Indian Box [Ass.]

Wat mij opvalt is dat de indianendoos véél zwaarder is dan de Hakuna.
Die 2 cakes meer kunnen nooit dat grote gewichtsverschil verklaren.
Heb ze dus gewogen en per cake zijn de indianen 400 gram zwaarder dan de Hakuna's.
Kennelijk is de klei in indianenland een stuk zwaarder?

Wat mij ook opvalt is dat op bijna alle cakes hetzelfde NEM gewicht staat.
Ik vind het wel knap dat men daar in China voor al die verschillende effecten steeds precies 291,25 gram kruit nodig heeft.
Ik zal het niet controleren, maar ik geloof er geen moer van...

En wat mij tenslotte ook nog opvalt is dat geen enkele cake die ik heb van China Red, en dat zijn er toch heel wat, een reservelont heeft. Anno 2023 zou dat niet meer moeten kunnen. Weigeraars moet je veilig voor een tweede keer kunnen aansteken.
Dat het voor het bouwen van projectjes ook niet handig is is natuurlijk geen argument.
Maar toch...

Genoeg geklaagd, want ik vind de prijs/kwaliteit bij CR over het algemeen beter dan bij de collega's. Benieuwd of deze doos die bewering ook gaat waarmaken!

Heb even de artikelnummers van de Hakuna Matata vergeleken met die van de Indianen Box en het valt meteen op dat het er op lijkt dat de nieuwe Indianen Box de volledige Hakuna Matata bevat, de You Pyro en maar 1 nieuw product.

Hakuna Matata
HA Art. No. KY7007-1 291.25g
KU Art. No. KY7007-2 291.25g
NA Art. No. KY7007-3 291.25g
MA Art. No. KY7007-4 291.25g
TA Art. No. KY7007-5 291.25g
TA Art. No. KY7007-6 291.25g

Indianen Box
Apachen KY7301-1 Art. No. KY7007-1 291.25g (HA)
Cheyenne KY7301-2 Art. No. KY3013 291.25g (You Pyro)
Comanche KY7301-3 Art. No. KY7007-3 291.25g (NA)
Blackfoot KY7301-4 Art. No. KY7007-4 291.25g (MA)
Sioux KY7301-5 Art. No. KY7007-5 291.25g (TA)
Huron KY7301-6 Art. No. KY7007-6 291.25g (TA)
Navajo KY7301-7 Art. No. KY7007-2 291.25g (KU)
Cherokee KY7301-8 Art. No. KY7301-8 340.00g

Dit is erg vreemd, omdat dit uit de productvideos niet te zien was. Het leek dat de Hakuna Matata in salvos schiet en de nieuwe Indianen Box schot voor schot. Er zit maar 1 videoclip in beide productvideos. Cake 7 van de nieuwe Indian Box = Cake 2/6 in het filmpje van de Hakuna Matata.

• Like
Waarderingen: Blup
Zou dit niet gewoon een aangepaste versie van de Hakuna matata kunnen zijn dan ivm stabiliteit?
Deze zijn als het goed is meer breed dan hoog.

Ik mag hopen dat ze de effecten van de filmpjes hebben. Die zijn echt mooi namelijk. Maar we gaan het vanavond zien.

Waren prima cakes ja. Echter vielen ze qua burst een beetje tegen. Dan waren de cakes van de Six Box toch net even iets beter.

IMG_20231230_123325.jpg

IMG_20231230_123350_1.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Ontzettend genoten van deze cakes! Ze waren erg goed, mooi divers assortiment. Goeie burst, goeie effectgrootte. Deze zou ik zo nog eens bestellen!

Heb deze zelf gehad, is geen pyromould hoor
Nu ga ik twijfelen, laat ik het dan zo zeggen ik pakte veel pyro mould weg tussen de stenen vandaan en hij schoot de set hakuna matata weg. Ik zag de uitwerking en vond het jammer dat ik ze niet in mijn bezit had

Ja t waren voor die €12,50 per cake echt dikke prima, mooie effecten met heldere kleuren, zoals we gewend zijn van China red eigenlijk, burst vond ik ook prima. Eergisteren nog cake nummer 2 geschoten met weinig wind, waren hele mooie effecten, bleven super lang hangen

Alle 8 doorgelont op willekeurige volgorde. 1 voor 1. Aan het begin links nog een Mastermind 100 shots 20mm. Het zijn leuke cakes voor het geld met leuke effecten en een prima burst, maar 1 voor 1 of zelfs per 2 toch te saai of eentonig voor de ‘freak’. Alle 8 zo doorlonten en even genieten van leuk vuurwerk zijn ze prima geschikt voor als je dat zou willen, maar meer ook niet. Ook lonen ze zich voor de prijs prima uit om ze allemaal tegelijk te doen als een goedkoop projectje.

Dit setje is meer geschikt voor de gemiddelde consument of voor de papa’s die met hun kids een leuk moment willen delen. Je krijgt veel voor relatief weinig geld en de kwaliteit is gewoon prima.

Laatst bewerkt:
Dit was toch wel een van de tegenvallers van dit jaar voor mij. En dat terwijl alle andere China Red producten juist tot de toppers behoorde. Burst was niet al te best en de effecten vrij klein. Werd door bijna alle 25mm cakes die ik had flink eruit geklapt. Mischien had ik net pech met een vochtige lading, op filmpjes hierboven komen ze beter over dan bij mij in de straat. Voor mij in iedergeval komend jaar geen Indian Box helaas.

Back
Bovenaan