HVLV - Enquête inwoners Apeldoorn

Mattenfreak

Administrator
Forumleiding
HVLV - Enquête inwoners Apeldoorn

Op 15 april behandelt de Apeldoornse gemeenteraad een motie over het invoeren van een lokaal afsteekverbod op siervuurwerk.
HVLV is benieuwd hoe inwoners van Apeldoorn er zelf over denken; bewijst de gemeente haar inwoners een dienst, of maakt ze onnodig een prachtige traditie kapot?

Vul onderstaande enquête in, en laat het ze weten!
www.hvlv.nl/apeldoorn

#samensterkvoorvuurwerk

Ik ook. Mag ik wat positief bedoelde feedback geven over de enquête?

Gezien Nederlands siervuurwerk pas ontstoken mag worden van 31 december 18:00 uur tot 1 januari 02:00 uur, is alles wat u daarvoor ( of daarna) hoort illegaal

Ik weet niet of de leek het begrijpt (en misschien zelfs verkeerd gaat associëren) als je in 1 zin Nederlands siervuurwerk en het woord illegaal gebruikt, in die zin dat het dezelfde betekenis heeft in de desbetreffende zin.

Ik snap wel wat je met illegaal bedoeld, maar volgens mij vliegt het uit z’n doel context zo.

De problemen en overlast voorafgaand aan de jaarwisseling is het gevolg van:

Graag zou ik hier ook de optie voor meerdere antwoorden zien bij deze vraag ; dat miste ik bij deze vraag. Daarnaast de overweging of je niet een vrije tekstveld als toevoeging zou zien als mogelijkheid.

Verder puik initiatief, succes!

Voor diegene die de raadsvergadering willen volgen: https://apeldoorn.parlaeus.nl/user/agendavideo/action=live/ag=0200288aa0a020a802822a080b0ae37d

HVLV zal hier zo dadelijk ook inspreken.

Heb aardig lang mee zitten kijken. HVLV aan het woord gezien en ook Marcel van Broekhoff. Daarnaast ook een verkoper uit de regio. Allemaal goede argumenten die o.a. door de afgevaardigden van D66 en Groenlinks totaal niet gehoord werden. Je merkte echt aan alles dat deze mensen hun standpunt al volledig hebben ingenomen met als onderlegger vele onwaarheden. Toch knap dat HVLV, Broekhoff en lokale verkopers hier tijd en energie insteken!!

Het was allang bekokstoofd dat dit vuurwerkverbod er kwam. Allemaal politiek gekonkel :mad:

Maar ik zie het van de zonnige kant. Je zult zien dat er ondanks het verbod genoeg vuurwerk wordt afgestoken en dat dit verbod niet te handhaven is. Hierdoor zullen andere gemeenten zich wel een keer extra achter de oren krabben voordat ze ook een vuurwerkverbod gaan invoeren.

Maar Chapeau dat HVLV en Broekhoff hier tijd ingestoken hebben :applause:

Het was allang bekokstoofd dat dit vuurwerkverbod er kwam. Allemaal politiek gekonkel :mad:

Maar ik zie het van de zonnige kant. Je zult zien dat er ondanks het verbod genoeg vuurwerk wordt afgestoken en dat dit verbod niet te handhaven is. Hierdoor zullen andere gemeenten zich wel een keer extra achter de oren krabben voordat ze ook een vuurwerkverbod gaan invoeren.

Maar Chapeau dat HVLV en Broekhoff hier tijd ingestoken hebben :applause:

Precies, zeker als dadelijk gewoon vuurwerk verkocht mag worden en ook uit duitsland gehaald zul je zien dat er nog volle bak vuurwerk te zien is. Dan zien ze wel in dat het echt wel leeft bij de mensen. Ik zag via de vuurwerkfederatie ook een enquete bij het AD staan: https://vuurwerkfederatie.nl/?nltr=...7O2ZjODk0ZTZlNmM2OWIxZGQ5YTMxNzU0ODI1ZTRlYjlm

Jullie verwachtingen zijn verkeerd en dat komt waarschijnlijk omdat je niet helemaal weet in welke fase Apeldoorn zit. Even voor de duidelijkheid: het is ook allang een genomen besluit, de Motie is vorig jaar al aangenomen. Deze vergaderingen gaan over de invulling, het maken van beleid zoals dat dan heet.

Betekent dit dan dat het een gelopen race is? Nee, absoluut niet. Uiteindelijk zal er een voorstel op tafel komen hoe er invulling aan het eerder genomen besluit zal worden gegeven en daar is dan waarschijnlijk een aanpassing in de APV voor nodig. Daar wordt dan opnieuw over gestemd en dat was het moment dat in Arnhem er uiteindelijk toch geen meerderheid meer was voor het hele plan en alles alsnog van tafel ging.

Tot die tijd doen de betrokkenen er goed aan om ervoor te zorgen dat iedereen wel uitgaat van de juiste feiten en op basis daarvan een daadwerkelijk goed onderbouwde beslissing neemt over de invulling. Dat is waar iedereen zich nu vooral voor inzet. De Politieke partijen die deze Motie in hebben gediend zullen in principe nooit van mening veranderen. Maar degene die niet bij die partijen horen en eerder voor hebben gestemd zijn misschien wel te overtuigen om alsnog tegen te stemmen.

Keep up the good work!

@Gizmo.. bedankt voor weer een kristalheldere uitleg..:applause:

Minister van Vuurwerk Zaken. . al een belletje gehad van verkenner Tjeenk Willink of je voelt voor deze functie in het nieuwe Kabinet? :D

En inderdaad respect voor de HVLV, Broekhoff en alle anderen die hun best doen voor het behoud van de vuurwerktraditie.

Laatst bewerkt:
laf zooitje, linkse agenda is nog steeds het leidende boek van Apeldoorn.
Maar ze gaan wederom een fout maken, handhaving is niet te doen, verkoop gaat gewoon door en illegale meuk zal toenemen. Lekker over nagedahct.

Back
Bovenaan