Hydra Serie

Als je post 89 had gelezen dan zie je dat ik deze potten niet in mijn bezit heb... dat filmpje is niet van mij, had het er even moeten bijvermelden.

Het is duidelijk dat deze een stuk minder is dan de 3 Hydrapotten die geschoten zijn.

Misschien wil Yoshimitsi de anderen laten zien...

mvg

Ik was benieuwd naar je mening, wist dat je ze niet in je bezit had, maar je was wel erg enthousiast erover. Daarom vroeg ik het:p

Ik hoop voor ieder die ze haalt, dat het idd met vocht te maken heeft, want dit kan toch echt stukken beter.

Misschien zijn ze nog een beetje vochtig? Ze komen immers no zo vers uit de transportcontainers...Zou het ook kunnen dat daardoor de effecten niet goed uit de verf komen?

Ik ben eens gaan zoeken naar het vocht verhaal in zeecontainers. Vroeg me altijd af of dat echt waar was of gewoon een fabeltje. Daarnet kwam ik dus uit bij dit stuk:

Tijdens verscheping van zeecontainers naar Nederland is ons killere zeeklimaat de belangrijkste oorzaak van vochtproblemen. Het temperatuurverschil van warm naar koud veroorzaakt condens in de container. Vervolgens ontstaan er druppels op de wanden en het plafond. Het vocht slaat vervolgens neer op de goederen waardoor onherstelbare schade ontstaat. De beschadigde goederen zijn dan niet meer verhandelbaar. Afhankelijk van de lading bedraagt het schadebedrag gemiddeld 50.000 euro per container.

Bron

Het lijkt mij dus gewoon echt geen broodje aap verhaal dat dit echt een probleem zou kunnen zijn.

Ik ben dus benieuwd hoe deze serie zal presteren met oud en nieuw bij de liefhebbers in de straat! Want het eerste straatfilmpje is helaas wel erg teleurstellend. Maar laten we dus van het beste uit gaan:)

Dan is de hele partij dus slecht?

Er staat ook dat de producten niet meer verhandelbaar zijn in het verhaal. Het lijkt dus wel of ze hier een uiterste bedoelen met doorgeweekte producten. Dat lijkt me hier niet het geval.

Ik denk zelf dat het altijd wel iets meeteld dat het iets vochtiger is in een container en dat je producten iets minder presteren, maar het lijkt me sterk dat het zulke verschillen oplevert waardoor deze pot alsnog aan mijn verwachtingen zou voldoen.

Ik ga het met oud en nieuw zien want deze cake zal ook in onze buurt geschoten worden. En ik hoop hier ook een filmpje van te maken en dan kunnen we zien of de verwachtingen juist waren.
Wat ik mij afvraag is waarom op de demo de cakes wel goed presteren terwijl die toch ook niet zo heel lang te drogen hebben gestaan.
Ik wacht gewoon rustig af.

greetzz

Wat ik eigenlijk niet snap is dat deze pot(hydra g) dus 22 gram per shot heeft! Hoe kan die brocade nou even veel gram hebben als die salute. Het lijkt mij niet dat titanium poeder evenveel weegt als de hele lading van brocade lading. Iemand van Original die dit kan uitleggen?

Er staat ook dat de producten niet meer verhandelbaar zijn in het verhaal. Het lijkt dus wel of ze hier een uiterste bedoelen met doorgeweekte producten. Dat lijkt me hier niet het geval.

Ik denk zelf dat het altijd wel iets meeteld dat het iets vochtiger is in een container en dat je producten iets minder presteren, maar het lijkt me sterk dat het zulke verschillen oplevert waardoor deze pot alsnog aan mijn verwachtingen zou voldoen.
Het is een stukje tekst van een site die niet over vuurwerk gaat maar over logistiek over het algemeen. Het is geen nieuwsbericht van original fireworks.

De Hydra F.... heeft erg kleine boeketjes zo te zien.
Lijkt wel een 250 gram potje.
Ik hou mijn hart vast voor de andere blokken van deze serie...
Volgens blackbird op AVP die alle potten heeft afgestoken was de hydra F een tegenvaller en was de rest wel goed:
http://www.avpvuurwerk.nl/forum/topic/25705/last/#593074

Wat ik eigenlijk niet snap is dat deze pot(hydra g) dus 22 gram per shot heeft! Hoe kan die brocade nou even veel gram hebben als die salute. Het lijkt mij niet dat titanium poeder evenveel weegt als de hele lading van brocade lading. Iemand van Original die dit kan uitleggen?
Er zit ook nog een crackling staart bij.

en zou dan niet alles wat uit china komt vochtig moeten zijn????????

Naar mijn idee kan het natuurlijk ook liggen aan het moment van produceren en het tijdstip erna dat de producten de omdozen en de transportcontainer in gaan. Sommige producten kunnen dan misschien iets langer "uitademen" dan andere producten die eigenlijk meteen na productie direct verscheept worden.

Ik heb echt wel eens wat cakes in mijn handen gehad, waar de condens tegen de binnenzijde van de folie aan de bovenkant zat...En dat waren ook cakes die dat jaar compleet nieuw waren.

Vochtig betekend natuurlijk ook niet ZEIKNAT...

In elke serie zitten altijd wel 1-2 cakes die wat minder zijn als de rest van de serie, dat blijf je toch houden.
Er zijn er al die de complete serie hebben gestookt, en die waren allemaal razend enthousiast!!

No worry, dit is gewoon een gruwelijke serie dreuncakes en hoe droger het spul wordt des te harder het zal dreunen:wink:

en zou dan niet alles wat uit china komt vochtig moeten zijn????????

Dat verhaaltje over vocht komt bij mij over als totale onzin.
Ik geloof wel dat die dingen een beetje vochtig worden, maar niet dat dit een invloed heeft op de boeketten.

De blokken die gebruikt werden op de demo hadden blijkbaar geen last van vocht... :wink: Bij de Hydra F krijg ik alvast niet dat "ongelooflijk kickuh 2 inch" gevoel, eerder het 200 grams low budget consumenten vuurwerk gevoel.

Als dit blok een beetje minder is vergeleken met de andere, voor mij geen probleem. Het is natuurlijk zonde dat het eerste filmpje dat opduikt van deze potten net een blok is dat niet geschoten is op de demo, en nog eens hard blijkt tegen te vallen. Het zet natuurlijk de toon.

Ik ga er alvast niet over liegen, als ik dat filmpje zie heb ik spijt dat ik mijn karton Hydra zo vroeg gekocht heb. Hopelijk slaat dit om als er eventueel andere filmpjes opduiken.

hmz dat van het vocht gedoe, volgens mij waren die potten die afgestoken werden met de demo ook koud uit de container gekomen. Dus dan zouden die ook slecht gepresteerd moeten hebben en zo als iedereen weet was dat niet het geval...

Laatst bewerkt:
En alsof het vocht opeens ruim 10 gram 'gestolen heeft uit de bombettes'.

Het vocht kan er toch niet voor zorgen dat een 25 grams boeket eruit ziet als een slechte 15 grams?

Iemand die hier verstand van heeft? Ik doel dan op mensen die dit vaker roepen als een product slecht is dat het dan vochtig moet zijn.

Het vocht kan er toch niet voor zorgen dat een 25 grams boeket eruit ziet als een slechte 15 grams?

Iemand die hier verstand van heeft? Ik doel dan op mensen die dit vaker roepen als een product slecht is dat het dan vochtig moet zijn.

Wat vocht kan doen is als er bijv. zouten (KNO3, KClO3, enz) in het mengsel zit dan lossen die op in het vocht, waardoor het mengsel minder zuurstof krijgt.

Het kan ook zijn dat door het vocht het mengsel voor een deel niet aan gaat, en slecht verbrand. Dan krijg je dus een slecht effect, omdat de sterren niet of nauwelijks verbranden.

Dat zou ik zeggen in ieder geval, dit lijkt mij gewoon logisch als je er even over na denkt, of het echt zo is kan ik weinig zeggen.

Ben ik met hem eens, hoe kan ineens een product zo minimaal scoren...
De palm boeketten lijken wel goedkope budget boeketten...

Lijkt me sowieso sterk dat het vocht uit de container door het verpakkingskarton, door de folie van de cake heen, door het kartonnen schijfje om de bombette op zijn plaats te houden en dan ook nog eens de bombette zelf in trekt.Of als het vocht via de zijkant binnendringt eerst door het karton, de tubes en vervolgens de bombette.Ken de situatie in zo'n zeecontainer niet maar het lijkt mij dat hiervoor een zeer grote hoeveelheid vocht aanwezig moet zijn wil dit überhaupt plaatsvinden.

Jullie weten hopelijk toch wel een heel klein beetje af van de productiewijze van bijvoorbeeld alleen al de sterren of de liftcharge in ons vuurwerk? Hoe dat precies gaat en moet gaan we hier niet op in (daar zijn andere fora voor) maar dat er vocht bij het productieproces nodig is, is geen fabeltje...Alleen de tubes al, die zijn toch ook echt verlijmd. En in die lijm zit ook...jawel, vocht! En zo heb je ineens alweer meerdere plaatsen waarbij vocht van invloed kàn zijn van verschillende uitwerkingen. Nogmaals, ik zeg niet dat dit voor de F geld.

Wat eigenlijk wel grappig is, is dat Original zichzelf een beetje de das om doet met deze potten... Als ik moest kiezen tussen deze super bakken, met een geweldige prijs, die zelfs lager is als je er meer koopt, of een andere pot van original, nou dan weet ik het wel hoor!

Wat eigenlijk wel grappig is, is dat Original zichzelf een beetje de das om doet met deze potten... Als ik moest kiezen tussen deze super bakken, met een geweldige prijs, die zelfs lager is als je er meer koopt, of een andere pot van original, nou dan weet ik het wel hoor!

Ik weet het in ieder geval nog niet. De tijd zal het leren.

Back
Bovenaan