Het is nog vroeg, velen winkels zijn niet open. Maar toch ga ik alvast hulp vragen.
- Ten eerste moet ik wel vermelden dat mijn keuze vooralsnog erg beperkt is. Ik kan alleen in Gouda/Haastrecht/Reeuwijk en heel misschien Waddinxveen mijn vuurwerk ophalen. Dit omdat ik nog geen zekerheid heb rondom het gebruik van de auto op 29 december. (Ouders werken, willen meestal ook nog boodschappen doen, oftewel meestal krijg ik niet de tijd overdag te gaan/staan waar ik wil. Maar goed dat is een opoffering die ik moet maken tot ik een eigen auto kan betalen. Maar eerst vuurwerk xD).
- Ik heb keuze uit:
Goudvuur
Profile Hoogeveen (Schuurmans etc) en
Profile Hoogeveen - Weco en
Profile Hoogeveen GBV Weco
Streefland Haastrecht
Zena Vuurwerk Reeuwijk
Luxen Vuurwerk Gouda
Van Blitterswijk Vuurwerk Gouderak
Vuurwerk maximaal Waddinxveen
Dacht dat er nog meer waren, maar vooralsnog zijn deze de enigste die ik ken.
Mijn budget is: €500. Maar indien nodig kan ik uitbreiden naar €1000 (dit laatste wel in 2 termijnen).
(Ja elke cent die ik extra besteed is 1 hele dag extra gezeik van de familie dus xD)
Effecten: Peony/Palm/Crackling/Wave.
Aangezien voor mij een bezoek aan Duitsland en/of België onmogelijk is zal ik nooit een grote cake als die van een overbuurman (wel echt OVER, ruim 100 meter lopen, al is er een flat voor me deur) kunnen afsteken. (Die koopt elk jaar van die blokken van 600 euro of zo). Maar ik wil echt heel graag een keer wel een echte show neerzetten. Voornamelijk omdat ik de enigste ben in mijn straat die uberhaupt nog wat boeiends stookt. (Rest heeft alleen klein spul of zit binnen, SAAI HE:S). Ik heb 0.0 verstand van doorlonten (en geen concentratie om nog te kunnen leren). Dus ik moet t hebben van een cake of meerdere cakes die groot zijn. Als ik dat zou willen. Maar ik weiger meer dan 40 euro per cake te besteden! En ik ben niet zo van pakketten, omdat ik graag wil weten wat voor product ik koop in plaats van n cake met n vaag nummer etc. Doorlonten is dus niet echt n optie voor me. Al is dat wel t beste om dus een echte show te kunnen klaarspelen. Maar ik ben erg bang dat ik net zoals elk jaar weer helemaal alleen met mijn pa sta te stoken (of zelfs zonder hem). (Wat echt een GIGA *** gevoel is) (Zeker als je 2 jaar geleden n keer stookte en een hele flat je een staande ovatie gaf).
Dus, t zal leuk zijn als ik cakes zou hebben die echt de aandacht trekken.
Dit jaar word het GEEN knalvuurwerk voor mij. Het enigste knal wat ik heb, heb ik al besteld en dat is de Royal Thunder Flower. (mijn favoriete knalcake). Verleden jaar hadden we nog een 100.000 klapper, maar op heel veel troep na was t best teleurstellend voor n Nederlandse chooet rol. En ik ben nogal snel, dit hoef ik niet meer. Dus dat is NIET nodig.
Verleden jaar wel goede ervaring met een Zena fluitcake

En begin die dingen steeds leuker te vinden. Maar in mijn ogen is dat echt iets voor overdag, niet echt voor de avond of nacht. Dus ja 1 a 2 wil ik er best wel hebben, maar als jullie betere opties hebben graag. (Weet wel dat ik weiger meer dan 25 euro te betalen voor n fluitcake).
Ik hou tevens ook niet van kleine effecten. Zoals bijvoorbeeld tails, romeinse kaars achtige dingen zo'n chinese wall achtig ding. Ik vind dat gewoon geldverspilling. Erbij ok, maar de hoofdeffecten moeten dus wel bestaan uit mijn favoriete effecten.
Afgelopen jaren bij Schuurmans een fontein gehad, die ik amper terug kan vinden in hun collectie elk jaar. De winkel heeft t wel, maar op hun website staat die gewoon niet. Iets met Fegefeur of zo. Prachtige grote fontein. En dat is ook t minimale wat ik wil als er een fontein zou bij komen. T moet wel groots zijn.
Veeleisend ben ik zeker. Maar ik hou van perfectie.
Als ik de auto zal mogen gebruiken ga ik langs alle winkels en kies ik sowieso ter plaatste nog eventjes wat uit xD Maar anders word t dus maar n beperkt aantal winkels. Als mijn ouders irritant gaan doen moet t bij maximaal 3 winkels blijven. Anders moet ik met de fiets en dan zijn grote cakes dus onmogelijk.
Dus kan iemand mij helpen?
5 december ben ik van plan mijn eerste online bestellingen te plaatsen van de producten die ik echt wil hebben. Daarna pas weer net voor kerst. Of op de dag zelf.