Informatie over KvK

Iedereen heeft KvK die Treuno Ricasa's heeft. Of het moet via handel gaan, maar dit is al helemaal illegaal.
Volgens je paspoort spoort de politie je niet op, anders zouden er al veel meer klachten komen.

Ik vind dit trouwens wel een lompe wetgeving. Ook al heb je een bedrijf wat hier niks mee te maken heeft (niet met vuurwerk dan hea), kan je het alsnog meekrijgen. Maarja, een maas in de wet waar massaal gebrui van wordt gemaakt.

PS: Ik ben niet tegen, begrijp me niet verkeerd, ik heb ook elk jaar 1 of 2 profblokken als finale.
t is idd een beetje raaaare wetgeving xD

jaa.. ik zit in landbouw.. en ik wil graag big spanish crackers kope.. xD ja wtf? naja t is wel relaxed want me pa heeft KvK (a)

Hallo allemaal heel leuk enzo maar ik heb geen bedrijf hoe kan ik er dan wel aan komen voor dit jaar ik heb er wel erg veel belang bij:) help help

Grtjess :bye:

Hallo allemaal heel leuk enzo maar ik heb geen bedrijf hoe kan ik er dan wel aan komen voor dit jaar ik heb er wel erg veel belang bij:) help help

Grtjess :bye:

Als je het topic doorleest komt je meer te weten. :wink:
Je kunt dus KVK gebruiken van een ander mits je daarvoor een bewijs van toestemming voor hebt, of je start even wat op waardoor je KVK krijgt etc. Let wel op, KVK is tegenwoordig niet meer de enige eis voor aanschaf, je moet ook o.a. een brandblusser van 2kg in de auto hebben liggen (tevens te koop bij Alpeco) en geloof dat leeftijd van de bestuurder ook boven de 20 moest wezen.

Om dit topic maar weer eens te boosten :p
Hoe zit het met kvk als je er voor een tweede keer komt misschien handig om te vermelden.
Ik weet in ieder geval wel dat er de eerste keer komt al je gegevens worden genoteerd zodat je niet alle kvk papieren nog mee hoeft te nemen maar hoef je dan alleen nog maar je eigen indentiteits bewijs mee te nemen of ook nog een keer een machtiging
Alvast bedankt :bye:

Ik maak deze vraag weer even actueel :)
Heb het ook via de mail bij Alpeco gevraagd, maar daar duurt een reply vaak wel een tijdje.
Wij staan al ingeschreven en willen dit jaar weer.
Vorig jaar heb ik mijn machtiging en de kopie ID van kvk houder opnieuw aangeleverd.
Volsta ik dan nu met 'slechts' mijn eigen ID?
Dat was eerder wel zo... maar wellicht is nu e.e.a. weer aangescherpt?

Ik heb ook een vraag, stel ik koop vuurwerk bij Alpeco met KvK en ik wordt gepakt, wat gebeurdt er dan met de houder van het KvK bewijs? Krijgt die nog gezeur? Of vragen ze er niet naar als ik de kopie'tjes gewoon weggooi? Want ik kan wel aan KvK komen maar diegene wil zeker weten dat hij er geen gedoe mee krijgt als ik wordt aangehouden.

als jij alles gelijk weggooi zodra je bij alpeco de winkel uit ben kan de nederlandse politie er nooit meer achter komen op welke naam je het gekocht hebt. (let wel op als de belgische politie je dan in belgie aanhoud ben je in overtreding omdat je de papieren niet meer hebt)
trouwens ik geloof niet dat de nederlandse politie er uberhaubt iets mee kan als ze de naam van de houder van het KVK hebben, want die is niet in overtreding omdat het kopen van dat vuurwerk niet illegaal is maar het over de grens brengen ervan wel (zal dit nog ff aan mn vrouw vragen morgen die weet er wat meer van af :P)

btw let wel op dat je dan een kopie van het paspoort van de houder van het KVK hebt en een verklaring dat je vuurwerk mag kopen op zijn KVK

Ze kunnen wel al de gegevens van de KVK-houder achterhalen via Alpeco. Dus als de politie het vermoeden heeft dat jij het vuurwerk naar Nederland hebt gebracht (Uiteraard, anders zullen ze geen gegevens opvragen) kunnen ze een kijkje komen nemen bij je huisadres.

ze kunnen niet de gegevens bij alpeco opvragen (tja opvragen kan altijd, maar krijgen is een tweede)
ze kunnen niet eens belgische bekeuringen innen omdat ze de gevens niet krijgen het is wetelijk gezien gewoon niet mogenlijk voor de politie om gegevens in een ander land op te vragen voor iets kleins als vuurwerk smokkel.
vergeet niet dat het aankopen van het vuurwerk in belgie gewoon een legale aankoop is en degene die het koopt (dus de KVK houder) op dat moment nix strafbaars doet
degene die wel strafbaar is is degene die het over de grens brengt!
tenzei je een grootschallig handel begint en de KVK houder wist dit dan word tie weer meedeplichtig :P (maar dan nog als je alle papieren weg gegooid hebt en nix tegen de politie zegt kunnen ze nooit achter de naam van de KVK houder komen)
dus wat leert dit ons :P
1. als je vuurwerk wil gaan handelen met de KVK van een ander gooi dan alle papieren weg.
2 als het voor eigengebruik is kun je rustig de papieren houden omdat de KVK houder zich niet schuldig maakt aan illegale praktijken is er nix aan de hand.

Alpeco heeft mij verzekerd dat ze nooit en ten nimmer KvK gegevens door zouden geven.
En het is makkelijk zat; al zou dat gebeuren dan zou dat gelijk de genadeklap zijn voor Alpeco, want dan koopt niemand er meer.

hoe zit het met de leeftijdcheck van 21 jaar.

Wordt deze nageleefd of kijk met niet nauw als de vervoerder 19/20 is?

wat zijn jullie ervaringen hiermee.

ik koop al jaren bij Alpeco op KVK en ze hebben nooit gevraagd naar een brandblusser en BTW nummer(die ik wel heb) staat geregistreerd bij alpeco en hoef alleen mijn naam te zeggen en bedrijf en krijgt alles zo mee.

Er wordt niet gevraagd naar ID die ik wel bij me heb en in al die jaren dat ik er koop is er nooit iets gebeurd met na controle door de politie of instanties dus je kunt gewoon veilig kopen.

Hey kan je op dit moment nog steeds bij alpeco tercht met een kvk voor het prof vuurwerk?

Bvb een timmermans kvk?

groeten stefan

alpeco is de enogste zo ver ik weet en mischien bij europyrotechnie
maar alpeco zeker!

Back
Bovenaan