Hulp nodig bij het maken van je show/project?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kryptonite na de firebase?

Nouja, in ieder geval eerder, 100 schots voor 500 gram van de Kryptonite is niet heel veel (uitzonderingen zoals de 2 blokjes van Pangu daargelaten). Bij Fairytail heb je gewoon een bijna max gevuld pakket. Waardoor hij nogal in het niet zal vallen.

Nouja, in ieder geval eerder, 100 schots voor 500 gram van de Kryptonite is niet heel veel (uitzonderingen zoals de 2 blokjes van Pangu daargelaten). Bij Fairytail heb je gewoon een bijna max gevuld pakket. Waardoor hij nogal in het niet zal vallen.

Ik heb de kryptonite zelf gehad vorig jaar (2 stuks, die tegelijk gingen, moet ik wel toegeven) en ik merkte dat door het hoge schiettempo deze cake toch best een wauw effect heeft op het publiek. Zeker als het publiek dicht op het vuurwerk staat, wat in de straat vaak het geval is.

Zelf zou ik hem inderdaad wel voor de fairytails zetten. Of misschien wel in de finale samen met de thunderkings?

Fairytails inderdaad als laatste! Die zullen alles er uit knallen. Zoek even uit welke cakes het flower crown goud effect hebben en steek die tegelijkertijd af als afsluiter. Ik zou de valk thunderking cakes daar ook doorheen schieten. Dan heb je een finale van 4 cakes wat net iets intenser is dan je huidige plan. Alleen de knallen van de thunderking cakes kunnen namenlijk ook een dikke anticlimax zijn na de fairytail cakes!
Met de flower crown effecten en de thunderking knallen moet het wel duidelijk zijn dat dat het hoogtepunt en eind van de show is :yes:

Hoe voorkomen jullie dat een show producten gaan bevatten die je los altijd vet vindt, maar wellicht geen mooie show maken.

Voorbeeld:
Ik ben gek op salvo cakes, pounding napalm, mad twister, cruelty, allemaal dik! Dan denk ik, lont ik ze aan elkaar door, maar wellicht is dat helemaal niet meer zo tof.

Snappen jullie wat ik bedoel?

Hoe beginnen jullie zo'n opzet zegmaar.

Budget voor showtje is zo'n 400 euro. En mensen waarvoor ik 'm schiet hebben zeer lage standaarden voor vuurwerk (zijn snel onder de indruk). Verder hoef ik geen enorm doorlopend ding, maar gewoon interessante elementen, een pauze hier en daar maakt dus niks uit.

Het gaat inderdaad opvallen wanneer je daarvoor een constant gevulde lucht heb of altijd geluid hebt. Er moet eigenlijk altijd wat gebeuren zodat je toeschouwers niet hoeven te wachten tot er weer wat gebeurt. Althans zo heb ik het altijd ervaren. Door fouten in de schietkisten heb ik wel eens grotere pauzes in mijn shows gehad wat eigenlijk niet te voorkomen was. Maar dat valt net even wat extra op natuurlijk. Bij salvo- cakes heb je eigenlijk het zelfde maar dan kleiner. Aan de andere kant; wanneer je meer salvo's te gelijk gaat schieten valt het hele salvo effect weg, dat zou ik ook zeker niet doen, alleen bij w- en f- shapes zou dat nog wel kunnen maar dat reken ik niet onder een salvo.

Hoe voorkomen jullie dat een show producten gaan bevatten die je los altijd vet vindt, maar wellicht geen mooie show maken.

Voorbeeld:
Ik ben gek op salvo cakes, pounding napalm, mad twister, cruelty, allemaal dik! Dan denk ik, lont ik ze aan elkaar door, maar wellicht is dat helemaal niet meer zo tof.

Snappen jullie wat ik bedoel?

Hoe beginnen jullie zo'n opzet zegmaar.

Budget voor showtje is zo'n 400 euro. En mensen waarvoor ik 'm schiet hebben zeer lage standaarden voor vuurwerk (zijn snel onder de indruk). Verder hoef ik geen enorm doorlopend ding, maar gewoon interessante elementen, een pauze hier en daar maakt dus niks uit.

Alleen salvo's achter elkaar kan zeer eentonig worden. Je hebt na de ups van de salvo's gewoon een down nodig bijvoorbeeld door (wel dubbel) een 19sh te schieten of een leuke waaiercake. De salvo cake die na en iets rustiger segment komt word dan weer beter gewaardeerd! De onvoorspelbaarheid wordt door je publiek gewaardeerd.

Ik had 3 jaar geleden een show waar ik het domme idee had om 5 19sh cakes en daarna 5 salvo cakes achter elkaar te doen en dat was dus heel saai. Achteraf gezien had ik het beter willekeurig afgewisseld.

mag ik hier ook cakes plaatsen die niet in nederland verkocht mogen worden?. max kaliber is 30mm

Wat ikzelf 2 jaar terug heb gedaan, is een ''middenpost'' inrichten en daaromheen de show gaan bouwen. Ik had daarbij gekozen voor de Garden party 1 van Pangu, een box met een rustig tempo maar een lange tijdsduur. Daaromheen heb ik boxen en cakes geschoten, dus vanaf 3 posten. Zo heb ik voorkomen dat er ''gaten'' vielen in de show.

Goeiemorgen allemaal, ik heb een klein vraagje. Voor mijn eindshow ben ik van plan meerdere blokken te schieten met variërend kaliber van 20mm, 25mm en 30mm. Om af te sluiten wil ik de transbomber schieten. Voor de transbomber staat een 149 shots 30mm blok van surex met als einde 7 salvo’s van 7 schoten. Mijn vraag is dus of de bursts en de boeketten van de transbomber zwak gaan presteren na al die salvo’s?

Je kan de eerste helft van je transbomber. Er voor zetten en de laatste 1/2 er na? Heb je een goede finale en afwisseling van een toch wat eentonige box (TB)

Dan zou ik je transbomber gewoon als laatste doen. Die mag dan wel geen 30 mm zijn maar geeft wel genoeg chaos als afsluiter 👌
Je zou kunnen overwegen om er no een happy thunder,/thunderstorm of andere all at once salute cake bij t gooien als eind.

Wil in een showtje als afsluiter onderstaande gebruiken. Welk tempo zouden jullie pakken ?

3 x double gold 2.0 + 2 x snowstorm. Gewoon in het originele tempo of door de helft ? Betekend dat je de double gold niet doorlont en allemaal tegelijk laat gaan en de snowstorm 2 per doos tegelijk.

Denk dat de tweede optie iets meer het finale gevoel geeft, alles in 30 sec weg.

3 keer de Double Gold geeft al een gaaf effect. Deze zal de lucht genoeg constant vullen. De Snowstorm heeft een minder snel tempo. Hiervan zou ik dan inderdaad per doos 2 stuk te gelijk doen zodat je echt een finalebeeld creëert.

ik twijfel om mijn spanish fanstyle als all in once te schieten als afsluiting wat denken jullie hiervan zou dit wat zijn?

Goeiemorgen allemaal, ik heb een klein vraagje. Voor mijn eindshow ben ik van plan meerdere blokken te schieten met variërend kaliber van 20mm, 25mm en 30mm. Om af te sluiten wil ik de transbomber schieten. Voor de transbomber staat een 149 shots 30mm blok van surex met als einde 7 salvo’s van 7 schoten. Mijn vraag is dus of de bursts en de boeketten van de transbomber zwak gaan presteren na al die salvo’s?

Welk surex blok bedoel je ?
Troublemaker heeft ongeveer het aantal schoten , en ongeveer 30mm .
Ff meten misschien en dan zou ik cake 3 (unleashed fury net voor cake 4 van de tb plaatsen .
Als het een ander surex blok is dan eerst de filmpjes bekijken :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan