HVLV - Steun ons, stichting HVLV knalt door!

Nog even een Donatie overgemaakt! Hopelijk zijn er meer die hier in meegaan, zodat HVLV goed het tegen offensief kan beginnen.

Wat zijn de plannen van het HVLV voor de komende tijd?

Overigens vind ik dat ze het erg goed hebben gedaan. Heel zichtbaar en er is veel bereikt.
Ondanks het verbod iets om trots op te zijn!

Dit staat op Facebook:

---

HVLV heeft in samenwerking met de BPN en VuurwerkCheck zojuist een brandbrief verzonden naar het kabinet over de gevolgen van het siervuurwerkverbod.

Wij zijn er namelijk van overtuigd dat er onvoldoende onderbouwing is voor een vuurwerkverbod en dat een verbod de zorg enkel meer gaat belasten.

Wij zien ons dan ook genoodzaakt om dit verbod zowel nationaal als op Europees niveau aan te vechten.

Wij roepen het kabinet dan ook op om haar beslissing te heroverwegen en om met ons in gesprek te gaan.

Dit staat op Facebook:

---

HVLV heeft in samenwerking met de BPN en VuurwerkCheck zojuist een brandbrief verzonden naar het kabinet over de gevolgen van het siervuurwerkverbod.

Wij zijn er namelijk van overtuigd dat er onvoldoende onderbouwing is voor een vuurwerkverbod en dat een verbod de zorg enkel meer gaat belasten.

Wij zien ons dan ook genoodzaakt om dit verbod zowel nationaal als op Europees niveau aan te vechten.

Wij roepen het kabinet dan ook op om haar beslissing te heroverwegen en om met ons in gesprek te gaan.
Dat moet dan wel met een spoeddebat gaan, anders is er weinig tijd over.

Dat hele BPN heeft ook nog nooit een deuk in een pakje boter geslagen. Ook nu weer moet het idee van HVLV komen (hulde daarevoor).

Waarom is er geld nodig voor een kort geding? Iedereen kan toch een kort geding aanspannen, dat kost toch niks? Of is het voor een advocaat?
Vorig jaar was er ook een rechtszaak, hoe ia die betaald dan?

Ik denk dat je nu makkelijker in de media komt. De media smult van berichten over pro-vuurwerk nu het verbod er is. Want anti-vuurwerknieuws is niet spannend meer met een verbod. Ik zou zeggen: branche, HVLV, pak deze kans om nu het vuurwerk zoveel mogelijk positief in het nieuws te krijgen.

Hulde overigens voor de positieve berichten waar HVLV voor heeft gezorgd, ondanks dat het resultaat niet was wat we hoopten. Je ziet dat heel langzaam de media ook verschil begint te maken in knalvuurwerk en siervuurwerk, in legaal en illegaal, in veilig en onveilig.

donatie is over gemaakt van mij kant uit. al is het om al het top werk van de afgelopen maanden wat jullie met zijn alle verzet hebben :)

Die hadden afgelopen jaar ook zo’n top omzet

Het gaat mij erom dat, als het nieuwsbericht klopt, HVLV degene is die nog wat initiatief toont. Dat de enige partij die er financieel baat bij heeft, de branche, dus blijkbaar financieel niet bijdraagt waardoor het op crowdfunding bij liefhebbers uitkomt, neigt bij mij naar het vermoeden dat de branche andere achterdeurtjes/plannen b heeft omtrent het financiële gewin.

Back
Bovenaan