Hoogmoed

Da's 'n trage versie ja.. Ik heb ze ale 3 wel eens afgestoken in Valencia, maar vind ze weinig aan. Is niet zo hard als een Silver Salute, maar komt zeker in de buurt van de Hoogmoed.
De rode versie is nog wel leuk door z'n tempo. Sneller dan de Hoogmoed!

Laatst bewerkt:
Wat ik me afvraag he, dat je er een paar bewaard.
En dan over 2 jaar afsteek, ben ik dan illegaal bezig?

Het was tenslotte goedgekeurd vuurwerk

Ze zijn niet verboden! Huidige voorraad mag gewoon verkocht worden. Nieuwe voorraad dient aangepast te worden.

Dit jaar ga ik ziezo proberen ze weer te bemachtigen natuurlijk :).

Ze zijn niet verboden! Huidige voorraad mag gewoon verkocht worden. Nieuwe voorraad dient aangepast te worden.

Dit jaar ga ik ziezo proberen ze weer te bemachtigen natuurlijk :).

Zijn er nog genoeg op voraad voor alle winkels of komt de andere hier voor in de plaats

Zijn er nog genoeg op voraad voor alle winkels of komt de andere hier voor in de plaats

De voorraden kunnen nog verkocht worden. De grote dealers zullen nog wel wat hebben liggen maar alles zal OP=OP zijn. Bij 123vuurwerk zijn ze al uitverkocht meende ik. De rest zal er ook wel doorheen vliegen.

Witte Tenten heeft nog wel wat voorraad liggen hoor, als importeur zijnde. Hoe snel dit er doorheen vliegt, is niet te voorspellen (aangezien nog geen consument ze gekocht kan hebben). Ze kunnen met de kerst al op zijn aan de voorverkoop, maar misschien pas dat zelfs op de 31ste nog genoeg in de losse verkoop ligt. Één ding is zeker: wil je zeker zijn dat je Hoogmoed krijgt, bestel ze dan voor via een webshop met goede voorraadbeheer!

Lees ik dat alleen maar de huidige voorraad nog mag worden verkocht? :( Zou wel erg jammer zijn als ze volgend jaar niet meer te krijgen zijn...

Mooi verhaal dan van Marijn. Prijzen gaan 10% omhoog. Daar werd al negatief op gereageerd. Bij dit product is dat al 17,4%.

Hier is een spreekwoord voor.
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel.

Oh ja, die 10% kwam doordat de productie verplaatst moet worden naar nieuwe fabrieken. Dan gaat dat van die maximaal 10% niet op natuurlijk, omdat deze niet meer geproduceerd mag worden.
Dat zag Marijn vorig jaar natuurlijk al niet aan komen, waardoor ze nu de drogreden van vraag en aanbod toe kunnen passen.

Mooie verhalen allemaal. Niet mijn ding.

1-0 voor jup!
Ik ga er helemaal in mee!

Wat me opvald is dat niet alleen Wittetenten hun eigen raam in gooien maar ook andere Importeurs..
wat is er tog aan de hand dit jaar?

Achter de meeste verhalen zit een veel langer verhaal.

Vergeet niet dat dit jaar alles voorzien moet zijn van dat achterlijke CE tekentje. Ik weet niet of jullie weten wat zoiets kost ?

Daarnaast moet je alles opslaan en een bunker huren voor een jaar kost ook aanzienlijk wat geld.

En dan heb je nog meer dingen die geld kosten. Sommige hebben gekozen dit over meerdere jaren te verspreiden en andere gooien het er 1 * erop.

Waarom zouden ze een bunker moeten huren voor een jaar?

Waarom haalt Witte Tenten dan aan dat de producten dit jaar met maximaal 10 procent zouden stijgen? En lag dat volgens eerdere berichtgeving aan het wisselen van een fabriek?

Dat argument gaat totaal niet op voor de Hoogmoed en andere producten van Witte Tenten waar die rechtzaak over liep, aangezien ze die producten niet meer mochten produceren. Zeker niet nadat het vonnis bekend is geworden.

In het geval dat Witte Tenten de uitlopende producten wél gigantisch heeft laten produceren in een duurdere fabriek voordat het vonnis bekend werd, dan hebben ze een idioot groot risico genomen met die producten.
En dat doe je doorgaans alleen, als je er flink aan kan verdienen. Dit is gewoon flink willen cashen over een product dat eruit gaat en men speculeert er gewoon op los dat deze toch wel gretig afgenomen zullen worden.

Gewoon een ordinaire prijsstijging met het oog op extra winst.

Tactisch slim gedaan en ik kan dat nog begrijpen ook. Maar zeg dat dan ook gewoon eerlijk en kom niet met allerlei drogredenen aan om een prijsstijging te verantwoorden. Consumenten zijn niet achterlijk!

Witte Tenten heeft bunkers in NL maar das niet genoeg dus huren ze ook in Duitsland bunkers het hele jaar door. Net zoals vele andere importeurs.

Dat het product eruit gaat is overigens ook niet zo want met een kleine aanpassing mag hij gewoon weer verkocht en geimporteerd worden.

Wat de exacte redenen van de prijsverhogingen zijn boeit me overigens niet en weet ik ook niet.

Wat ik wel weet is dat ik hem gewoon weer koop dit jaar.

Ook ik ben van mening dat een prijsstijging als deze niet echt te verrantwoorden is.
Het is/was een topproduct wat nu afgebroken word door deze verhoging.

Back
Bovenaan