Internationaal vuurwerkfestival Knokke-Heist 2008

Nog een kleine 2 weken en dan barst het weer los! Van de diverse firmas die meedoen is reeds het vuurwerk al gearriveerd in België. Ik kijk er al erg naar uit!

Ik ben benieuwd, heel misschien kan ik wel alle shows bezoeken.
Ik ken 3 mensen die hun auto niet bij alle shows vol zullen hebben.
Dus ben benieuwd welke ik allemaal mee zou kunnen.

Lijk me geweldig om dit mee te maken, ik heb nog nooit een vuurwerkfestival meegemaakt!

KNOKKE-HEIST - De komende weken gaat in badplaats Knokke-Heist voor vele tienduizenden euro's vuurwerk de lucht in. De vijf landen, die deelnemen aan het jaarlijkse Internationale Vuurwerkfestival kijken niet op een cent.

Per land wordt ruim 12.000 euro aan bommen en pijlen besteed.

Het vuurwerk wordt op vijf avonden afgeschoten. Spanje bijt dinsdag 19 augustus de spits af, donderdag 21 augustus gevolgd door Italië, daarna op zaterdag 23 augustus Zuid-Afrika, maandag 25 augustus Thailand en woensdag 27 augustus Zweden, de winnaar van vorig jaar. Het vuurwerk wordt begeleid door muziek, die precies synchroon dient te lopen met de kanonslagen, pluimen en sterren. Het festival wordt gehouden op het Alberstrand tussen Duinbergen en Knokke, waar iedere avond om stipt 22.00 uur het vuurwerk wordt ontstoken. Het gemeentebestuur en de middenstand spelen op het festival in met een zogenoemde shoppingnocturne; de winkels blijven op de vuurwerkavonden open tot 21.30 uur. Karin Herpigny van Knokke: "We willen de vuurwerkkijkers iets glamoureus aanbieden."

Ben nog nooit bij dit festival geweest, schoot Spanje vorig jaar iets moois of was het niet veel soeps? Knokke ligt voor mij namelijk niet naast de deur...

Heb wat info gekregen van iemand die betrokken is bij Knokke.
Hij vertelde me dat hij verwacht dat Zweden de beste show gaat schieten.
De show van Spanje en die van Zuid Afrika verwacht hij ook een hoop ( in de show van Zuid Afrika zijn alle produkten van Ricasa en word geschoten door Ricardo Caballer ).
De andere twee show wist hij niet veel over alleen dat Italie wel veel eigen produkten mee neemt.
Dus waarschijnlijk meerslagen bommen en zeer goede salutes.
Het maximum calliber is 8 inch.

Gr Gerko.

Ik zal samen met the Undertaker aka Masterblaster de show van de Italianen gaan bekijken. Gaan er nog meer naar deze show?

Ik ben bij alle shows aanwezig. alweer voor het 5e jaar op rij verzorgd Pyroworld de videos en fotos voor de organisatie en de bedrijven.

Ik ben bij alle shows aanwezig. alweer voor het 5e jaar op rij verzorgd Pyroworld de videos en fotos voor de organisatie en de bedrijven.

Haha en dat voor een site welke pas 3 jaar bestaat! :D:wink:
Ik ga 100% voor Goteborg, vorig jaar laten schieten vanwege de slechte weersvoorspelling, maar bleek achteraf goed te zijn en ook de winnaar, nog altijd spijt van, dus weer of geen weer, ik ga ervoor. :wink: Ik kijk ook voor de show van Afrika op de zaterdag, misschien dat ik die ook mee pak. :)

Haha en dat voor een site welke pas 3 jaar bestaat! :D:wink:
Ik ga 100% voor Goteborg, vorig jaar laten schieten vanwege de slechte weersvoorspelling, maar bleek achteraf goed te zijn en ook de winnaar, nog altijd spijt van, dus weer of geen weer, ik ga ervoor. :wink: Ik kijk ook voor de show van Afrika op de zaterdag, misschien dat ik die ook mee pak. :)

Al voor dat PW bestond deden wij de videos verzorgen voor het festival he. Dus ja bij elkaar voor t 5e jaar op rij.

Maar goed, detailtje.

Morgen vannaf de vroege morgen zal er flink gebouwd worden in Knokke-Heist voor het festival die avond. Waar Zaragozana het spits mag gaan afbijten.

Voor de Italianen (Soldi) heb ik vandaag begrepen dat er aardig wat extra materiaal in de vorm van stalen buizen richting Knokke-Heist worden getransporteerd. Wat zoveel wil zeggen dat er flink met cilinders gesmeten zal worden.

Laatst bewerkt:
Het weer knokke......

Het weer knokke......

Hey manne........

Weet iemand al of er al gesproken is over de doorgang van het vuurwerk voor vanavond?
Ze geven kans op buien en windkracht 6...:angry:.....

Ik hoop als er iets bekend is dat er een melding komt....

Als ik niets hoor tot vanavond......allemaal.....

Groeten Harm..............

ZaragozanA

ZaragozanA

19 augustus eerste show ING festival Knokke-Heist................
logo.gif

Ik ben samen met Gerko naar deze eerste show geweest...... wat een kleuren geweld was dat zeg............max 8"

We zijn eerst even naar het schietveld wezen kijken en wat ons opviel waren de vele blauwe candels met rode dop........ en de hoeveelheid groot caliber....

Stipt om 22:00 uur begon de show na een 3 tal salutes.... gelijk kon de zonnebril op, wat een mooie felle kleuren.... er werd op leuke muziek geschoten o.a. uit de film Moullin Rouge.....

Na ruim 20 min..... geweld moesten we echt even bijkomen....... de manier van schieten vonden we erg goed gewoon iedere keer aan het einde van een liedje een soort finale......... met 6" en 8 " ,erg lekker....vooral op die afstand..:bonk:

Na deze show gaan we twijfelen om toch een donderdag 21 aug. naar Soldi (I) te gaan kijken... We gaan zeker naar Gotenborg Zweden……op 27 augustus…… ABBA…:cool:..

Ik hoop dat de film snel online komt.....nog even na genieten...

ps. die verse luikse (knokse) wafels zijn goed zeg.......... whoooo

Harm........

Back
Bovenaan