Hulp nodig bij het maken van je bestelling, vraag het hier ....

Het is nog vroeg, velen winkels zijn niet open. Maar toch ga ik alvast hulp vragen.

- Ten eerste moet ik wel vermelden dat mijn keuze vooralsnog erg beperkt is. Ik kan alleen in Gouda/Haastrecht/Reeuwijk en heel misschien Waddinxveen mijn vuurwerk ophalen. Dit omdat ik nog geen zekerheid heb rondom het gebruik van de auto op 29 december. (Ouders werken, willen meestal ook nog boodschappen doen, oftewel meestal krijg ik niet de tijd overdag te gaan/staan waar ik wil. Maar goed dat is een opoffering die ik moet maken tot ik een eigen auto kan betalen. Maar eerst vuurwerk xD).

- Ik heb keuze uit:
Goudvuur
Profile Hoogeveen (Schuurmans etc) en Profile Hoogeveen - Weco en Profile Hoogeveen GBV Weco
Streefland Haastrecht
Zena Vuurwerk Reeuwijk
Luxen Vuurwerk Gouda
Van Blitterswijk Vuurwerk Gouderak
Vuurwerk maximaal Waddinxveen
Dacht dat er nog meer waren, maar vooralsnog zijn deze de enigste die ik ken.

Mijn budget is: €500. Maar indien nodig kan ik uitbreiden naar €1000 (dit laatste wel in 2 termijnen).
(Ja elke cent die ik extra besteed is 1 hele dag extra gezeik van de familie dus xD)

Effecten: Peony/Palm/Crackling/Wave.

Aangezien voor mij een bezoek aan Duitsland en/of België onmogelijk is zal ik nooit een grote cake als die van een overbuurman (wel echt OVER, ruim 100 meter lopen, al is er een flat voor me deur) kunnen afsteken. (Die koopt elk jaar van die blokken van 600 euro of zo). Maar ik wil echt heel graag een keer wel een echte show neerzetten. Voornamelijk omdat ik de enigste ben in mijn straat die uberhaupt nog wat boeiends stookt. (Rest heeft alleen klein spul of zit binnen, SAAI HE:S). Ik heb 0.0 verstand van doorlonten (en geen concentratie om nog te kunnen leren). Dus ik moet t hebben van een cake of meerdere cakes die groot zijn. Als ik dat zou willen. Maar ik weiger meer dan 40 euro per cake te besteden! En ik ben niet zo van pakketten, omdat ik graag wil weten wat voor product ik koop in plaats van n cake met n vaag nummer etc. Doorlonten is dus niet echt n optie voor me. Al is dat wel t beste om dus een echte show te kunnen klaarspelen. Maar ik ben erg bang dat ik net zoals elk jaar weer helemaal alleen met mijn pa sta te stoken (of zelfs zonder hem). (Wat echt een GIGA *** gevoel is) (Zeker als je 2 jaar geleden n keer stookte en een hele flat je een staande ovatie gaf).
Dus, t zal leuk zijn als ik cakes zou hebben die echt de aandacht trekken.

Dit jaar word het GEEN knalvuurwerk voor mij. Het enigste knal wat ik heb, heb ik al besteld en dat is de Royal Thunder Flower. (mijn favoriete knalcake). Verleden jaar hadden we nog een 100.000 klapper, maar op heel veel troep na was t best teleurstellend voor n Nederlandse chooet rol. En ik ben nogal snel, dit hoef ik niet meer. Dus dat is NIET nodig.

Verleden jaar wel goede ervaring met een Zena fluitcake:) En begin die dingen steeds leuker te vinden. Maar in mijn ogen is dat echt iets voor overdag, niet echt voor de avond of nacht. Dus ja 1 a 2 wil ik er best wel hebben, maar als jullie betere opties hebben graag. (Weet wel dat ik weiger meer dan 25 euro te betalen voor n fluitcake).

Ik hou tevens ook niet van kleine effecten. Zoals bijvoorbeeld tails, romeinse kaars achtige dingen zo'n chinese wall achtig ding. Ik vind dat gewoon geldverspilling. Erbij ok, maar de hoofdeffecten moeten dus wel bestaan uit mijn favoriete effecten.

Afgelopen jaren bij Schuurmans een fontein gehad, die ik amper terug kan vinden in hun collectie elk jaar. De winkel heeft t wel, maar op hun website staat die gewoon niet. Iets met Fegefeur of zo. Prachtige grote fontein. En dat is ook t minimale wat ik wil als er een fontein zou bij komen. T moet wel groots zijn.

Veeleisend ben ik zeker. Maar ik hou van perfectie.

Als ik de auto zal mogen gebruiken ga ik langs alle winkels en kies ik sowieso ter plaatste nog eventjes wat uit xD Maar anders word t dus maar n beperkt aantal winkels. Als mijn ouders irritant gaan doen moet t bij maximaal 3 winkels blijven. Anders moet ik met de fiets en dan zijn grote cakes dus onmogelijk.

Dus kan iemand mij helpen?

5 december ben ik van plan mijn eerste online bestellingen te plaatsen van de producten die ik echt wil hebben. Daarna pas weer net voor kerst. Of op de dag zelf.

@ Herdervriend:

aanraders van Zena vind ik in elk geval deze:

Pyro's delight
Midnight mania
High Lighter

Verder denk ik dat een cakebox als de Quattro Mania ook interessant is, maar die heb ik zelf niet gehad.

Het is nog vroeg, velen winkels zijn niet open. Maar toch ga ik alvast hulp vragen.
...

Ik kan je maar gedeeltelijk helpen, aangezien ik maar ervaring heb met 2 merken waar je toegang to hebt.
Dit zijn zena, en de drgn line van breeschoten.
Aangezien de website van je breeschoten dealer verre van compleet is ben ik uitgegaan van mijn eigen dealer.

Dit is in ieder geval een klein lijste waar je in ieder geval een leuk beginnetje mee hebt:

Zena (158,18):
Burning horse (39,95)
Brocade willow tip (24,95)
Pyro's delight (19,99)
Raw whistler (19,95)
Burning angel (19,95)
Brutal (13,49)
Burning snake (9,95)
Heroic strike (9,95)
Toxic (gratis bij de bestelling)

Streefland drgn line (178,00):
Switch (35,00)
Target (43,50)
Damage (32,50)
Revenge (38,50)
Express (28,50)

Ik heb me bestellingen bijna klaar zit alleen nog te twijfelen tussen een 3 tal cakeboxen.

Zena cakebox
Royal Celebration
of de nieuwe royal kind of magic (hier is echter nog geen film van)

wat zouden jullie doen?

Hallo allemaal. Ook ik zou graag wat hulp willen bij het maken van mijn bestelling. Mijn budget ligt (voor jullie begrippen) erg laag. Rond de 75 tot 100 euro. Mijn vraag is wat jullie tips zijn. Ik ben niet zo van de knal en fluit. Single shots en vuurpijlen mogen wel. Het liefst heb ik ook wat kleine maar goede budgetcakes. Alle merken zijn mogelijk. Alvast bedankt. Gr Bjarne

Hallo allemaal. Ook ik zou graag wat hulp willen bij het maken van mijn bestelling. Mijn budget ligt (voor jullie begrippen) erg laag. Rond de 75 tot 100 euro. Mijn vraag is wat jullie tips zijn. Ik ben niet zo van de knal en fluit. Single shots en vuurpijlen mogen wel. Het liefst heb ik ook wat kleine maar goede budgetcakes. Alle merken zijn mogelijk. Alvast bedankt. Gr Bjarne

kijk anders even bij de heavy legend lijn van Rubro, hier zitten mooie goedkope cakes bij.

ook is er de magic moments van vuurwerktotaal voor 20,-

Zelf heb ik wat mooie budget cakes, dus kan er wel een paar opnoemen:

Great Barbarian (Rubro) 12,50
Bonbini Blue 1+1 gratis voor 12,50
Stars Over Paris 19,95
Mystery Flowers Royal 24,95
Concerto Rosso 19.95
Gate of heaven 1 voor 7,45
werewolf vuurwerkmania 14
ready to rumble 25

meeste producten zijn nog wel te vinden in freakacties, dan gaat er nog 20-30% af!!!

Hallo allemaal, ook ik zit met een vraag over hoe ik mijn low-budget jaar het beste kan besteden.

Helaas is mijn budget maar 115 euro dit jaar ( 35 euro nog voor klein grut)
Ik woon zelf in Den Helder dus ken niet naar duitsland of belgie dan ben ik alleen al voor benzine een vermogen kwijt.

Welke dealer maakt voor mij niet veel uit maar wat wil ik graag:
Sier vuurwerk
Snelle schoten ( liefst meerdere snel achter elkaar)

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen

Beste redband. De eerste cake die bij mij op komt is dan de rapid fire van Zena. Ook zag ik een paar snelle cakes (un vergelijking met het aantal shoten) bij de x-perience collection van vuurwerktotaal. Dit zijn wel wat kleinere boeketen maar door het snelle tempo zie je daar niks van. Verder zullen er nog wel meer snelle cakes zijn, maar dit is het eerste wat in me opkwam. Gr Bjarne

Edit: de wonderfull heaven van diamond is ook een mooie (wat ik van de filmpjes zie)

Heb hier een hele leuke:

Dit jaar staat voor mij al vast, en ben nu al bezig voor volgend jaar.
Ik zal er zelf uiteindelijk wel uit komen, maar ben natuurlijk wel opzoek naar ideeën.
Mijn budget is 1500 euro.

De merken die ik volgend jaar wil hebben:
China red
Evolution
Marijn (alleen forbidden love)
Royal
Rubro
Vuurwerkmania

Verder zijn er geen beperkingen.

Heb nu een aardig lijstje weten te maken, maar heb nog ruimte voor 1 cake rond de 20 euro. Ik zit te twijfelen tussen deze cakes:
- Stars Over Paris (Wolff); al een aantal jaar in de collectie en blijft een topper.
- Cruelty (Wolff); beviel wel op demo's vorig jaar.
- Heroes (Wolff); voor mij onbekend.

Iemand ervaring met deze cakes en die een voorkeur heeft voor eentje? Een andere optie zou nog kunnen zijn de Big Shots van Katan, maar hier zal nog niemand ervaring mee hebben.

Heb nu een aardig lijstje weten te maken, maar heb nog ruimte voor 1 cake rond de 20 euro. Ik zit te twijfelen tussen deze cakes:
- Stars Over Paris (Wolff); al een aantal jaar in de collectie en blijft een topper.
- Cruelty (Wolff); beviel wel op demo's vorig jaar.
- Heroes (Wolff); voor mij onbekend.

Iemand ervaring met deze cakes en die een voorkeur heeft voor eentje? Een andere optie zou nog kunnen zijn de Big Shots van Katan, maar hier zal nog niemand ervaring mee hebben.

Heb ze toevallig alle 3 nog vorig jaar gehad.
Zowel de cruelty en de heroes kan ik maar niet genoeg aanbevelen.
De heroes vind ik net een tikkeltje beter dan de cruelty, maar het scheelt net een haar.

Van onderstaande cakes wil ik graag 1 cake, het gaat erom dat het effect groot is met een harde burst (uitwerking die zo dicht mogelijk bij prof vuurwerk komt zegmaar).

1. Joy Ride (Wolff)
2. Stars over Paris (Wolff) (Al 1 keer meer op m'n lijstje)
3. Cruelty (Wolff)
4. Killer Instinct (Rubro)
5. Mystery Flowers (Royal)

Het voordeel bij nummer 2, 3, 4 en 5 is dat ik nog wat geld over houdt om 2x Bonbini Blue erbij te kopen, deze keuzes hebben voor mij dus een kleine voorkeur.

Wat zouden jullie aanraden en vooral waarom?
(Ben met geen van de artikelen bekend)

Van onderstaande cakes wil ik graag 1 cake, het gaat erom dat het effect groot is met een harde burst (uitwerking die zo dicht mogelijk bij prof vuurwerk komt zegmaar).

1. Joy Ride (Wolff)
2. Stars over Paris (Wolff) (Al 1 keer meer op m'n lijstje)
3. Cruelty (Wolff)
4. Killer Instinct (Rubro)
5. Mystery Flowers (Royal)

Het voordeel bij nummer 2, 3, 4 en 5 is dat ik nog wat geld over houdt om 2x Bonbini Blue erbij te kopen, deze keuzes hebben voor mij dus een kleine voorkeur.

Wat zouden jullie aanraden en vooral waarom?
(Ben met geen van de artikelen bekend)

Je noemt ze wel op, ik heb nummer 2,3 en 4 gehad en ze zijn allen aan te raden! Goede boeketgrootte en burst...
Ik zal denk ik gaan kijken naar effecten (wat heb je al?) en naar de prijs.

De Super 500 en Massive staan sws op het lijstje. Nu heb ik nog !max! 10 euro te besteden.
Wat zeggen jullie?
Matrix. 10 euro
Ignition. 6 euro
Sick6 pijlen. 8 euro
Crackling Whistlers. 7 euro
Trouble Shooters. 10 euro
Burning Snake. 10 euro

Dankuwel :)

De Super 500 en Massive staan sws op het lijstje. Nu heb ik nog !max! 10 euro te besteden.
Wat zeggen jullie?
Matrix. 10 euro
Ignition. 6 euro
Sick6 pijlen. 8 euro
Crackling Whistlers. 7 euro
Trouble Shooters. 10 euro
Burning Snake. 10 euro

Dankuwel :)

Persoonlijk zou ik voor de Heroic Strike gaan (9,95)(vond dit één van de toppers afgelopen jaar prijs/kwaliteit verhouding) maar mocht ik echt uit je lijstje moeten kiezen dan de Burning Snake. :)

Je noemt ze wel op, ik heb nummer 2,3 en 4 gehad en ze zijn allen aan te raden! Goede boeketgrootte en burst...
Ik zal denk ik gaan kijken naar effecten (wat heb je al?) en naar de prijs.

Thanks, ik denk dat ik voor 2x Stars over Paris ga.
Cruelty vind ik te snel voorbij en van Killer Instinct vind ik de effecten een beetje standaard, of valt dat in praktijk mee?
Heb tot nu toe daarnaast Super Blinking Willows, heavy 3, GOH 2 en Bonbini blue dan.

Thanks, ik denk dat ik voor 2x Stars over Paris ga.
Cruelty vind ik te snel voorbij en van Killer Instinct vind ik de effecten een beetje standaard, of valt dat in praktijk mee?
Heb tot nu toe daarnaast Super Blinking Willows, heavy 3, GOH 2 en Bonbini blue dan.

Killer Instinct vind ik zelf wel een standaard effect, maar wel erg groot. Dat maakt de Killer Instinct echt wel de moeite waard. Persoonlijk zou ik, als je al de Stars over Paris hebt, voor de killer instinct gaan.

Ook nog een vraagje van mijn kant. Ik heb nog ongeveer 60 euro te besteden voor mooie cake(box) in mijn showtje net voor het einde (einde bestaat uit wat knalcakes).

Nu dacht ik aan:
- Fire Flower (royal)
- Zena Triumph (Zena)
- Glitter box (Zena)
- 1x Massive + 1x Gold Rush (Burn It, VWT)

Wat zouden jullie kiezen? Of nog andere keuzes?

Back
Bovenaan