Hydra Serie

Heb van deze serie alleen de E gehad

Vond het een prachtbak
heb alle twee de lonten lekker te gelijk aan gestoken WAT EEN GEWELD
chapeau voor deze Cake
Volgend jaar zeker weer

Wat ook geen geneuzel is;

Is dat mijn Extreme salute cakes niet onder deden voor de hydra cakes van de buurman. Sommige extreme salute cakes bliezen de hydra cakes gewoon aan de kant.

Vond ze een beetje tegenvallen na alle goede berichten.

Wat ook geen geneuzel is;

Is dat mijn Extreme salute cakes niet onder deden voor de hydra cakes van de buurman. Sommige extreme salute cakes bliezen de hydra cakes gewoon aan de kant.

Vond ze een beetje tegenvallen na alle goede berichten.

/agree. Super 6 knalde hem eruit.
Greetz

Ja,het is jammer dat de serie zo wisselend is,zeer grote boeketten,afwisselend met kleine effecten,soms wat rommelig geschoten.

Heel typisch, af en toe kleine effecten en dan ineens bam heel je gezichtsveld vol, ineens zijn de huizen nog maar klein! Ik denk dat het wel een leuk idee is om de effecten te ordenen van klein naar groot, en ze in die volgorde af te steken of te doorlonten.

misschien nog een goede tip voor iedereen die deze wil gaan aanschaffen.

maak ook het reservelont los , en plak hem weg aan de zijkant van de cake , anders als er een liftcharge is kan het reserve lont ook aan gaan , dan krijg je dus dat je cake heel snel voorbij is .
gewoon los maken , omvouwen naar de zijkant , en een stukkie ducktape om de boel vast te zetten :)

hier nog een filmpje van mijn kant van diverse hydra cakes.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Had de A, B, C en E. Wat een topbakken zeg! Duidelijk verschil met NL potten qua burst en grootte van boeket. 1 nadeel, snel klaar met 18shots....

Ik had een project gemaakt met alle 8 stuks.
Bedoeling was eerst 4 los achter elkaar, gevolgd door 2x 2 tegelijk.
Maar er was vonkoverslag of iets dergelijks en de hele boel ging zowat tegelijk af :p
Ook een leuk spektakel opzich, alleen niet helemaal de bedoeling. Filmpje zal nog wel eens verschijnen...

Ik denk dat het voor de mensen die ze alle 8 doorlonten opletten geblazen is dat er zo veel mogelijk verbonden lonten naar beneden geplooid zijn omdat die mines van de F de boel wel eens zouden kunnen versnellen. Zoals ik het nu voor mij zie zullen niet alle lonten naar beneden kunnen geplooid worden als je ze stabiel tot een vierkant aan elkaar wil bevestigen met tape.

Raar maar waar, wat ik hier vreesde is gebeurd.
Ik had ze alle 8 aan elkaar getaped tot een stabiel vierkant.
Het is wel onmogelijk om ze dan door te lonten zonder gebruik te maken van extra lont. Ik heb tussen de reservelont en het hoofdlont een stukje quickfuse gehangen. Laat je dus zeker niet vangen door de uitleg van de medewerkers die allemaal zeggen van "lontjes in elkaar schuiven en klaar" want dit klopt niet, tenzij je ze allemaal naast elkaar neer zou zetten.
Hoe moet je die dingen dan nog vastzetten? Waarom in godsnaam de 2 lonten aan dezelfde kant hangen? Ik vind dat er weinig is over nagedacht.

Bij 3 van de 8 ging het reservelont ook niet af, dan is je doorlontprojectje dus volledig naar de zak. Om nog maar te zwijgen van de Hydra F die door zijn k*t mines na 9 schoten de B en G aanstak. Ik hoorde schietlonten knappen en wist dat het goed fout ging. Wel een ziekelijk geweld om de B, G en F tegelijk te zien schieten. Wat een oorlog. Het zijn namelijk kwa burst en boeket echte topcakes die niet onderdoen voor prof blokken. Ze gaan zelfs beter dan de Bonbridge "KVK blokken" van vroeger. :bonk:

Hier en daar zijn de effecten wel minder en weinig verschillend van een goed blokje met 15 gram per shot.
Maar de reuze boeketten maken dit goed.
Ik hoop dat ze dit jaar komen met een "Hydra 2.0" serie.
Al die domme kleine palm boeketjes eruit en enkel nog blokken met de reuze boeketten. Echte dreuncakes om je vingers bij af te likken.

Ik had een project gemaakt met alle 8 stuks.
Bedoeling was eerst 4 los achter elkaar, gevolgd door 2x 2 tegelijk.
Maar er was vonkoverslag of iets dergelijks en de hele boel ging zowat tegelijk af :p
Ook een leuk spektakel opzich, alleen niet helemaal de bedoeling. Filmpje zal nog wel eens verschijnen...

Had ik ook, is niet onze schuld maar de schuld van Originals.

Er is in mijn ogen helemaal niks mis met de boeketten, veruit de grootste die ik dit jaar heb gezien van consumentenvuurwerk! Alleen de wisselvalligheid doet het hem, ik had 2 potten die zich meteen leegschoten terwijl de reservelont aan de zijkant bekneld zat tussen een andere pot en deze sowieso nooit geraakt kon zijn! Jammer, maar ik haal ze volgend jaar weer omdat ze mij echt omverbliezen

Hmmm. Ik had helemaal geen problemen met de Hydra serie. Ik had rond 2 uur afgesloten met 4 Hydra (A, B, D en H) doorgelont met het reservelont. Makkelijk werk, wel even alles afgeplakt met schilderstape zodat ik geen last zou hebben van vonkoverslag. Het werkte allemaal prima! Ik had dit 'blok' meegenomen naar de kroeg waar we daarna in zouden duiken dus het trok ook lekker veel publiek. Ik heb het niet gefilmt, maar het was zeker een gaaf project! Kostte 98 euro, voor die prijs zou ik het zeker zo weer doen! :D

378024_316728315016234_100000372039655_1060180_1725380509_n.jpg

Back
Bovenaan