Hulp nodig bij het maken van je show/project? Stel je vraag hier!

Status
Niet open voor verdere reacties.
De wicked is ook mooi voor de gekleurde kogels, zonde als dat wegvalt bij de crackling (vind ik).
Niet nog ergens een return of the phoenix die je kunt bemachtigen?

Bedankt, zie dat vuurwerkoutlet haulerwijk deze nog heeft liggen. Even over denken

Misschien in plaats van de wicked whistle kiezen voor de de scream machine van Wolf vuurwerk.
Het is inderdaad zonde wat josZie zegt als de gekleurde kogels in het niet vallen door de crackling.
En als knal cake 4x sick 6 16 shots cake (is nu ook een leuke actie 1+1 gratis, dan blijft het nog betaalbaar)

Bedankt, scream machine kan ik niet vinden in de buurt helaas, naar de sick6 zal ik even kijken

Liefhebbers en mede experts. Dit jaar wil ik een aantal artikelen per 3, 4, 5 en 6 gaan schieten.

Hoeveel meter zouden jullie tussen de cakes boxen houden? Gaat om 6x Sunbeam 2 die ik in X-shape wil schieten. De rest zijn 25mm en 30mm boxen.

Ik dacht bij 25mm er zo'n 10m tussen te zetten en bij 30mm zo'n 15m. Aangezien dat qua afstand niet te doen is wil ik de buitenste posten één box rechtop schieten en één onder een hoek. Hoeveel graden (ongeveer) zou die hoek moeten zijn?

Verneem graag jullie suggesties.

Dit jaar houd ik het bij een klein showtje waar tegen het einde de Screaming Vulture van Wolff per 2 of 3 wordt geschoten.
Ik twijfel of ik hier nog een andere cake (bijv. Sterling Thunder 64 of iets anders met ongeveer gelijke tijdsduur) doorheen moet schieten of dat dit het juist verstoort? De fluiters gaan een stuk hoger dan de 'gewone' effecten natuurlijk.

Dit jaar houd ik het bij een klein showtje waar tegen het einde de Screaming Vulture van Wolff per 2 of 3 wordt geschoten.
Ik twijfel of ik hier nog een andere cake (bijv. Sterling Thunder 64 of iets anders met ongeveer gelijke tijdsduur) doorheen moet schieten of dat dit het juist verstoort? De fluiters gaan een stuk hoger dan de 'gewone' effecten natuurlijk.

Ligt eraan wat je wil bereiken. Enkel fluiters geeft een heel mooi "clean" effect; alle aandacht gaat naar de fluit. Zeker bij een hele hoge/schelle fluit (Zena Raw Whistler, Pangu Horn Whistler), dan gaat het door merg en been als er niet teveel afleiding is van bijvoorbeeld knal. (Zie hier een voorbeeld van 3x Raw Whistler)

Screaming Vulture is echter een meer zware rauwe fluit die eindigt in boeketten/crackling. Er is dus al extra geluid. Ik denk dat bijvoorbeeld een salute cake (of een cake zoals Sterling Thunder 64) tegelijk schieten een goede toevoeging is. Geeft net dat beetje meer geweld, wat zeker als afsluiter vaak beter werkt.

Als je graag de tails van de fluiters in de spotlight wilt houden, dan moet je wel een andere cake hebben met een minimaal effect. De tails vallen anders heel snel weg, vooral wanneer ze hoger gaan dan de boeketten van de andere cake (tenzij het publiek ver genoeg weg staat). Dus zeker geen brocades of willows doorheen gaan schieten. :wink:

maar dat is natuurlijk mijn mening. :)

Eddy.

Ligt eraan wat je wil bereiken. Enkel fluiters geeft een heel mooi "clean" effect; alle aandacht gaat naar de fluit. Zeker bij een hele hoge/schelle fluit (Zena Raw Whistler, Pangu Horn Whistler), dan gaat het door merg en been als er niet teveel afleiding is van bijvoorbeeld knal. (Zie hier een voorbeeld van 3x Raw Whistler)

Screaming Vulture is echter een meer zware rauwe fluit die eindigt in boeketten/crackling. Er is dus al extra geluid. Ik denk dat bijvoorbeeld een salute cake (of een cake zoals Sterling Thunder 64) tegelijk schieten een goede toevoeging is. Geeft net dat beetje meer geweld, wat zeker als afsluiter vaak beter werkt.

Als je graag de tails van de fluiters in de spotlight wilt houden, dan moet je wel een andere cake hebben met een minimaal effect. De tails vallen anders heel snel weg, vooral wanneer ze hoger gaan dan de boeketten van de andere cake (tenzij het publiek ver genoeg weg staat). Dus zeker geen brocades of willows doorheen gaan schieten. :wink:

maar dat is natuurlijk mijn mening. :)

Eddy.

Ik ga niet echt shows maken en eerder gewoon blokken een voor een neerzetten, maar is het wat om black dandy > 2x zombie zone + rotf > 2x cairo crackling te doen tussendoor?

Ik ga niet echt shows maken en eerder gewoon blokken een voor een neerzetten, maar is het wat om black dandy > 2x zombie zone + rotf > 2x cairo crackling te doen tussendoor?

Mooie opstelling! Wat ik ook zou overwegen is de cakes in w shape te zetten. Black dandy+ 2* zombie zone, met de dandy in t midden en de rotf + 2cc, met de rotf in t midden.

Dat vind ik ook het mooiste 2x hetzelfde aan de buitenzijde en in het midden een andere kleur/effect .
De compounds die dit ergens erin hebben zijn ook mega populair.

20221230_224412.jpg

20221230_232130.jpg

Die eerste is black dandy --> 2x zombie zone --> rotf met 2x cairo crackling aan een kleine vertraging. Ik werd sjagerijnig van het idee om hiervan waaiers proberen te maken met ruimtegebrek in de breedte door het vervroegd tapen, laat in de avond, dus dat heb ik maar niet gedaan. De 2e is 2x spliting star (wel schuin op een blokje karton) en event neon wave

Ik heb mijn schietsysteem verkocht nadat ik hem jaren niet gebruikt had en nu lijkt het me de enige veilige manier om een showtje te schieten.

Mijn laatste was gewoon gelont, dus 1 keer aansteken en dan liep het gewoon door allemaal.
Bij windkracht 5 zoals hier voorspeld vind ik het persoonlijk te gevaarlijk omdat ik het niet zomaar kan stilleggen omdat ik die controle niet heb wil ik het risico niet aangaan om bv 15minuten ongecontroleerd te laten doorlopen .

Enige oplossing zou kunnen zijn om met trektouwtjes te werken waarmee je op enkele plaatsen de lifeline zou kunnen onderbreken wanneer de vonkenregen de verkeerde kant op waait.

In hoeverre hebben jullie hierover nagedacht, persoonlijk vind ik los fakkelen niet leuk maar misschien wel het meest verstandige dit keer.

Ik heb mijn schietsysteem verkocht nadat ik hem jaren niet gebruikt had en nu lijkt het me de enige veilige manier om een showtje te schieten.

Mijn laatste was gewoon gelont, dus 1 keer aansteken en dan liep het gewoon door allemaal.
Bij windkracht 5 zoals hier voorspeld vind ik het persoonlijk te gevaarlijk omdat ik het niet zomaar kan stilleggen omdat ik die controle niet heb wil ik het risico niet aangaan om bv 15minuten ongecontroleerd te laten doorlopen .

Enige oplossing zou kunnen zijn om met trektouwtjes te werken waarmee je op enkele plaatsen de lifeline zou kunnen onderbreken wanneer de vonkenregen de verkeerde kant op waait.

In hoeverre hebben jullie hierover nagedacht, persoonlijk vind ik los fakkelen niet leuk maar misschien wel het meest verstandige dit keer.
Alles dichter bij elkaar zetten, vastmaken op een goede bodem zodat ze stabiel staan en niet kunnen vallen?
Verder genoeg afstand houden.

Enige wat dan kan is dat het lager knalt door harde rukwind.

Ik heb gisteren gezien toen ik onderweg was dat vooral de mines volledig tegen gevels en daken waaide ,, en er hoef maar ergens een pluk isolatiewol onder de onderste laag pannen uit te steken en je zet een gezin uit je straat letterlijk op straat .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan