Internationaal vuurwerkfestival Knokke-Heist 2008

Tweede Avond ING festival Knokke Heist
str_pag_r1_c10.jpg

Ik vond het een mooie complete show.........mooie shells en cylinders candels en mines........erg goed op de muziek geschoten.......

Maar het moet wel je ding zijn.... ik was meer onder de indruk van ZaragozanA waarom en hoe dat kan....Ik weet het niet......????

Maar het was wel de moeite waard........ Ik ga de film nog eens rustig bekijken.. en dan nog maar eens een oordeel trekken........

ps. de knokse wafels waren weer TOP...:bonk:

Groet Mortiertje............

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja je zei het al tegen mij dat je dit oko erg mooi vond. Maar dat je meer gecharmeerd was van Zaragozana. zo ie zo kwa zn producten. Ik zelf vind het lastig kiezen op het moment hahahaha. Vond ze allebei echt geweldig :D

Het was echt genieten!:D Een super show met een aantal girandola's, veel salute's, stutata's:) In totaal werden er ongeveer. 21 8'' Cillinders geschoten.
En de finale was echt super, Scheveningen is echt NIKS vergeleken met dit:p.

Ik heb ook nog foto's gemaakt maar weet nog niet of ze echt gelukt zijn.
Hierbij wil ik Gerdo en Jack nog bedanken voor het meerijden etc. etc.:).

Laatst bewerkt:
Hier mijn foto's van Soldi.

De opbouw:

img_1242.jpg

Nieuw schietsysteem:p

img_1224.jpg

Hervulbare kaarsen, nog nooit gezien.

img_1155.jpg

De grotere calibers:)

img_1156.jpg

En daar zitten de cillinders in:D

De show:

img_1376.jpg

img_1373.jpg

img_1369.jpg

img_1333.jpg

img_1377.jpg

Voor meer foto's klik HIER, daar staan ook de foto's van Monsterking.

Groeten,
Pyro-rola

Hier een foto van die shell, die net boven de mortier klapte:

img_1296.jpg

Ik denk dat dit al gauw een 6''er was, maar dat weet ik niet zeker.

Het wordt op muziek geschoten, ik heb liever een goede pyromusical dan een show zonder muziek.

Is echt aan te raden dit festival.

Zeker geweldig festival ja.
Heb er echt van genoten ja, ik heb dinsdag zeer veel spaans voorbij zien komen.
En wat had ik er spijt van dat ik de show van gisteren niet gezien heb zeg.

:frusty:

Ik persoonlijk vond Spanje beter maar dat komt denk ik meer door de felle kleuren en veel groot kwaliteit caliber bommen.
Maar ik vond Italie ook zeker niet slecht was ook gewoon een top show.
Wel appart al die effecten en girondola's echt super van dikke kerstbomen.
Vanavond ben ik er helaas niet bij.

Wie gaan er vanavond allemaal naar Knokke? De vorige shows heb ik niet kunnen bezoeken ( avonddienst :frusty: ), maar als ik de reacties zo lees moet ik vanavond zeker maar eens gaan kijken.

Wie gaan er vanavond allemaal naar Knokke? De vorige shows heb ik niet kunnen bezoeken ( avonddienst :frusty: ), maar als ik de reacties zo lees moet ik vanavond zeker maar eens gaan kijken.

Ik weet van de volgende mensen dat ze komen.

Thunderboy
Blazuhhh
Redbaron
Blackbaron
Ik
Maat van me
Maat van hem
Vriendin van hem

Voor derrest weet ik het niet hahaa.

Ik persoonlijk vond Spanje beter maar dat komt denk ik meer door de felle kleuren en veel groot kwaliteit caliber bommen.
Maar ik vond Italie ook zeker niet slecht was ook gewoon een top show.
Wel appart al die effecten en girondola's echt super van dikke kerstbomen.
Vanavond ben ik er helaas niet bij.

Bedankt voor je commentaar Gerko.
Ik ben benieuwd naar de show van Italie.
Ik heb nog geen filmbeelden gezien.
:bye:

Hemelvuur uit Afrika

Zaterdagavond om 22u laat “Fireworks for Africa” op het strand van Knokke-Heist zien “tot wat voor pyrotechnische hoogstandjes het zwarte continent in staat is”. Dat zei een woordvoerder van het bedrijf zaterdagmorgen aan de Oro nieuwsdienst. Het vuurwerkbedrijf uit het Zuid-Afrikaanse plaatsje Muldersdrift in Gauteng is daarbij niet aan z’n proefstuk. “Fireworks for Africa” verzorgde dit jaar onder meer het vuurwerk voor de slotceremonie van de “African Cup of Nations” in Ghana. Eerder werd de pyrotechnische know-how van de firma ook ingehuurd voor Tina Turners “South African Tour” en Pavarotti’s “Farewell from Africa”. De Zuid-Afrikaanse vuurwerkmakers kaapten ook al eerste prijzen weg op diverse vuurwerkfestivals. Dat was onder meer het geval op “Les Grands Feux Loto” in Québec en de “KMF Symphony of Fire” in Kaapstad. Klap op de ‘vuurpijl’ was wel het “Kilimanjaro Experiment”. Daarbij bewees het bedrijf dat de vuurwerkpijlen zelfs onder de meest extreme omstandigheden kunnen worden afgeschoten. Ze deden het op Africa’s hoogste berg in Tanzania, op een hoogte van 5.895 m, en bij een temperatuur van min 10 graden. Of het Zuid-Afrikaanse hemelvuur zal opkunnen tegen het zeer gesmaakte Italiaanse vuurwerk van donderdag moet worden afgewacht. Maandag volgt ook nog Thailand, terwijl het vuurwerkfestival in Knokke-Heist woensdag door Zweden wordt afgesloten, de winnaars van vorig jaar.

http://oronieuws.blogspot.com/2008/08/hemelvuur-uit-afrika.html

Ik ben net terug van Knokke-heist, en het was echt een geweldige show vandaag:D Die Afrikanen kunnen er wat van!

Ik heb de show van Italië en Spanje helaas niet kunnen zien omdat ik toen nog op vakantie was, dus ik kan moeilijk vergelijken..

Ik zal straks de foto's even uploaden, eerst nog even wat drinken want het was daar veel te druk:frusty:

EDIT:
Ik heb de foto's ge-upload en ze staan in mijn foto-threat:
klikerdeklik

rembo

Laatst bewerkt:
Was een leuke show uitteraard, ik vond Soldi wel beter en ik blijf volhouden vanaf 10 seconde na de show dat, dat de winnaar is :D
Dat was gewoon een geweldige show.

Er klapte denk ik zeker wel 10 tot 20 bommen net boven de grond dit keer, waar ik en vast nog vele leuke plaatjes van hebben.

In afwachting op de mooie beelden van Red Baron, hier vast twee korte fragmenten van de show van Zuid Afrika

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Back
Bovenaan