HVLV Statusupdates

Én kooiloos is al op ingekocht toch, gaat meer om verkoop oude voorraad met kooi? En evt oude fluit swirl producten

Dat is nu dus juist het vervelende, ze willen alles verbieden...
Geen uitloop, geen nieuwe fluit & swirl producten, niks.

Veel leveranciers hebben van hun producten dus alvast een kooiloze variant gemaakt.
Maar ja dan zegt mijn brein: zijn deze dan net zo goed voor dezelfde prijs?
Zonder kooi zou het goedkoper worden toch? Geloof er niks van.

Want als je allemaal dikke kooi bakken hebt, en krijgt straks voor dezelfde knaken slappe aftreksels in de straat dan is dat gewoon consumentje naaien en je kassa vullen het laatste jaar.

Dat is nu dus juist het vervelende, ze willen alles verbieden...
Geen uitloop, geen nieuwe fluit & swirl producten, niks.

Veel leveranciers hebben van hun producten dus alvast een kooiloze variant gemaakt.
Maar ja dan zegt mijn brein: zijn deze dan net zo goed voor dezelfde prijs?
Zonder kooi zou het goedkoper worden toch? Geloof er niks van.

Want als je allemaal dikke kooi bakken hebt, en krijgt straks voor dezelfde knaken slappe aftreksels in de straat dan is dat gewoon consumentje naaien en je kassa vullen het laatste jaar.
😉

Als ik het goed begrijp, als de regering verzaakt in het aanvoeren van een detailed opinion, mogen ze wetgeving doorvoeren.
Dus.. als je iets gedaan wil krijgen binnen de EU zorg je gewoon dat je half werk levert en dan mag het? Krom.

Daarom is het allemaal ook nog niet definitief. Op allerlei fronten wordt er juridisch naar gekeken, ook door de juristen van het Ministerie zelf.

Wat een bureaucratie, toch te erg dat hier zoveel mensen mee bezig zijn van beide kanten en heoveel geld daarmee gepaard gaat omwille van een drogreden :bonk:
Ik speel maar even advocaat van de duivel hoor, maar de signaalrapportage van het IL&T is natuurlijk wel ergens op gebasseerd. Ook over de UN test series 6 valt wel wat aan te merken. Ik krijg nog wel eens het idee dat mensen zich niet beseffen dat we daadwerkelijk een hobby hebben gevonden met ADR goederen, waarvan gewoonweg geen consensus bestaat hoe deze in enkele omstandigheden reageren. Daarvoor zijn de testmethoden simpel gezegd niet allesomvattend in. De te nemen maatregelen zijn vervolgens een ander onderwerp, maar dat er daadwerkelijk wat gesignaleerd kan worden op de huidige methodieken van classificatie staat op zich buiten kijf.

Ik speel maar even advocaat van de duivel hoor, maar de signaalrapportage van het IL&T is natuurlijk wel ergens op gebasseerd. Ook over de UN test series 6 valt wel wat aan te merken. Ik krijg nog wel eens het idee dat mensen zich niet beseffen dat we daadwerkelijk een hobby hebben gevonden met ADR goederen, waarvan gewoonweg geen consensus bestaat hoe deze in enkele omstandigheden reageren. Daarvoor zijn de testmethoden simpel gezegd niet allesomvattend in. De te nemen maatregelen zijn vervolgens een ander onderwerp, maar dat er daadwerkelijk wat gesignaleerd kan worden op de huidige methodieken van classificatie staat op zich buiten kijf.
Ik heb niet alleen een hobby met ADR goederen maar voor mijn werk ben ik dagelijks bezig met ADR regelgeving en alles wat daarbij komt kijken :-)
Dus veiligheid staat op nummer 1, 2 en 3.. Dat is wel bekend. Maar lijkt me wel goed dat er een duidelijke lijn is, welke absoluut niet overschreden kan / mag worden om de redenen die ervoor bekend zijn. Je hebt nu toch wel het gevoel dat het allemaal was losjes behandeld wordt.

Ik snap je punt, maar om hier voor deze laatste editie legaal in NL (zoals het er nu voorstaat) nog een punt van te maken met alle gevolgen van dien. Terwijl ze dit al die jaren hebben laten gaan. Dat begrijp ik niet. Dan gaat het als het om de kooi gaat ook nog eens enkel om de restvoorraad, er komt niets meer nieuw binnen.

Ik snap je punt, maar om hier voor deze laatste editie legaal in NL (zoals het er nu voorstaat) nog een punt van te maken met alle gevolgen van dien. Terwijl ze dit al die jaren hebben laten gaan. Dat begrijp ik niet. Dan gaat het als het om de kooi gaat ook nog eens enkel om de restvoorraad, er komt niets meer nieuw binnen.

Ja maar de hobby moet kapot, dus we moeten zoveel mogelijk mensen ontmoedigen om dit levensgevaarlijke vuurwerk te kopen want dat wordt allemaal tegen onze hulpverleners gebruikt.
Door dus met de RACT te lopen klooien lukt dat aardig, ik lees al vaker op het forum de opmerking: ik koop niks tot er zekerheid is.

Ze kunnen beter enkel en alleen nog fluit en whirl toestaan, dan horen ze vanaf de eerst fluit waar het vandaan komt, en zo whirl lading kun je helemaal niet goed mikken als je met je pot in je handen staat op het kruispunt.

Nee, Nederland is volslagen doorgedraaid helaas...

Ik heb niet alleen een hobby met ADR goederen maar voor mijn werk ben ik dagelijks bezig met ADR regelgeving en alles wat daarbij komt kijken :-)
Dus veiligheid staat op nummer 1, 2 en 3.. Dat is wel bekend. Maar lijkt me wel goed dat er een duidelijke lijn is, welke absoluut niet overschreden kan / mag worden om de redenen die ervoor bekend zijn. Je hebt nu toch wel het gevoel dat het allemaal was losjes behandeld wordt.
Ik vind je laatste 2 zinnen lastig te interpreteren, reageer er graag op maar kon niet doorgronden waar je nu precies op doelt.

Dat ben ik bijna geheel met je eens. Al zijn deze conclusies echt wel eerder geventileerd.

Back
Bovenaan