[Indextopic] knalcakes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na een aantal keer luisteren liggen de Secret Salute en Silver Salute toch wel erg dicht bij elkaar. Eerstgenoemde lijkt me net een tikkeltje harder op deze films. Echter vind ik de crackling niet bij een knalcake passen waardoor ik toch voor de Silver Salute ga en ben gegaan.

ik vind het erg grappig dat je ze allemaal naast elkaar hebt gezet.
Nice.
Over wat de hardste is? ik denk dat we er hier op het forum niet achterkomen tenzij de decibellen gemeten worden. Want er zijn zoveel factoren die meetellen. Wind, Regen, water in je oren, hoever je er zelf vanaf staat etc.
Dus alleen een decibellen meter met vast afstand onder dezelfde omstandigheden kunnen uitkomst bieden. Tot die tijd neem ik lekker wat betaalbaar is en wat ik mooi vind. Zelf vind ik de SS lekker. Ook de knalcakes van hardix vind ik nice.
Dus ik denk dat het echt heel erg subjectief is wat het hardst is.
greetzzz

Het enigste wat ik met zekerheid uit de filmpjes kan opmaken is dat de colourfull thundertail duidelijkst het zachts gaat.Tussen de andere cakes zit er bijna geen hoorbaar verschil voor mij.Wat we hieruit concluderen kunnen is dat er voor ons dit jaar extra veel keuze is qua knalcakes die absoluut niet voor elkaar onderdoen

Klopt helemaal!

Ze gaan inderdaad allemaal op de Colorfull Thunder Tail na, snoeihard, dus het heeft meer met budget en smaak dan maken, dan met het hardste ;)

Het enigste wat ik met zekerheid uit de filmpjes kan opmaken is dat de colourfull thundertail duidelijkst het zachts gaat.Tussen de andere cakes zit er bijna geen hoorbaar verschil voor mij.Wat we hieruit concluderen kunnen is dat er voor ons dit jaar extra veel keuze is qua knalcakes die absoluut niet voor elkaar onderdoen

Moeilijk om zo van film te moeten beoordelen.
Maar omdat ik er zelf bij was ga ik voor de Secret Salute.
Bedankt voor de moeite Rob.

Zeer handig deze topic. Hoor wel wat verschil, maar dat is niet qua geluidsterkte.
Ik moet zeggen dat, de knallen die ik als hardst ervaar, altijd zo'n heel raar geluid hebben, alsof iets compleet implodeert, en dan hoor ik bij deze niet.
Mis tevens de Asian Thunder Cake (die van 500 gram). De grond trilde toen ik die hoorde xD Sommige cakes klinken misschien harder omdat ze chaotischer zijn.

Helaas kan de Asian Thunder niet in dit topic aangezien deze niet op dezelfde locatie werd geschoten en de vergelijking dan niet meer eerlijk is. Er zijn wel meer knalcakes die ik hierbij had willen hebben, maar belangrijker vind ik dat alles onder gelijke omstandigheden is geschoten om een betere vergelijking te kunnen maken

Zeer handig deze topic. Hoor wel wat verschil, maar dat is niet qua geluidsterkte.
Ik moet zeggen dat, de knallen die ik als hardst ervaar, altijd zo'n heel raar geluid hebben, alsof iets compleet implodeert, en dan hoor ik bij deze niet.
Mis tevens de Asian Thunder Cake (die van 500 gram). De grond trilde toen ik die hoorde xD Sommige cakes klinken misschien harder omdat ze chaotischer zijn.

Uit onderzoek is gebleken de volgende resultaten :p

Aftershock Thunder: 79DB
Colorfull Thunder Tail: 77DB
Secret Salute: 77DB
Silver Salute: 77DB
Thunderstruck 77DB
Dutch Thunder: 75DB

Dit gemeten met een decibel app op me phone :p

Ik vind het nog aan de lage kant haha, maar zijn al die metingen zijn verricht onder precies dezelfde omstandigheden, dus afstand, bebouwing, wind etc etc... ?

Die app moet je echt na laten kijken, de colorfull thunder tail even hard als de silver salute???

Wel geinig trouwens dat je ff een meting hebt gedaan, toppie

Thunderstruck 77DB

Thunderstruck 77DB

nu kunnen we alleen nog twijfelen of die app goed werkt. Verder als dat wel zo is dan lijkt het me duidelijk;-)
greetzz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan