Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Zijn onze inspanningen toch niet voor niks geweest.Verder nog een leuke anekdote: Tijdens onze presentatie noemde ik de traditie 'Een van de kleurrijkste bouwstenen van de Nederlandse culturele identiteit.' waarop een vrouw op de voorste rij nogal afwijzend reageerde. Ze vond dat ik daarmee behoorlijk overdreef. Hierop meldde ik haar dat ze daar zo lacherig over kan doen, maar dat de Nederlandse vuurwerktraditie sinds 1 december 2015 op de nationale inventaris van het cultureel en immaterieel erfgoed staat en daarmee dus officieel erkend cultureel erfgoed is en dat wij dat ook allemaal zo voelen. Jullie hadden haar gezicht moeten zien.
Mijn inziens is de enige manier om dat voor elkaar te krijgen,zorgen dat bepaalde dingen zoals het verbieden van kooien,verbieden van vuurpijlen,rotjes worden terug gedraaid.Op een of andere manier moeten we de jeugd van de illegale rotzooi afhelpen. Het is naïef om te denken dat dit snel geregeld is, maar een begin maken door de vuurwerkyoutubers te laten stoppen met het aanprijzen van belgische en poolse knallers, stopt in ieder geval het voedden van de lust naar illegaal vuurwerk. We moeten de normalisatie van illegaal vuurwerk zien te stoppen voordat het echt de pan uit rijst.