Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Ik wil dus een finale schieten van goudeffecten, maar heb ook een karton Cairo crackling. Twijfel om eens eerst met crackling te starten en dan de goudeffecten ipv eindigen met crackling. Wat zouden jullie doen? Iemand daar ervaringen mee met deze schietvolgorde? Qua rookontwikkeling ben ik bang dat de goud effecten verdwijnen in de rook van de crackling.
In de straat als je 'eronder' staat komen crackling effecten altijd meer overweldigend over, vind ik. Als ik naar een professionele vuurwerkshow ga kijken in het binnen- of buitenland dan kan ik een goud finale altijd erg waarderen, maar dat blijft veelal erg lang hangen omdat het dan om professioneel vuurwerk gaat.
Hier in de straat gaat het om F2 en dan ook nog eens om de Caïro Crackling t.o.v. goud effecten. Als de Caïro weer net zo presteert als vorig jaar, dan ben ik bang dat je met een goud finale een beetje een anti climax krijgt als de Caïro net daarvoor de straat al op zijn kop heeft gezet.
Qua rook zal het wel meevallen denk ik als er een beetje wind is. Zodra je meerdere Caïro's schiet en daar doorheen ook wat goud effecten schiet dan zie je weinig meer van het goud, omdat de crackling boeketten zo vol en groot zijn.
Wel heb ik de afgelopen 1,5 jaar geregeld shows in NL gezien waarbij de Caïro eerder in de show werd geschoten en er dan werd geëindigd met een goud finale. DFP heeft dit geregeld gedaan. Al werd er dan veelal geëindigd met 2x Kingstown Hangover in V-shape gecombineerd met 3 Argento cakes met goud effecten en daarvoor nog wat PSE. Showtechnisch een prachtig beeld, maar dan hebben we het ook wel over de Kingstown die minstens net zo geweldig was als de Caïro.
Wel benieuwd om welke producten met gouden effecten het gaat, want dat kan ook nog wel enorm uitmaken.
Misschien een idee om dan te starten met de Caïro, dan iets wat rustiger tussendoor om dan even uit te pakken met goud. Met een paar goede goudcakes kun je dan toch nog een mooie finale creëren. Je vergelijkt het goud dan wat eerder met het voorgaande dan met de Caïro’s. Die zou je dan wellicht niet per karton, maar per half karton kunnen doen om de gouden finale wat meer tot z'n recht te laten komen. Wel een leuk idee om het eens anders dan standaard te doen.
Zit zelf ter inspiratie misschien te denken aan het volgende:
2x 1.2” Glitter Willow 2 Colorz (v-shape)
1x Blushing Crossettes
3x Caïro (w-shape)
2x The Scream
1x Wiz Streak, met ondertussen achtereenvolgens:
2x Thunderstorm
2x Thunderstorm
2x Crackling Thunderstorm en 6x Mega Mine/Big Fat Chill
Mijn idee om de buurt nog ff wakker te schudden en midden bij ons op de markt zo rond 01:30 de volgende
boxen:
Whistling Rainbow
Kingsmen
Noi-Z
Transbomber
Of beter andere volgorde?
Dan zou ik het iets afwisselender en opbouwender maken:
Whistling rainbow
Transbomber
Kingsmen
Noi-Z
Hartstikke bedankt als iemand me een beetje kan helpen om
Het zo mooi mogelijk te maken dit is de eerste keer dat ik elektrisch een show gaa schieten
Consu cakes en compounds zijn ontzettend lastig te timen. Neem aan dat je talon ontstekers gebruikt?