Hulp nodig bij het maken van je show/project?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil dus een finale schieten van goudeffecten, maar heb ook een karton Cairo crackling. Twijfel om eens eerst met crackling te starten en dan de goudeffecten ipv eindigen met crackling. Wat zouden jullie doen? Iemand daar ervaringen mee met deze schietvolgorde? Qua rookontwikkeling ben ik bang dat de goud effecten verdwijnen in de rook van de crackling.

Ik wil dus een finale schieten van goudeffecten, maar heb ook een karton Cairo crackling. Twijfel om eens eerst met crackling te starten en dan de goudeffecten ipv eindigen met crackling. Wat zouden jullie doen? Iemand daar ervaringen mee met deze schietvolgorde? Qua rookontwikkeling ben ik bang dat de goud effecten verdwijnen in de rook van de crackling.

In de straat als je 'eronder' staat komen crackling effecten altijd meer overweldigend over, vind ik. Als ik naar een professionele vuurwerkshow ga kijken in het binnen- of buitenland dan kan ik een goud finale altijd erg waarderen, maar dat blijft veelal erg lang hangen omdat het dan om professioneel vuurwerk gaat.

Hier in de straat gaat het om F2 en dan ook nog eens om de Caïro Crackling t.o.v. goud effecten. Als de Caïro weer net zo presteert als vorig jaar, dan ben ik bang dat je met een goud finale een beetje een anti climax krijgt als de Caïro net daarvoor de straat al op zijn kop heeft gezet.

Qua rook zal het wel meevallen denk ik als er een beetje wind is. Zodra je meerdere Caïro's schiet en daar doorheen ook wat goud effecten schiet dan zie je weinig meer van het goud, omdat de crackling boeketten zo vol en groot zijn.

Wel heb ik de afgelopen 1,5 jaar geregeld shows in NL gezien waarbij de Caïro eerder in de show werd geschoten en er dan werd geëindigd met een goud finale. DFP heeft dit geregeld gedaan. Al werd er dan veelal geëindigd met 2x Kingstown Hangover in V-shape gecombineerd met 3 Argento cakes met goud effecten en daarvoor nog wat PSE. Showtechnisch een prachtig beeld, maar dan hebben we het ook wel over de Kingstown die minstens net zo geweldig was als de Caïro.

Wel benieuwd om welke producten met gouden effecten het gaat, want dat kan ook nog wel enorm uitmaken.

Misschien een idee om dan te starten met de Caïro, dan iets wat rustiger tussendoor om dan even uit te pakken met goud. Met een paar goede goudcakes kun je dan toch nog een mooie finale creëren. Je vergelijkt het goud dan wat eerder met het voorgaande dan met de Caïro’s. Die zou je dan wellicht niet per karton, maar per half karton kunnen doen om de gouden finale wat meer tot z'n recht te laten komen. Wel een leuk idee om het eens anders dan standaard te doen.

Zit zelf ter inspiratie misschien te denken aan het volgende:
2x 1.2” Glitter Willow 2 Colorz (v-shape)
1x Blushing Crossettes
3x Caïro (w-shape)
2x The Scream
1x Wiz Streak, met ondertussen achtereenvolgens:
2x Thunderstorm
2x Thunderstorm
2x Crackling Thunderstorm en 6x Mega Mine/Big Fat Chill

In de straat als je 'eronder' staat komen crackling effecten altijd meer overweldigend over, vind ik. Als ik naar een professionele vuurwerkshow ga kijken in het binnen- of buitenland dan kan ik een goud finale altijd erg waarderen, maar dat blijft veelal erg lang hangen omdat het dan om professioneel vuurwerk gaat.

Hier in de straat gaat het om F2 en dan ook nog eens om de Caïro Crackling t.o.v. goud effecten. Als de Caïro weer net zo presteert als vorig jaar, dan ben ik bang dat je met een goud finale een beetje een anti climax krijgt als de Caïro net daarvoor de straat al op zijn kop heeft gezet.

Qua rook zal het wel meevallen denk ik als er een beetje wind is. Zodra je meerdere Caïro's schiet en daar doorheen ook wat goud effecten schiet dan zie je weinig meer van het goud, omdat de crackling boeketten zo vol en groot zijn.

Wel heb ik de afgelopen 1,5 jaar geregeld shows in NL gezien waarbij de Caïro eerder in de show werd geschoten en er dan werd geëindigd met een goud finale. DFP heeft dit geregeld gedaan. Al werd er dan veelal geëindigd met 2x Kingstown Hangover in V-shape gecombineerd met 3 Argento cakes met goud effecten en daarvoor nog wat PSE. Showtechnisch een prachtig beeld, maar dan hebben we het ook wel over de Kingstown die minstens net zo geweldig was als de Caïro.

Wel benieuwd om welke producten met gouden effecten het gaat, want dat kan ook nog wel enorm uitmaken.

Thanks voor je uitgebreide reactie. Ben het helemaal met je eens. Vorig jaar al een karton gebruikt en het is echt indrukwekkend. Ja dat idee van de shows wil ik idd proberen in de straat. Goed idee om de Cairo eens vooraan te zetten.

Met dat showbeeld ben ik het zeker mee eens. Vorig jaar 2 x de Kingstown hangover geschoten samen met de oude Snowstorm. Dat was wel echt heel dik.

Dit is zijn de producten die ik wil gebruiken:

2 x Spain Fan Style
2 x G.O.L.D (van vwt)
2 x Superior Gold
12 x Argento Carolus
4 x Funkeweide (red/scala)

Als de wind dit jaar een beetje rustig blijft, denk ik dat het enigzins kan 'overtreffen'. Dat maakt de keuze ook zo lastig haha

Misschien een idee om dan te starten met de Caïro, dan iets wat rustiger tussendoor om dan even uit te pakken met goud. Met een paar goede goudcakes kun je dan toch nog een mooie finale creëren. Je vergelijkt het goud dan wat eerder met het voorgaande dan met de Caïro’s. Die zou je dan wellicht niet per karton, maar per half karton kunnen doen om de gouden finale wat meer tot z'n recht te laten komen. Wel een leuk idee om het eens anders dan standaard te doen.

Zit zelf ter inspiratie misschien te denken aan het volgende:
2x 1.2” Glitter Willow 2 Colorz (v-shape)
1x Blushing Crossettes
3x Caïro (w-shape)
2x The Scream
1x Wiz Streak, met ondertussen achtereenvolgens:
2x Thunderstorm
2x Thunderstorm
2x Crackling Thunderstorm en 6x Mega Mine/Big Fat Chill

Dat is helemaal geen slecht idee. Goeie binnenkomer gelijk, inpakken met wat sierlijke compounds en diverse effecten en dan volume opvoeren aan het eind. Jouw opstelling is ook niet gewoontjes! De cairo en the scream is de perfecte combi. Origineel idee om met de schellere fluit af te sluiten. Ik zoek idd nog een cake a la Wiz Streak of een 3 trapsfluit. Thanks voor je tips!

Mijn idee om de buurt nog ff wakker te schudden en midden bij ons op de markt zo rond 01:30 de volgende
boxen:

Whistling Rainbow
Kingsmen
Noi-Z
Transbomber

Of beter andere volgorde?

Mijn idee om de buurt nog ff wakker te schudden en midden bij ons op de markt zo rond 01:30 de volgende
boxen:

Whistling Rainbow
Kingsmen
Noi-Z
Transbomber

Of beter andere volgorde?

Dan zou ik het iets afwisselender en opbouwender maken:
Whistling rainbow
Transbomber
Kingsmen
Noi-Z

Ik heb wat hulp nodig ik wil
Een opbouwende en chaos achtige finale creëren

Ik heb de volgende producten tot mij beschikking wie
Kan me helpen welke volgorde het mooiste wordt

Compounds

1x the predator
1x tres elementos
2x whistling rainbow
2x dragon master
1x kingdom of heaven
1x illuminate the sky
1x the great wall
1x grande special 400
2x noi-z oude versie
1x high intesity
1x shots of confusion
1x double dope
2x Katan special 1
2x Katan special 3
2x Katan special 4
1x Coppergold
1x usain volt
1x double whammy
1x super Nova
1x Universe of passion
1x ocean of lights
1x Pandora tukkerbox
1x evo bomber
1x cosmopolis

Losse cakes

2x scuba
2x fatality
2x six box
4x formidable

Klein spul

1x Katan white strobe 90 sec

Laatst bewerkt:
Als je de specials en Noi-Z voor de finale gebruikt kun je best wel wat chaos creëren.

2x Special #1 I-shape + 2x Special #3 aan de buitenkanten om W-shape te maken
Gevolgd door 2x Special #4 in kleine V tegelijk
Afsluiten met 2x Noi-Z tegelijk

of:
Special #1 I-shape + 2x Special #3 aan de buitenkanten om W-shape te maken
Special #1 I-shape + 2x Special #4 aan de buitenkanten om W-shape te maken
Afsluiten met 2x Noi-Z tegelijk

Of:
2x Noi-Z tegelijk
2x Special #4 in een kleine V-shape en 4x Formidable in I-shape tegelijk

Wij hebben in het jaar 20-21 2 grote plateaus in elkaar gezet met vuurwerk. Deze een meter of 20 uit elkaar gezet en tergelijk aangestoken na al het 12 uur vuurwerk. Het resultaat was echt schrikbarend gaaf en vet! Leek op een proffesionele show legaal gezien! Kijk de beelden hieronder:)

Have fun!

Laatst bewerkt:
Hallo mede vuurwerk liefhebbers ik heb jullie hulp eventjes nodig
Ik ga dit jaar me show elektrische ontsteken ik heb de volgende show setting gemaakt, graag jullie mening of wat ik beter kan doen ik heb een overzicht wat in de show komt en wat ik los stook graag eventjes wat inspiratie wat jullie zouden doen dit is het overzicht
Van producten

Compounds

1x tres elementos Show
2x whistling rainbow Show
2x dragon master Show
1x kingdom of heaven show
1x illuminate the sky Show
1x the great wall show
2x noi-z oude versie show
2x Katan special 1 show
2x Katan special 3 show
2x Katan special 4 show
2x usain volt show
1x Universe of passion show
1x evo bomber show
2x code red show
2x noise kick show

Losse cakes

2x scuba show
2x fatality show
4x formidable show
4x dreamchaser show
1x ultimate volt show

Klein spul

1x Katan white strobe 90 sec show

En dit is wat ik los nog te schieten heb

Compounds

1x predator
1x grade special 400
1x high intensitiy
1x shots of confusion
1x double dope
1x coppergold
1x double whammy
1x super Nova
1x ocean of lights
1x tukker box
1x cosmopolis

Cakes

2x six box

Wat ik nu zelf heb uitgedacht is het volgende

Begin show
1x Katan White strobe

Daarna 4x dreamchaser tegelijk in W-Shape
Gevolgd door 2x scuba tegelijk in V-Shape
Daarna 2x fatility in I-Shape
Daarna 1x ultimate volt
Gevolgd door 2x noise kick tegelijk I-Shape
Daarna 2x code rede V-Shape
Gevold door 1x evo bomber I-Shape 2x whistling rainbow in W-Shape
Daarna 1x universe of passion
Gevolgd door 2x dragon master na elkaar
Daarna the great wall I-Shape
Gevolgd door kingdom of heaven I-Shape
Daarna uliminate the sky I-Shape
Gevolgd Door tres elementos I-Shape

Daarna de finale

Finale

Eerst
2x Noi-Z tegelijk
2x usain volt tegelijk in I-Shape

Daarna gevolg door

Gevolgd als finale klapper
2x Special #4 in een kleine V-shape en 4x Formidable in I-shape tegelijk einde show

Hartstikke bedankt als iemand me een beetje kan helpen om
Het zo mooi mogelijk te maken dit is de eerste keer dat ik elektrisch een show gaa schieten

Laatst bewerkt:
Consu cakes en compounds zijn ontzettend lastig te timen. Neem aan dat je talon ontstekers gebruikt?

Ja de ontstekers uit Duitsland
Dus als het goed is moet de gehele show volgens plan verlopen

Heb de muziek stukken ietsje langer gepakt zodat mocht er een cake wat langer duren het niet erg opvalt

Als finale 400sh total display 2x in V en in het midden 3-3-4 cairo/ultimate dat zou beide ongeveer 90sec moeten duren .
Zou dat wat zijn ?

Ik had eigenlijk de Caïro crackling besteld, maar 1,2” Ultimate Chry geleverd, zou niet uit moeten maken
Ik had 2 karton (12st). Ik wilde deze 12x samen met 4x ROTP (Return of the Phoenix) in 1x afsteken, maar nu twijfel ik… is dat niet zonde?

Ik dacht misschien 3x 3 Ultimate chry (in W shape) en 4 ROTP tegelijk en daarvoor 3x Ultimate. Wat vinden jullie?

Ik zou 2 karton tegelijk knallen, als ik voldoende andere producten heb met crackling. Heb vorig jaar gekozen om 1 karton los te stoken en 1 karton in de finale. Dat was ook een prima optie (mede door de wind). 2 karton in V was de bedoeling en zou wel een megadikke finale worden. Dat staat volgend jaar op me lijstje.

Dus ik zou voor je eerste optie gaan. Maar puur uit spijt dat ik er niet 2 tegelijk heb afgestoken:p

Kan niet besluiten hoe de finale wordt , misschien kan iemand van jullie me overtuigen.
Ter beschikking:
2x 400sh total display
4x 288sh PI
12x ulimate chry (zitten al per 4 aan elkaar geknoopt)

Eerder dacht ik 400sh in V en daar de ultimate’s tussen.
Ervoor of erna 4x pi.
Wat ook kan is 3x pi met 2x 400 ertussen om en om.
Maar dan weet ik niet of die 12 chry heftig genoeg zijn na die snelle rammers ?

Chry geeft igg veel rook, maar heeft zelf minder last om in rook te presteren.

Wie o wie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan