Hulp nodig bij het maken van je show/project?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal,

Net als iedereen ben ook ik aan het brainstormen over een finale / show als afsluiter van oud en nieuw.
Net als bijna elk jaar koop ik een karton Secret Salute en een karton fluit cakes. (Return of the Phoenix / Wicked Whistle / Raw Whistler).
Ook dit jaar heb ik dus een karton Secret Salute en een karton Return of the Phoenix besteld. Voor dat dit geweld uitbreekt schiet ik nog een wat kleinere cakes en een goedkopere rambak (Exclusive Monsterbox).

Mijn probleem zit hem eigenlijk in de SS en ROTP, dat is leuk, maar doe ik nu elk jaar. Ik wil kijken of ik dit geweld kan uitbreiden met iets, maar ik heb zelf weinig inspiratie, of ik kan geen dealer in de buurt vinden voor bepaalde producten. Het moet in ieder geval meer geweld opleveren, zonder dat het te niet wordt gedaan.
Ik zat zelf te denken, want ik heb ook nog 6 pounding napalm's besteld, om deze toe te voegen, maar die wilde ik eigenlijk als aanloper doen en niet bij de laatste 16 cakes...

Ik had zelf deze volgorde bedacht:
2021-08-21 22_55_12-Window.png

Momenteel heb ik deze producten al besteld:

[TABLE="width: 326"]
[TR]
[TD]1x 1052 Vwah - Evolution fireworks[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]2x Rapapapah - Eurostar[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]1x Screaming Wizard - Eurostar[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]1x Kings & Queens - Vulcan[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]2x Popcorn - Vulcan[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]1x Estellar - St8tement[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]8x Secret Salute - Rubro[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]8x Return of the Phoenix - Wolff[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]6x Pounding Napalm - Vuurwerkmania[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]5x Monster Ride - Vuurwerkmania[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]1x Demonia - Vuurwerkmania[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]1x Heavy Legend 16s Silver blue ti Thunder - Rubro[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]2x Decibel - Wolff[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]1x Telesto star - Vuurwerkmania[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]1x Exclusive Monster Box - Vuurwerk Discount[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]1x Event Immortal Gold - Rubro[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]1x Cruel Traction - Wolff[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]2x Crackling Wave - Valk vuurwerk[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Ik wil dus een uitbreiding op het laatste geweld... Iemand ideeën?
Ik had bedacht meer fluit, dus nog van die irritante 500 shots fluit bakjes toe te voegen.

Graag cakes/boxen die betaalbaar zijn en zorgen voor meer geweld, dus geen mooie sierlijke cakes, want dat zie je toch niet.

Om een indruk te krijgen, van mijn shows van voorgaande jaren, check mijn youtube kanaal.

Ik zou zelf nooit voor de missile potjes gaan die jij beschrijft. De tijdsduur van die dingen zijn zo wisselend dat dat juist voor afbreuk aan je show kan geven.

Ik zou voordat je finale met de Secret Salute en de ROTP begint gaan voor een bont stuk. Ik zou hiervoor de mega 6 van Mania voor gebruiken. Kosten technisch perfect geschikt om ff goed los te gaan.

Inderdaad, die missile cakes zijn heel onbetrouwbaar qua tempo en tijdsduur, voor shows dus minder geschikt. Zelf had ik bij 2019-2020 de Palmwave Power cakes van Rubro, 25 shots 25mm 6 per set. Die waren redelijk goedkoop voor het aantal schoten. Wat ook een optie kan zijn, zijn Big 19 cakes of iets in die trent. Wederom is dat lang niet overal voor een goede prijs te krijgen. Mega 6 is sowieso een optie zoals Wesley zei. Je kan eventueel ook nog kijken naar die Katan cakes uit de Loud collectie, niet te duur. Of nog wat Decibel van Wolff er bij.

Wat wellicht ook nog leuk als afsluiter is, is om The Scream van Wolff in een karton (6) als slotstuk te gebruiken

Ik zou in jouw geval 2 stuks Katan special 4 toevoegen! Dan bouw je een extra laag, met rauwe fluit en cracking boeketten. Hele gave extra dimensie.

Ook zou je iets met felle kleuren kunnen toevoegen aan de chaos. Fluit en crackling zijn enkel goud, maar een aantal fel gekleurde staarten of Crossette of peony erbij, dat is tof.
Kijk dan eens naar een paar shaft van wolff, wings of darkness van wolff (waaier), volta multicolor van argento, red ghost van Evo, der hammer van vwtotaal

Hallo allemaal,

Net als iedereen ben ook ik aan het brainstormen over een finale / show als afsluiter van oud en nieuw.
Net als bijna elk jaar koop ik een karton Secret Salute en een karton fluit cakes. (Return of the Phoenix / Wicked Whistle / Raw Whistler).
Ook dit jaar heb ik dus een karton Secret Salute en een karton Return of the Phoenix besteld. Voor dat dit geweld uitbreekt schiet ik nog een wat kleinere cakes en een goedkopere rambak (Exclusive Monsterbox).

Mijn probleem zit hem eigenlijk in de SS en ROTP, dat is leuk, maar doe ik nu elk jaar. Ik wil kijken of ik dit geweld kan uitbreiden met iets, maar ik heb zelf weinig inspiratie, of ik kan geen dealer in de buurt vinden voor bepaalde producten. Het moet in ieder geval meer geweld opleveren, zonder dat het te niet wordt gedaan.
Ik zat zelf te denken, want ik heb ook nog 6 pounding napalm's besteld, om deze toe te voegen, maar die wilde ik eigenlijk als aanloper doen en niet bij de laatste 16 cakes...

Ik had zelf deze volgorde bedacht:
Bekijk bijlage 62081

Momenteel heb ik deze producten al besteld:

[TABLE="width: 326"]
[TR]
[TD]1x 1052 Vwah - Evolution fireworks[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]2x Rapapapah - Eurostar[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]1x Screaming Wizard - Eurostar[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]1x Kings & Queens - Vulcan[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]2x Popcorn - Vulcan[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]1x Estellar - St8tement[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]8x Secret Salute - Rubro[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]8x Return of the Phoenix - Wolff[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]6x Pounding Napalm - Vuurwerkmania[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]5x Monster Ride - Vuurwerkmania[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]1x Demonia - Vuurwerkmania[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]1x Heavy Legend 16s Silver blue ti Thunder - Rubro[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]2x Decibel - Wolff[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]1x Telesto star - Vuurwerkmania[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]1x Exclusive Monster Box - Vuurwerk Discount[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]1x Event Immortal Gold - Rubro[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]1x Cruel Traction - Wolff[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]2x Crackling Wave - Valk vuurwerk[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Ik wil dus een uitbreiding op het laatste geweld... Iemand ideeën?
Ik had bedacht meer fluit, dus nog van die irritante 500 shots fluit bakjes toe te voegen.

Graag cakes/boxen die betaalbaar zijn en zorgen voor meer geweld, dus geen mooie sierlijke cakes, want dat zie je toch niet.

Om een indruk te krijgen, van mijn shows van voorgaande jaren, check mijn youtube kanaal.

Allemaal goede ideeën hierboven (zit zelf ook nog te bedenken wat ik zal combineren met mijn karton ss, dus thanks!), hier nog wat toevoegingen van mijn kant:

Tails waaier? De dikte van de tails, evt kleuren, en de breedte zijn een leuke toevoeging (VB: Glitter Mine to color comet? Sun beam?)

Of een 3 traps fluit karton ertussen (VB: The force?). Geeft een gekke combinatie, en ze gaan volgens mij ook wat hoger qua schiethoogte. Vorig jaar gedaan in de finale gezet samen met de special 4 en de daisy beam.

Eurostar CTS of de normale TS, eventueel de WTS maar daar is nog niks over bekend. (Thunderstorm)
The scream karton zit +- rond €20 p/s
Special vier ook leuk +- €50
Laatste cake van transbomber ook al gaat die in salvo, per 2 a 3 ook leuke chaos
Mocht er argento komen, de rode salute cakeje is erg mooi
Terremoto in buurland, is in verschillende brandtijden te verkrijgen
Broekhoff Fast 3 Stage Whistling
Vuurwerk totaal 60/25 The Final
25/20 I-shape

Voor mijn 00.00 uur-project twijfel ik over waarmee af te sluiten. Optie 1 is 4 30mm Funke 100 shots blokken met de Snowblind als laatste. Optie 2 is een paar 30mm mixblokken (rustiger dan het Funke-geweld) met aan weerskanten Katan specials in de volgorde 3, 2, 1, 4, 5, het geheel af te sluiten door 3x TXB521 tegelijk. Ik heb ook nog wat 50mm single shots om er een beetje tussendoor te schieten. Alles wat daarvoor zit heeft een wat rustiger tempo dan deze 2 blokken in mijn project.

Welke optie zouden jullie kiezen als afsluiter?

Het tempo van funke lijkt me lager dan de Katan dozen al is funke wel hét vuurwerk om mee af te sluiten, zou de Katan optie zelfs niet doen na 00:00 eerder een show finale van een 8 of 10 uurs show :biertje:

Beste medeliefhebbers, ik heb jullie hulp nodig.

Bijna elk jaar start ik mijn shows rustig opbouwend met tails, spinners, fluit of iets in die trend. Dit jaar ga ik voor een knallende opening met daarna direct effecten met burst.

Echter wil ik wel één of twee rust momenten met mooie sierlijke effecten tussendoor. Hoe zouden jullie dat aanpakken? De show daarvoor afbouwen? Of juist een abrupt einde?

Ben benieuwd naar jullie ideeën?

Bijna elk jaar start ik mijn shows rustig opbouwend met tails, spinners, fluit of iets in die trend. Dit jaar ga ik voor een knallende opening met daarna direct effecten met burst.

Echter wil ik wel één of twee rust momenten met mooie sierlijke effecten tussendoor. Hoe zouden jullie dat aanpakken? De show daarvoor afbouwen? Of juist een abrupt einde?

Misschien een mooie tailbak met wat meer herrie er in als overgang, de Fire Festival of de I am Fan van CR wellicht?

Dit jaar ga ik voor hetzelfde. Goed beginnen en keihard afsluiten. Tussendoor rustelementen. Hiervoor heb ik de volgende bakken in de bestelling staan (tail/mine-bakken):
- Fire Festival
- Golden Willow Mine with Blue Pearl
- Tailgate Fan
- Triple Layer
- Barbary Lion

Soft effect bak:
- Blue Sharks (fish effect)

Na iedere tail/mine-bak schiet ik salutecakes de lucht in en dat opbouwend richting de finale. Bijvoorbeeld zo:

- Fire Festival
- 4x DumBum 16sh
- Golden Willow Mine with Blue Pearl
- 4x DumBum 16sh
- Tailgate Fan
- 8x DumBum 16sh
- Triple Layer
- Barbary Lion
- 8x DumBum 16sh
- 24x Tristar Black Strike

Dus ik zou een abrubt einde doen en dan meteen weer vol erin.

Goed beginnen en volle bak afsluiten met een mooi rustig moment kan prima. Ik zou ook zeker eens kijken naar wat hummer cake's, die doen het altijd goed bij het publiek. Plak hier achter een mooie tail bak en daarna door met eventueel wat crossette cake's. Daarna kun je prima een opbouw naar je finale gaan maken.

Rust momenten? Heb je nog F3 singleshots ? Deze kunnen prima tussendoor

Dank allemaal tot zover, misschien had ik mijn vraag nog iets explicieter moeten stellen.

Ik wil dus een show neerzetten van rond de 20 minuten. Dus ik begin volle bak, voor een minuut of drie á vier, daarna een moment met rustigere elementen van een minuut of twee, daarna weer volle bak voor een minuut of vijf met daarna weer een rust moment van een minuut of twee en dan volgas door naar een extreme finale.

Die rust moment kan ik op twee manieren uitvoeren, het publiek laten denken dat het klaar is en dan rustig beginnen weer, of gewoon rustig afbouwend. Misschien dat ik beide varianten eens kies.

Dank allemaal tot zover, misschien had ik mijn vraag nog iets explicieter moeten stellen.

Ik wil dus een show neerzetten van rond de 20 minuten. Dus ik begin volle bak, voor een minuut of drie á vier, daarna een moment met rustigere elementen van een minuut of twee, daarna weer volle bak voor een minuut of vijf met daarna weer een rust moment van een minuut of twee en dan volgas door naar een extreme finale.

Die rust moment kan ik op twee manieren uitvoeren, het publiek laten denken dat het klaar is en dan rustig beginnen weer, of gewoon rustig afbouwend. Misschien dat ik beide varianten eens kies.

Kan je dan niet beter kiezen voor wat rustigere effecten zoals een falling leaves. of crossette?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan