Hondje op slag dood door ontploffend vuurwerk in Tilburg.

volgens mij heeft zeker wel met dit forum te maken. als ik hier lees dat men alles omtrent het gebruik van vuurwerk maar goed wil praten. het hondje mag niet los lopen. wat doe dat hondje om die tijd buiten. het baasje had beter moeten opletten??? als ik dat allemaal zo lees dan wordt ik als vuurwerkliefhebber boos en triest te gelijk zo gaat onze hobby dus zeker na de *****n. want er is meer in de wereld dan vuurwerk, zeker midden in de nacht in een normaal weekend weken voor oudjaar. en dit spul in een woonwijk???? onverdedigbaar naar mijn idee.

Ten eerste zegt niemand dat de jongens niet fout zijn!? Maar net zoals de jongens die niets te zoeken hebben op dat tijdstip kun je het ook voor de eigenaar van het hondje ook zeggen.

En er word helemaal niet gedaan om het vuurwerk goed te praten. In tegendeel gaat het eigenlijk om de acties van de mensen van beide partijen. Daar kun je wat voor zeggen! En dat is wat sommigen van ons in ''twijfel'' nemen. Het vuurwerk is niet de boosdoener in mijn ogen.... dat zijn de mensen van beide partijen.

Echt niet te geloven wat een onzin sommige mensen uit kunnen kramen !

Er is maar 1 schuldige partij: degene die het vuurwerk heeft aangestoken.

Ontroostbare Tilburger ziet hondje Stitch in armen sterven: 'Het bloed kwam uit zijn oren'

TILBURG - Miquel de Lór uit Tilburg en zijn vriendin zijn ontroostbaar. Vandalen hebben zaterdagnacht hun hondje vermoord toen ze illegaal vuurwerk afstaken. 'Het eerste vuurwerkslachtoffertje van Brabant' stierf in de armen van de Tilburger.

Miquel kwam 's nachts thuis na het wandelen met zijn hondjes. Hij wilde de halsbandjes losmaken toen jackrussellterriër Stitch naar buiten rende na het horen van wat knallen. De Tilburger zag er geen kwaad in, maar liep toch achter zijn hondje aan.

Op slag dood
In plaats van een vrolijk, drentelend beestje aan te treffen, stuitte Miquel op een huiveringwekkend drama in de Korhoenstraat. De jackrussellterriër had even daarvoor aan een buis gesnuffeld toen het vuurwerk dat erin zat, ontplofte. Nu lag hij bloedend op de grond. "Ik pakte hem op, terwijl het bloed nog uit zijn oren kwam."

Emotioneel riep Miquel de naam van zijn hondje: "Stitch, Stitch!" Maar er klonk geen geblaf meer en het staartje kwispelde niet. De hond stierf in zijn armen.

'Als ze nu 'sorry' zouden zeggen'
Miquel en zijn vriendin zijn ontroostbaar, maar ook erg kwaad. Ze noemen het 'niet normaal' dat vandalen op 6 december al met zulk vuurwerk aan de haal gaan. Want, zo zeggen ze, het was anders wanneer het om gewone vuurpijltjes ging.

Voorlopig heeft de politie nog niemand gepakt voor de moord. Ze doet een getuigenoproep in de hoop de daders nog te vinden. "Als diegenen nu naar mij toe zouden komen en sorry zouden zeggen, dan kan ik er nog mee leven", vertelt Miquel. Nu hekelt hij vooral het in zijn ogen laffe gedrag van de daders.

Image.aspx

Image.aspx

Bron: http://www.omroepbrabant.nl/?news/2...men+sterven+Het+bloed+kwam+uit+zijn+oren.aspx

Verschrikkelijk dit... Natuurlijk nooit de bedoeling geweest van de mensen die het 'vuurwerk' afstaken, maar toch..

Echt vind dit erg!!! Heb zelf een hondje en ben gek van vuurwerk.maar als mij dit zou overkomen!!!!Hier zijn geen excuses voor!!!

Laatst bewerkt:
Gelukkig blijft deze discussie nog enigzins netjes. En ik merk dat iedereen het erover eens dat de daders fout zaten. Dat zou raar zijn als het niet zo was. Iedereen probeert op zijn manier hier iets over te vinden. Laten we elkaars mening respecteren. En hier over discusieren. Dat is alleen maar goed. Uit welke invalshoek je het ook bekijkt, iedereen vind de daders schuldig.

Mijn mening is simpel. Dit had ik al een paar posts terug gezegd.

een hond kan ontsnappen, dat is een ongelukje wat kan gebeuren, (illegaal) vuurwerk afsteken niet. Of er nu opzet in het spel was of niet.

en de vergelijking met een auto vind ik daarom ook niet kunnen, want die mogen daar rijden en dan zou het weer een ongelukje zijn. Dit valt naar mijn mening niet goed te praten.

Ik ben zelf een ontzettende dierenvriend en heb zelf behoorlijk wat dieren. Ik zou het zelf nooit willen meemaken mocht één van mijn honden zou aan zijn/haard eind komen.

Maar hier is geen sprake van kwaad opzet, moord is dus een heel groot woord (ok, het is de media...).

Echter zelf zou ik nooit een van mijn honden alleen de straat laten oprennen, voor hetzelfde geld komt er een wagen aangereden, een ongeluk is snel gebeurd. Los van het menselijk en dierlijk leed dat een verkeersongeluk kan veroorzaken, wil ik ook niet denken aan de schadeclaims die je kan krijgen als eigenaar.

De manier waarop hier met vuurwerk is omgegaan is verkeerd, maar de manier waarop hier met dieren, en honden in het bijzonder, wordt omgegaan is dat zeker ook.

Laatst bewerkt:
ongeveer vergelijkbaar dat de politie jouw staat te bekeuren omdat je lijn van de hond langer is als 1.5 m terwijl ze 2 straten verderop een huis leeghalen en aan het dealen zijn.

Niemand hier die inziet dat dit eigenlijk ook gewoon een ongeluk is geweest??

Ik zie uitspraken als:

"Moest er niet aan denken!en had er alles aangedaan de dader te vinden en hem zelf met z'n muil er boven gehangen! Hier zijn geen excuses voor!!!"

Er word hier gedaan alsof hier moedwillig een hondje is vermoord met vuurwerk.
Als de hond aan de lijn had gezeten was het niet gebeurd,als de afstekers geen vuurwerk hadden afgestoken was het ook niet gebeurd...al met al een ongelukkige samenloop van omstandigheden.

Diegenen die hier het hardst roepen van ik zou ze wat aan doen bla bla,lopen 9 van de 10 keer wel zelf met cobra's en dergelijke rond,en dat gebeurt echt niet alleen op oudjaarsdag/avond.
Ook dan zit een ongeluk in een klein hoekje!

Heel erg natuurlijk voor de baasjes van het hondje en ik hoop nog meer dat de dader zo mans is om zichzelf aan te geven.

Heel erg natuurlijk voor de baasjes van het hondje en ik hoop nog meer dat de dader zo mans is om zichzelf aan te geven.

helaas zal dat weer niet gebeuren, omdat de daders zeer goed wisten dat wat ze deden niet mag en er een zeer forse straf zal worden opgelegd.

vandaar ook mijn standpunt dit spul hoort niet in handen van de consument. net als alle andere zware knallers waar door het vuurwerk verziekt word door een kleine groep. en de grote groep liefhebbers in de toekomst worden benadeeld. ongeluk of niet maakt mij dan ook niet uit. als het er niet was, was het niet gebeurt.

ook zal ik oproepen om direct alle niet voor consumenten geschikt vuurwerk van forums te laten verdwijnen, er wordt hierdoor alleen maar de aandacht gewekt dat dit stoer is. En het is natuurlijk superdom.

Ik zit hier met kippevel en een brok in mijn keel na het lezen van dit topic.

Vreselijk.

Meer als 10 jaar heb ik tegen die buurt aangewoond, hier beter bekend als "de Vogeltjesbuurt"
Het is een oude volksbuurt waar nagenoeg iedereen elkaar kent. In de zomer staan alle voordeuren open en lopen de mensen gewoon bij elkaar binnen, vaak zaten ze gezellig met een pilske voor hun huis.

Ik kan me, zoals ik de buurt en bewoners ken, niet goed voorstellen dat dit echt met opzet is gedaan.
Er wonen daar veel mensen met honden, die je in het aangrenzende park goed kunt uitlaten.
Een Jack is toch al vrij speels en nieuwsgierig, waarschijnlijk naar buiten op iets af gerend waarna dit vreselijke ongeluk is gebeurd.

Wil tot slot deze mensen ontzettend veel sterkte toewensen.

vreselijke om op zo'n manier je huisdier te moeten verliezen!
veel sterkte aan de baasjes!

die reacties dat het mede de schuld van de baas(jes) zijn snap ik totaal niet, probeer in zulke situaties het is om te draaien, wat als jij dit zou meemaken? wat als het jouw hondje was geweest? wat had je er dan van gevonden als iemand tegen je had gezegd dat het mede jouw schuld is geweest?
en zwets niet zulke dingen tegen elkaar, dat is helemaal nergens voor nodig en bovendien komt het erg onvolwassen over! Discussie prima maar geen gedoe, daar heeft niemand wat aan.

Dit meld de telegraaf:

''Het hondje was uit de woning ontsnapt door een openstaande voordeur. Omstanders konden niet vertellen wie het vuurwerk had achtergelaten. Het ging om een zogenaamde mortier. Dat is een buis waarmee zwaar vuurwerk mee wordt afgestoken''

cobra,s en mortieren horen gewoon niet in handen te zijn van de consument.(en alles wat niet is genoemd maar hier ook onder valt)
iedereen die dit wel toestaat is geen vuurwerk liefhebber.
als je wil knallen of dingen wil opblazen moet je een echte kerel zijn en naar het leger gaan.

pfff sinds wanneer zijn alle moraalridders van het nu gesloten avp hierheen gekomen?
Als je van zwaar spul houd ben je geen liefhebber? Wedden dat jij ook staat te schreeuwen als je 2 straten verderop een 6incher de lucht in ziet gaan...

Kijk het is natuurlijk vreselijk wat er met dat arme beesje is gebeurd maar dit was echt geen opzet, het lijkt overduidelijk een ongeluk. Het is misschien dom om een shell te gaan schieten in een gebied waar je kunt verwachten dat er mensen en honden zijn maar dit is echt niet expres gegaan. Ik vind het dan ook een beetje raar om een gigantische groep mensen "uit te schelden" die er verder niets mee te maken hebben.

Er zijn genoeg mensen die verantwoord omgaan met het zwaardere werk...

pfff sinds wanneer zijn alle moraalridders van het nu gesloten avp hierheen gekomen?
Als je van zwaar spul houd ben je geen liefhebber? Wedden dat jij ook staat te schreeuwen als je 2 straten verderop een 6incher de lucht in ziet gaan...

Kijk het is natuurlijk vreselijk wat er met dat arme beesje is gebeurd maar dit was echt geen opzet, het lijkt overduidelijk een ongeluk. Het is misschien dom om een shell te gaan schieten in een gebied waar je kunt verwachten dat er mensen en honden zijn maar dit is echt niet expres gegaan. Ik vind het dan ook een beetje raar om een gigantische groep mensen "uit te schelden" die er verder niets mee te maken hebben.

Er zijn genoeg mensen die verantwoord omgaan met het zwaardere werk...

Jammer dat daar zo weinig van zijn tegenwoordig.

Dit meld de telegraaf:

''Het hondje was uit de woning ontsnapt door een openstaande voordeur. Omstanders konden niet vertellen wie het vuurwerk had achtergelaten. Het ging om een zogenaamde mortier. Dat is een buis waarmee zwaar vuurwerk mee wordt afgestoken''

een pvc buis knalt toch niet uit zijn eigen ofwel..
die kranten zeg.

het is misschien niet leuk wat ik zeg .
maar wat doet een huisdier midden in de nacht om 2.30 nog op straat .
moet je als baas er niet voor zorgen dat je dieren niet de straat meer op kunnen !?
kijk onze katten mogen na 18.00 absoluut de straat niet meer op omdat we weten dat er tegenwoordig zo veel idioten zijn .
op deze manier proberen we onze dieren tegen dit soort ongein te beschermen .
kijk een pijpbom slaat nergens op maar als baasje ben je voor groot deel wel verantwoordelijk voor de veiligheid van je huisdier .

oke bij deze wil ik even op mijn uitspraak terug komen .
want wat ik daar boven nog niet wist is dat het dier in de nacht moest worden uitgelaten .
wat de reden is weet ik niet .
maar als het dier je per ongeluk ontsnapt en zo met de dood moet bekopen is dat erg ***lig .
dat kan iedere honden eigenaar overkomen .
bij deze wil ik de eigenaren heel veel sterkte wensen met het verlies .

het gaat misschien wat ver om iedereen die van zwaar vuurwerk houd stom te vinden. Maar zoals eerder gezegd is er geen enkel excuus voor dit voorval om dan de eigenaar van de hond mede de schuld te geven.
Als je dat zegt heb je gewoon echt geen hersens in je hoofd. Linksom of rechtstom, als je houdt van zwaar vuurwerk of niet, je kunt niet de eigenaar mede de schuld geven. Dan denk je niet na en wil je in mijn ogen iets te graag zwaar vuurwerk verdedigen.
Als je nu al shells wil schieten dan zit je sowieso fout. Daarnaast moet je dat niet in de buurt doen van woningen.
Wat ik alleen niet snap is dat er een mortierbuis is ontploft. Was het een lowbreak dan? Of hadden ze er een bom van gemaakt? Dat vind ik wel een beetje vreemd.
greetzz

Back
Bovenaan