Hulp nodig bij het maken van je show/project?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hmm, ja dat is inderdaad ook een idee. zit ook redelijk wat power in en is wel 12.00 waardig. mischien toch nog een extra Beast mode erachteraan kopen voor de zekerheid dan maar haha!
Super bedankt voor de tips ( sinds 5 jaar weer terug in de fanatieke vuurwerk sfeer:) )

Wie wou mij kunnen helpen of heeft tips voor mij. Ik heb in totaal 12 compound, waarvan enkele dubbel. Nou wil ik qua boxen eindigen met 2 x de transbomber. Als finale heb ik een karton (8) Secret Salute van Rubro en een karton Wicked Whistle (6) van Vuurwerktotaal gekocht. Ik twijfel enorm wel karton na de 2 x transbomber moet en met welk karton ik het beste kan afsluiten.

Wie wou mij kunnen helpen of heeft tips voor mij. Ik heb in totaal 12 compound, waarvan enkele dubbel. Nou wil ik qua boxen eindigen met 2 x de transbomber. Als finale heb ik een karton (8) Secret Salute van Rubro en een karton Wicked Whistle (6) van Vuurwerktotaal gekocht. Ik twijfel enorm wel karton na de 2 x transbomber moet en met welk karton ik het beste kan afsluiten.

Als je een beetje handig bent zou ik de twee finale-cakes van de transbomber als laatste doen. Dus dan:

- 8x secret Salute
- 6x wicked Whistle
- 2x finalecake TB

Ben je niet zo handig, zou ik na de transbomber het precies andersom doen;

- Transbombers
- 6x Whistle
- 8x Secret salute

Ik zou hiervoor kiezen omdat je dan een sub-finale hebt, de fluiters, en dan de eindklappen.

Je hebt in ieder geval mooie producten gevonden!

Ik zou zelf het karton Wicked Whistle niet in de finale schieten. Ik ben bang dat zowel 2x Transbomber als 8x Secret Salute deze volledig overklast. Mocht je graag fluit in je finale verwerken, overweeg dan om bijvoorbeeld Return of the Phoenix of (2x) Katan Special #4 te schieten tegelijk met de Secret Salute. Deze fluit is veel rauwer, en kan goed mee in dit geweld.

Heb je al een idee waarmee je je show begint? Daar zouden de Wicked Whistles zeer zeker wel op hun plek zijn! Beginnen met lekker lawaai en felle kleuren.

Kijk, dat zijn goede tips, nu al blij dat ik me gisteren heb aangemeld. Zo heb ik er eigenlijk niet naar gekeken, maar dat is zeker een goede optie. Ik heb al 1 Special#4 in bestelling staan, maar eens een tweede overwegen want kan me daar zeker in vinden.

Ik heb dus een karton Wicked Whistel besteld, zou dat geen overkill zijn als je dat als opening doet ?

Kijk, dat zijn goede tips, nu al blij dat ik me gisteren heb aangemeld. Zo heb ik er eigenlijk niet naar gekeken, maar dat is zeker een goede optie. Ik heb al 1 Special#4 in bestelling staan, maar eens een tweede overwegen want kan me daar zeker in vinden.

Ik heb dus een karton Wicked Whistel besteld, zou dat geen overkill zijn als je dat als opening doet ?

Je kunt er ook 3 gebruiken natuurlijk :)

Ik zou ze dan 2x 3 schieten met een paar meters er tussen. Ook zeker geen slechte optie om deze schatjes op 2 momenten in je show te gebruiken. Als opening zijn ze echt leuk, omdat de kleuren blijven hangen. Probeer een beetje in een kleurthema te blijven en sluit deze wellicht weer af met Wicked Whistles om vervolgens over te gaan op een andere thema om maar wat te noemen. Overigens heb ik ook een kartonnetje van de Wicked Whistle. Ik denk dat ik ze dus inderdaad 2x 3 ga schieten als afsluiting op mijn kleurenthema en over te gaan naar de pre-finale.

Ik zou ze dan 2x 3 schieten met een paar meters er tussen. Ook zeker geen slechte optie om deze schatjes op 2 momenten in je show te gebruiken. Als opening zijn ze echt leuk, omdat de kleuren blijven hangen. Probeer een beetje in een kleurthema te blijven en sluit deze wellicht weer af met Wicked Whistles om vervolgens over te gaan op een andere thema om maar wat te noemen. Overigens heb ik ook een kartonnetje van de Wicked Whistle. Ik denk dat ik ze dus inderdaad 2x 3 ga schieten als afsluiting op mijn kleurenthema en over te gaan naar de pre-finale.

Bedankt, als opening is ook een goede inderdaad, even flink de aandacht van de straat pakken. Dat lukt prima met deze fluit bakken.

Onderdeel van mijn rode show:

Spider tail fan
Red fury in blue
White red rebel
Triple Thunder Stars

Nu hoor ik toch mixed verhalen over de White Red Rebel.

Ik zou graag de willows van de Red Fury in Blue combineren met de salvo's van Triple Thunder Stars.

Heeft iemand een (voornamelijk) rood idee als alternatief voor de White Fury in Red?

Onderdeel van mijn rode show:

Spider tail fan
Red fury in blue
White red rebel
Triple Thunder Stars

Nu hoor ik toch mixed verhalen over de White Red Rebel.

Ik zou graag de willows van de Red Fury in Blue combineren met de salvo's van Triple Thunder Stars.

Heeft iemand een (voornamelijk) rood idee als alternatief voor de White Fury in Red?

Dat zijn een aantal mooie producten. Het eerste jaar was de White Red Rebel echt top. Het tweede jaar vond ik hem iets minder. De burst was duidelijk zwakker dan een jaar eerder, maar de brandtijd en spreiding van de effecten vond ik daarentegen wel goed. Daarnaast is de White Red Rebel natuurlijk spot goedkoop, dus voor het geld is het zeker een leuke cake voor erbij.

Ik heb niet direct een vervanger hiervoor in gedachten. Er zijn wel een aantal producten met red glitter willows, maar die worden dan vaak weer gecombineerd met andere kleuren of effecten.

Wellicht dat de Splitting Red van Weco een leuke is om toe te voegen.

Of het project beginnen met de Springteufel 1 van Funke, dat lijkt me ook wel vet. Na het salvo heb je meteen de aandacht van iedereen.

Met de spider tail dan bedoel je denk ik de Spidertail Magic van Broekhoff? Ik denk dat een cake als de Yellow River hierbij heel goed combineert. Het rood en blauw uit de mines van de Spidertail Magic komt dan weer terug in de boeketten van de Yellow River.

Een andere optie die in mij opkomt is de Blue tail to blue stars with red blink uit de Pyroshow lijn van Broekhoff. De is echt een goede cake, alleen kan de verkrijgbaarheid wel een spelbreker zijn. Ik denk zelf dat de combi Blue tail to blue stars with red blink en dan gevolgd door de Red Fury in Blue wel heel erg gaaf is.

Een andere cake waar de kleur rood centraal staat is de Bloody Chameleon van Bonfireworks. Onlangs geschoten in Duitsland, maar gefilmd op een flinke afstand, waardoor dit nog als een kleine 'gok' gezien kan worden. Deze cake is overigens een (soort) kopie van de Eurasian Lynx van Luypaers.

Ik hoop dat dit je wellicht op ideeën brengt.

De Spidertail Magic heeft al sinds dit product bekend is gemaakt mijn aandacht. Echt wonderschoon. Het is weliswaar een ander effect dan de Yellow River, maar het is wel een soort goud effect met rood en blauw gecombineerd.

Naast de Spidertail Magic is er nog een artikel met deels dezelfde kleurencombinatie, namelijk de Special#1.

Zowel de Special#1 als de Spidertail Magic heb ik nog niet besteld en ik weet ook niet of beide er wel gaan komen. Echter ben ik wel heel erg benieuwd.

Welk artikel (Yellow River of de Special#1) komt in dit geval het best tot zijn recht direct na de Spidertail Magic?

Om een goede indruk te geven, hieronder een aantal video's van de producten.

Vuurwerkcrew

Pyroblom

Pyroblom

Ik ben bezig met mijn eigen showtje. We zullen de hele
Avond stoken maar ik wil om 00:00 gelijk even vlammen.
Het idee:
Katan special4 (iedereen even wakker schudden)
Katan special1
2xtransbomber
Kleine stilte
Karton secret salute (tegelijk)

Of:
Katan special 1
2x transbomber
Karton secret salute + Katan special 4 tegelijk)

Hebben jullie tips of andere suggesties.

Het idee van een finale met een karton SS & de special 4 vind ik top. Dat karton SS gaat sowieso enorme indruk maken. Mijn voorkeur, zou zijn om die special 4 te veranderen naar meerdere Wicked Whistle. Ik heb deze combinatie ooit al eens in een show gezien en dat is echt fantastisch. De fluit is misschien niet zo goed als de Special 4 maar de combinatie tussen de kleuren en de hoevelheid chaos onderaan met je SS is echt top.

naamloos (1 van 1)-4.jpg

edit: geen idee in welke hoeveelheid deze foto is maar sowieso geen karton. Denk 4 SS en 2 wicked whistle

Het idee:
Katan special1
2xtransbomber
Kleine stilte

Of:
Katan special 1
2x transbomber

Zeer eens met Yorick zijn suggestie!

Maar met jouw producten zou ik de volgende 2 opties overwegen.

optie 1:
- Special 1
- 2x Secret Salute
- 2x Transbomber (eventueel in V-shape)
- 6x Secret salute + Special 4
Dan lijkt het namelijk alsof de 2x Secret Salute al de finale is, maar klap je er daarna nog 10x zo dik overheen! En het verschil 6 of 8 in de finale, icm special 4, zie je helemaal niet

Optie 2 (mits je een beetje handig bent)
- Cake 1 en 2 van Special 4 (tegelijk, wakkerschudden!)
- 2x Transbomber cake 1 - 3
- Karton Secret Salute (matcht leuk met de salvo's van TB cake 3)
Kleine stilte
- 2x Transbomber cake 4 + cake 3 en 4 Special 4 beide lonten tegelijk ontstoken

En de special 1 los, niet in je finale.

Zeer eens met Yorick zijn suggestie!

Maar met jouw producten zou ik de volgende 2 opties overwegen.

optie 1:
- Special 1
- 2x Secret Salute
- 2x Transbomber (eventueel in V-shape)
- 6x Secret salute + Special 4
Dan lijkt het namelijk alsof de 2x Secret Salute al de finale is, maar klap je er daarna nog 10x zo dik overheen! En het verschil 6 of 8 in de finale, icm special 4, zie je helemaal niet

Optie 2 (mits je een beetje handig bent)
- Cake 1 en 2 van Special 4 (tegelijk, wakkerschudden!)
- 2x Transbomber cake 1 - 3
- Karton Secret Salute (matcht leuk met de salvo's van TB cake 3)
Kleine stilte
- 2x Transbomber cake 4 + cake 3 en 4 Special 4 beide lonten tegelijk ontstoken

En de special 1 los, niet in je finale.

Thx gasten! Het overwegen waard idd!
Nu heb ik vandaag in een positieve bui besloten om nog 2x of paar blokjes erbij te halen +- 200,- euro.
Dus kom maar door!
Zat zelf nog te denken om eerst te starten op de grond met 2x Kamado dragon fontein

Nu heb ik vandaag in een positieve bui besloten om nog 2x of paar blokjes erbij te halen +- 200,- euro.
Dus kom maar door!
Zat zelf nog te denken om eerst te starten op de grond met 2x Kamado dragon fontein

Oeehhh dat zijn goeie vooruitzichten! Kamado Dragon zeker tof, offfff je pakt er de Springteufel van Funke ook bij.

Dan zou ik zoals Yorick zei idd wat wicked whistle halen voor door de Secret Salutes, voegt erg veel toe!

Qua effecten en kleuren zou je ook op zoek kunnen gaan naar de Sky Explorer van Wolff. Denk dat die heel mooi vóór de 2x Transbomber past!

Leuke box van wolf maar persoonlijk niet dat geld waard. Koop ik liever 2kartons extreme salute die heeft ook mines en dan creatief neerzetten.

Het idee van een finale met een karton SS & de special 4 vind ik top. Dat karton SS gaat sowieso enorme indruk maken. Mijn voorkeur, zou zijn om die special 4 te veranderen naar meerdere Wicked Whistle. Ik heb deze combinatie ooit al eens in een show gezien en dat is echt fantastisch. De fluit is misschien niet zo goed als de Special 4 maar de combinatie tussen de kleuren en de hoevelheid chaos onderaan met je SS is echt top.

Bekijk bijlage 63893

edit: geen idee in welke hoeveelheid deze foto is maar sowieso geen karton. Denk 4 SS en 2 wicked whistle

Ha! Dat haalt mij wel verder over de streep om toch voor deze combinatie te gaan kiezen ipv de wicked whistle los te gaan schieten. Echt heel vet zo. Ik vroeg me al af in hoeverre die fluit en die kleuren boven de crackling wolk uitkomen.

Het idee:
Katan special1
2xtransbomber
Kleine stilte

Of:
Katan special 1
2x transbomber

Mooie producten voor een showtje!

Gezien de producten en dat je het om 00:00 uur wil afsteken zou ik:
eerst de special 4 doen.. (of 1 cake van de special 4 met 1 SS;)) dan is iedereen wel wakker.
dan 2 x de brocade cake (B) van de transbombers achter elkaar.
gevolgd door de special 1. Die schiet sneller dan de brocade cake van transbomber volgens mij. En wissel je rood af met blau
Kleine stilte.
dan nog 1 cake van de special 4,
vervolgens 2 x transbomber cake a en c,
dan het kartonnetje en de overige 2 cakes van de special 4
en tegelijk met de laatste cakes, afsluiten met 2 x transbomber D.

welke boxen heb je nog meer gescoord?

Dus kom maar door!

Plak er een na de fontein(en) een firefestival tussen :D
Dikke tails en prachtige opbouw!

Daarnaast zou ik toch kiezen om tussen de secret salute inderdaad een stuk of twee/drie wicked whistle te schieten. Ik ga dat zelf namelijk ook doen na het zien van de beelden van yorick :D haha

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan