_FRANCE_19-8-2010_044.jpg

dit begeleid door een prachtige soundtrack. Waar zeer goed synchroon op geschoten is. Een zeer goede opening dus van de 31e editie van het enigste echte internationaal vuurwerkfestival aan de Noordzeekust!

Nog wat meer prachtige plaatjes van de show geschoten door Gerdo:

KH10_INTERMEDE_FRANCE_19-8-2010_021.jpg

KH10_INTERMEDE_FRANCE_19-8-2010_042.jpg

KH10_INTERMEDE_FRANCE_19-8-2010_043.jpg

KH10_INTERMEDE_FRANCE_19-8-2010_049.jpg

KH10_INTERMEDE_FRANCE_19-8-2010_056.jpg

KH10_INTERMEDE_FRANCE_19-8-2010_059.jpg

KH10_INTERMEDE_FRANCE_19-8-2010_060.jpg

KH10_INTERMEDE_FRANCE_19-8-2010_062.jpg

De punten telling voor mij is dan ook als volgt:

Gebruikt materiaal: 8/10
synchronisatie: 8,5/10
Gebruikte muziek: 8/10
creativiteit: 9/10
gemiddelde score: 8.5/10

Natuurlijk is de video ook al beschikbaar. en deze kun je dan ook her bekijken of downloaden in 2 smaken:

HD WMV: *klik* voor download

Youtube:

Part 1
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Part 2
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Veel kijk plezier!

Meer foto's kun je vinden in ons fotoalbum natuurlijk! Morgen zijn de Denen aan de beurt. dit bedrijf kan wel eens een verrassende underdog zijn?

Prachtig in beeld gebracht red baron. Dit was een fijn, verzorgde show met mooie materialen with a touch of a woman. Kan het dat ik muziek hoorde dat gebruikt werd in Chantilly als verplicht nummer? Muziekkeuze was niet evident om daar een pyromusical te schrijven. Ik vind dit knap gedaan. Het is net een kunstschilder die met zijn penseel de verf op het doek brengt. Zeer artistiek gedaan. Laaste stuk van de finale vond ik net wat teveel. Op zich was het een goede finale,maar persoonlijk vind ik dat ze de laaste seconden mochten weglaten. Dan was het voor het grote publiek duidelijker geweest. Intermède was een waardige opener van het festival. Proficiat

Nou ook ik was van de partij. Een erg mooie en vooral nette show. Alles was keurig getimed en zoals Jack al zei.. niet te veel.

Een berg aan one-shots (9 posten heb ik geteld) en slechts 400 bommen. Maar dan wel een selectie van A klasse materiaal! Wauw wat een schitterende producten heb ik voorbij zien komen... Studata's tot en met!! Crackling polyp, farfalle, waterfall, echte Italiaanse strobes! heerlijk:)

Zoals het presentatie vrouwtje over de speakers afsloot met de zin "en dit was het vuurwerk uit Frankrijk" Nou mis dametje! Dit was vuurwerk uit Italië (en Spanje:D)

Sommige delen in de show waren voor mij wel iets te kaal.. Dit was dan wel erg mooi in harmonie met de muziek!! Maar het had iets meer ingekleurd mogen zijn van mij.

En Crossette.. ja mooi effect, maar er werden er wel erg veel geschoten?:wink:

Een mooie opening van het festival, maar naar mijn mening geen winnaar. Ik ben benieuwd naar morgen:D

Gegroet!:bye:

Hier nog even een fotootje van de show van donderdag:
4911523266_684b18dafe_b.jpg

Laatst bewerkt:
Roep het al jaren, dat er meer vrouwen in de pyrotechniek moeten!
Bij Luso weten ze ook hoe het moet!
@ kauro: dat heb je zeker goed gehoord, het was het thema-muziekstuk Nuits de Feu 2008.
Maar nogmaals, prima show, heb'm net gedownload, en er weer met plezier naar gekeken.

hehehe dat klopt. zodra ik die muziek hoor. Dan staan gelijk de meest prachtige shows uit Chantilly direct weer op me netvlies!

Ik heb dat tegenwoordig met elk muziekstuk. Gisteren tijdens de show gingen m'n
gedachten naar; Panzera vorig jaar, Hannover vorig jaar, Nuits de Feu 2006, en 2008.
Maar wees niet ongerust, hier word ik voor behandeld. Morgen mag ik weer terug naar m'n praatgroep. De mannen met de lange witte jassen staan weer aan m'n deur te rammelen......

weer een mooi verslag Jack! Ik heb de video gelijk doorgespoeld tot het studata thema... naar mijn mening toch 1 van de hoogtepunten van de show:D (wie gillen daar nou zo?)

We treffen elkaar morgen weer:wink:!

Hele mooie show, hele mooie producten en erg mooi geschoten. Alleen de finale viel minder bij mij in de smaak en (te) veel crossete bommen. Maar verder echt super.

Hopelijk zijn alle andere shows aankomende week van deze kwaliteit want die belooft al veel goeds!

Bedankt voor het verslag weer

Ja valt idd wel op Rembo dat er veel crossette wordt gebruikt.

Maar heb even mijn agenda er bij gepakt en ga proberen a.s. vrijdag richting het zuiden te gaan. Vorig jaar ook één show gezien en was echt de moeite waard.
Dit jaar maar besloten om de winnaar van vorig jaar te bekijken. Denk wel dat het het ritje waard zal zijn.

Zo, dat was Denemarken dan weer....

Ik heb een mooie show gezien, al heb ik wel het gevoel dat er één en ander
is blijven staan.
Ook viel er halfverwege een gat in de show, een moment van bezinning dus.
Maar afgezien daarvan ben ik toch wel met een tevreden gevoel naar huis
gereden.
Het mooie van deze firma was, dat ze het publiek in hun hand hadden.
Veel bekende tunes en vooral ook vrolijke tunes zodat het publiek elke keer
vrolijk begon mee te klappen!
Het bijzondere hiervan is dat ook de single-shots vrolijk meegingen, en dan
doe je het in mijn ogen goed, wat ook zeker meegaat in de puntentelling!
Er is zeker strak geschoten met mooie producten van goede kwaliteit.
Op een gegeven moment; multi-colors, felle flits, snoeiharde burst, waarop
Jack en ik elkaar aankeken en allebei in koor riepen; Zaragozana!!
En dan werden er nog 2 Princess-bommen verschoten, jawel, Ipon Pagano was
ook vertegenwoordigd! Geweldig!
Een klein puntje was minder, een stukje veiligheid. Een aantal Portugese
candles stonden onder een zo sterke hoek, dat de lege uitgebrande hulzen
tussen het publiek kwamen.
Ook de finale was geslaagd, ook vond ik het een beetje jammer dat er in
deze zilveren hutspot ook nog een aantal Farfalles with Red Pistil werden
verschoten. Ik had ze liever tijdens de show gezien.
Deze keer ook geen salutes, want er was schijnbaar opeens geen vergunning meer voor 1.1G. De 8" shells van Zaragozana zijn ook niet verschoten!
Waar moet dat heen met dit festival, maar daarover later meer.

Laatst bewerkt:
Ik sluit mij aan op de ervaring van pirico: Een leuke show met erg leuke muziek die goed werd opgenomen door het publiek.

Helaas dat er iets is mis gegaan waardoor een aantal onderdelen van de show niet zijn ontstoken. Dit is zeer jammer en wens je geen enkele pyrotechnieker toe.

Al met al weer een leuke dag. Maandag helaas afwezig maar woensdag ben ik weer van de partij!

Groeten,
Rembo

Laatst bewerkt:
Ook deze show was er weer eentje van hoogstaand nivo! Het mag gezegd worden dat deze 31e editie tot nu toe al een succes is!

Prachtige producten van Zaragozana, Zink, Ipon Pagano, Caballer, Gotenborg ( ja ja!) enz voorbij zien komen. Ook de muziek keuze was erg verrassend en humorvol. Wat ik en zo te merken iedereen om mij heen erg kon waarderen.

Ik bedoel wie heeft het ooit kunnen verzinnen dat we de vogeltjes dans eens mochten horen op dit beroemde vuurwerkfestival! wel de Denen wisten er op een humor volle manier een mooi stukje van te maken! Het publiek wist er ook wel raad mee.. en klapte en danste daar lustig op los!:p

Ook het kostelijk komische nummer van de Muppets show Mahna Mahna (manana tuuududuu) kon op veel reacties rekenen uit het publiek en bij ons !:D We hebben ons dus kostelijk vermaakt met deze prachtige show!

Er zat inderdaad een gat in de show. Maar het kon voor mij weinig aan de pret afnemen. Verder heeft de omroepster voorafgaand aan de show ook niet helemaal zitten opletten. Ze roepte keurig het bedrijf en land op in het Engels, Duits, Frans en Nederlands om.. Maar bij het Nederlands maakte ze toch een pijnlijke blunder: Hojen & Magic Soldi Pirotecnia!? (Soldi is een Italiaans vuurwerk bedrijf)

Morgen het uitgebreide verslag, fotos en natuurlijk de video! :)

Hier de volledige show (in HD) van Denemarken in 3 delen:

Deel 1:
+ YouTube Video

Deel 2:
+ YouTube Video

Deel 3:
+ YouTube Video

Laatst bewerkt:
Zo, en dat was dan Argentinië........

.......O ja, natuurlijk, we hebben weer een show gezien!
Ik was'm bijna weer vergeten.
Hier wat Igual, daar wat Zaragozana, gooi er nog wat tangomuziek onder en
je hebt de show van Argentinië.
Zal later proberen wat uitgebreider te zijn, maar om 6 uur gaat die wekker
weer stampij maken, en ik vind het nu niet de moeite waard.

@ Jack, volgens mij was de draaiorgelman toch wel degelijk aanwezig......

Zo, ook weer thuis :)

in verhouding tot de vorige show was deze show van Argentinie nou niet echt bepaald een toppertje. Ja er zaten mooie producten in. Maar dan had je het ook wel een beetje gehad.

Ik zelf had gehoopt op een vurige vuurwerk met begeleid met vurige tango.. dat laatste was wel het geval.. Maar het vuurwerk was in verhouding maar een waakvlammetje. Synchronisatie was zo nu en dan ver te zoeken. En soms verloor ik compleet mn gevoel bij het vuurwerk en kon ik de muziek niet plaatsen met wat men nu aan het doen was in de lucht.

Het was zeker een leuk vuurwerk. Maar een winnaar is het zeker niet.

@Leen: Ja ik heb op het strand sporen gezien van een draaiorgel! ik heb zelfs zn centenbakje zien liggen!

Laatst bewerkt:
Nou ik ben ook weer thuis... Net even snel de foto´s op de pc gezet...

Goed even snel mijn reflectie van de show:

Opening en finale van de show waren het sterkt. Redelijke goede binnenkomer en de finale ging erg lekker (lees bombastisch), een beetje een finale a la Luso.

Helaas werd de show over het geheel gezien vrij matig synchroon met de muziek geschoten, er waren uiteraard wel een aantal betere delen in de show..

Wat ik ook erg jammer vond is dat de show vrij compact werd geschoten. Zo breed dat we het zaterdag bij Denemarken hebben gezien (tot in het publiek notabene) hoe compact het vandaag was. De ruimte die beschikbaar was werd dus niet benut.

Wel weer zeer mooie effecten gezien (gouden glitter mines, hier ging de wind mee spelen waardoor een erg bijzonder effect ontstond.. soort gouden glitter wolk/kolk) Ook was Igual en Zaragozana van de partij (lekker he). Helaas werden sommige gouden effecten geschoten met zilveren effecten waardoor het goud weg werdt geknald en niet meer goed zichtbaar was (jammer jammer jammer).

Ja de muziek.. TANGO... Heerlijk. Ik had hier al op gehoopt.. Opzwepende Argentijnse muziek met opzwepend vuurwerk. Maar helaas, de muziek was er maar het vuurwerk was niet zo opzwepend als de muziek...

Al met al, dit had meer kunnen zijn.. tot nu toe staat Intermede voor mij nog steeds op nr. 1!

Groeten en truste

ik ben zeer aangenaam verrast door het vuurwerk van dit jaar ... en speciaal voor Denemarken ...
Het synchroon schieten was formidabel en deze show zorgt er gewoon voor dat je volgend jaar terug komt. Er was enorm veel sfeer op de dijk en op de heuvel aan het strand.

Ik ben al elke dag gaan kijken en ook woensdag en vrijdag zal ik er zijn !!!!

Tja, en dan morgen alweer de laatste show van de competitie : Canada.

Naar wat ik heb begrepen gaat hoogst waarschijnlijk Parente deze show weer
doen. En dan ben ik eigenlijk al een beetje bang, want dan heb ik het over
Parente - China. B.V.
Ze hebben ook in Tarragona geschoten voor Apogee, en na deze show gezien te
hebben, schoten de tranen in m'n onderbroek! Ik vond deze show Tarragona-onwaardig. Dus terecht dat ik een beetje bevooroordeeld ben.
Maar ja, je moet nooit de koe slachten voordat je'm in de bek hebt bekeken,
( of zoiets ).
Maar goed, eigenlijk is voor mij de 1e en 2e plaats al ingevuld voor dit
festival. Frankrijk en Denemarken.
De 3e en 4e plaats gaan voor mij naar Canada en Argentinië.

@ Argentinië, met alleen kwaliteits-bommen schieten haal je het niet, en
dat is eigenlijk jammer, want ik had er wel hoge verwachtingen van.
Zeker na Jupiter gezien te hebben tijdens Nuits de Feu. Het verwachtte
Igual-goud was ruim aanwezig, maar het liep niet met de muziek.
Ook hadden ze in het begin meer met single-shots en mines kunnen doen.
De muziek was er wel naar, maar helaas.
Wat ik wel bijzonder vond, waren de gouden shells met een hoog koolstof
gehalte - heel fijn, en donker van kleur - je komt ze tijdens shows niet
vaak tegen. Ze zouden van Igual kunnen zijn, maar in Italië worden ze ook
gemaakt. ( Pioggia di carbone )
Verder heb ik nog een paar Girondola-achtige dingen gezien, de ene had
volgens mij last van faal-angst, wou het luchtruim niet kiezen, de andere
steeg wel op - een klein miezerig dingetje - maar werd al bijna neergeschoten door de toen alweer vertrekkende shells. Jammer.
De finale was wel intensief, eerst bont en daarna gevolgd door Red Peony's
van Zaragozana en Italiaanse Silver Rains. Wel indrukwekkend dus!
Vergeleken met de show zelf, was de finale wel weer geslaagd.
Alles bij elkaar was het dus niet wat ik er van verwachtte.

Helaas! Op naar Canada.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan