Hollands Feestje

Wel vooraan staan met de camera maar zelf zoiets organiseren ho maar!

Bedoel je hiermee dat ik had mee moeten helpen met organiseren van de show om het te mogen filmen?
Ik heb potverdomme 50 euro ingelegd en mijn maat heeft zelfs geholpen met sjouwen van de cakes.

Ik hoop dat je mij niet bedoeld met die opmerking van je. :shocked:

-Roy-

Laatst bewerkt:
Bedoel je hiermee dat ik had mee moeten helpen met organiseren van de show om het te mogen filmen?
Ik heb potverdomme 50 euro ingelegd en mijn maat heeft zelfs geholpen met sjouwen van de cakes.

Ik hoop dat je mij niet bedoeld met die opmerking van je. :shocked:

-Roy-

Nee in het algemeen.. er is duidelijk een paar x geroepen dat ze bezig waren met opbouwen en doorlonten. en of er even geen vuurwerk kon worden afgestoken ivm de veiligheid! maar het bleef maar door gaan. vind het dan niet zo gek dat sommige niet gehoord hebben dat het showtje begon!

Vind het heel betreurendswaardig als ik dit zo hoor,Nu er in nl al zoveel problemen over vuurwerk worden gemaakt krijg ik het idee dat er nog steeds idiooten zijn die zich er geen ruk van aantrekken en vinden dat het in Spanje ook maar moet.:angry:
Ik ben er niet bijgeweest dus kan er eigenlijk geen oordeel over vellen maar laat ik het zo zeggen.
Mensen DENK EERST NA.
In Nederland is het al grotendeels verkloot voor de liefhebbers en de meeste vinden het nu wel genoeg geweest.
Doe g*dv*rd*mme normaal en ga als een volwassene om met vuurwerk voordat het voogoed aan banden wordt gelegd.

Pyromaniac 1975

Te mooi allemaal!!! Ik voel me dus WEL aangesproken. Ik heb niks gehoord over stoppen met stoken. Dit mischien mede omdat ik een eindje van het geheel afstond. Maar ik krijg het gevoel dat er hier mensen dingen lopen te roepen over onverandwoord afsteken terwijl ik mensen uit die zelfde groep wel matten heb zien bouwen van boracho,s! Ik vind dit zo hypocriet! Ik denk dat Iedereen die deze avond aanwezig was op palau (en nu hier discuseerd) zich moet afvragen of deze discussie uberhoubt wel terecht is.

Nog 1 mooi ding waar ik me aardig over opwint, is dat ik werkelijk de enige ben geweest tijdens de rel met de "kooters" om op te houden en niet terug te reageren. Dat moment vond ik 10x erger dan wat er op de GEZELLIGE stook avond van de 18e is gebeurd. Helaas hoor ik hier niks over terug. En laten we eerlijk zijn, tijdens fallas heb ik geen 1 negatief verhaal gehoord over het hollands showtje en deze avond. Waarom nu ineens wel???

Vind het heel betreurendswaardig als ik dit zo hoor,Nu er in nl al zoveel problemen over vuurwerk worden gemaakt krijg ik het idee dat er nog steeds idiooten zijn die zich er geen ruk van aantrekken en vinden dat het in Spanje ook maar moet.:angry:
Ik ben er niet bijgeweest dus kan er eigenlijk geen oordeel over vellen maar laat ik het zo zeggen.
Mensen DENK EERST NA.
In Nederland is het al grotendeels verkloot voor de liefhebbers en de meeste vinden het nu wel genoeg geweest.
Doe g*dv*rd*mme normaal en ga als een volwassene om met vuurwerk voordat het voogoed aan banden wordt gelegd.

Pyromaniac 1975

jo je was er nog geen eens bij dus je weet ook niet wat er is gebeurd of hoe het nou eigenlijk was. pleas hou dit soort verhalen voor je.

Sorry voor de botte reactie maar ik ben behoorlijk pissig!

Pissig of niet Ruben. Maar als ik het zo eens lees kwam de veiligheid zo hier en daar erg in het gedrang.

Ik krijg bij sommige ook echt de indruk dat ze écht alleen maar om het stoken naar Valencia gaan. En zich eigenlijk om de ware reden waarom dit festival gehouden wordt zich eigenlijk geen kloot interesseren.

Voor een (gelukkig nog) kleiner deel is het dan maar meteen het sein zodra het vliegtuig geland is in valencia om maar meteen he-le-maal los te gaan wat betreft het stoken. Met alle misdragingen van dien. Zonde!

Wat dat aangaat heeft Tony helemaal gelijk. Als hij zegt dat ze zulke maar eens ff moeten oppakken en een paar daagjes in een Valenciaanse cel mogen doorbrengen.

Pissig of niet Ruben. Maar als ik het zo eens lees kwam de veiligheid zo hier en daar erg in het gedrang.

Ik krijg bij sommige ook echt de indruk dat ze écht alleen maar om het stoken naar Valencia gaan. En zich eigenlijk om de ware reden waarom dit festival gehouden wordt zich eigenlijk geen kloot interesseren.

Voor een (gelukkig nog) kleiner deel is het dan maar meteen het sein zodra het vliegtuig geland is in valencia om maar meteen he-le-maal los te gaan wat betreft het stoken. Met alle misdragingen van dien. Zonde!

Wat dat aangaat heeft Tony helemaal gelijk. Als hij zegt dat ze zulke maar eens ff moeten oppakken en een paar daagjes in een Valenciaanse cel mogen doorbrengen.

Ga maar namen noemen dan?? Ik kan namelijk niet geloven dat er mensen zijn die zich geen ruk om de cultuur of dergelijke geven. Als je 1x in valencia bent geweest ben je toch meteen verlieft op de stad. En het stoken hoort er nou eenmaal bij. Dat heet gezellig met zijn alle zijn. Plus dat het stoken geen uuuuurrrreen duurt. hooguit 1,5 uur rossen en dan weer gezellig de stad in of iets dergelijks.

Persoonlijk kan ik me geen persoon bedenken die er alleen maar voor het vuurwerk naartoe gaat.

jo je was er nog geen eens bij dus je weet ook niet wat er is gebeurd of hoe het nou eigenlijk was. pleas hou dit soort verhalen voor je.

Sorry voor de botte reactie maar ik ben behoorlijk pissig!

Doe ff shill kerel :no:

Pas als je je aangesproken voelt zou je je zorgen moeten maken over je gedrag.
Als je niets verkeerd heb gedaan zou je mijn reactie wel waarderen lijkt me.

Ik ben er inderdaad niet bijgeweest maar dat zeg ik ook.
Het gaat er mij om dat de personen die WEL hebben lopen *****n gewoon beter gaan nadenken over eventuele problemen die zij zouden kunnen veroorzaken bij komende festivals van valencia.

gr
Pyromaniac 1975

Doe ff shill kerel :no:

Pas als je je aangesproken voelt zou je je zorgen moeten maken over je gedrag.
Als je niets verkeerd heb gedaan zou je mijn reactie wel waarderen lijkt me.

Ik ben er inderdaad niet bijgeweest maar dat zeg ik ook.
Het gaat er mij om dat de personen die WEL hebben lopen *****n gewoon beter gaan nadenken over eventuele problemen die zij zouden kunnen veroorzaken bij komende festivals van valencia.

gr
Pyromaniac 1975

En ik zeg dus dat ik me wel aangesproken voel. En daar zeg ik ook meteen achteraan dat ik me van geen kwaad bewust ben. oke idd ik heb wel op een niet verandwoorde manier een pijl afgestoken maar ik sloop of mol er niks mee. Dat zou ik ten alle tijden uit mijn hoofd laten. maar goed ik denk dat ik maar eens ga pitten. en weer heerlijk dromen over de fallera;s :cool:

Groet, Ruben

Ga maar namen noemen dan?? Ik kan namelijk niet geloven dat er mensen zijn die zich geen ruk om de cultuur of dergelijke geven. Als je 1x in valencia bent geweest ben je toch meteen verlieft op de stad. En het stoken hoort er nou eenmaal bij. Dat heet gezellig met zijn alle zijn. Plus dat het stoken geen uuuuurrrreen duurt. hooguit 1,5 uur rossen en dan weer gezellig de stad in of iets dergelijks.

Persoonlijk kan ik me geen persoon bedenken die er alleen maar voor het vuurwerk naartoe gaat.

Ik geef jou ook niet de schuld, voel je dus vooral ook niet persoonlijk aangevallen ofzo. Ik doel dus ook niet specifiek op bepaalde personen. Het is ook niet mijn taak om namen te noemen. maar mijn mening is wel dat er ieder jaar wel steeds net een beetje meer gezeik en gedoe is zo met Fallas. En meestal is dat wel afkomstig van degene die daar heen gaan voor Fallas, de niet Spanjaarden.

Maar goed. Ik hoor gelukkig wel veel meer leuke verhalen dan vervelende zaken.

Haha, ga eerst eens zelf een kijkje nemen voor dat je dit soort dingen begint te zeggen.

Ja ik bedoel het echt niet verkeerd hoor. :p Maar als je constant over je schouder moet kijken of de politie er aan komt lijkt mij erg vervelend. Tuurlijk snap ik ook wel dat je er ook heen gaat voor de optocht, de vuurwerkshows en het lekkere weer. Maar als de gelegenheid er is om op een normale manier elke avond wat vuurwerk af te steken dan zou ik het zeker niet laten. :)

En ik weet zeker dat als het zelf vuurwerk afsteken niet meer gedoogd word dat er mensen zijn die niet meer naar Fallas gaan. Ik ken een paar mensen die daar alleen maar heen gaan om zelf vuurwerk af te steken.

Ook erg jammer dat mensen mijn bericht niet helemaal goed begrijpen. Maarja dat komt ook door het forum, omdat ik er soms moeite mee heb om het uit te drukken in een stukje tekst. Maar dat geeft verder niet.

Even goede vrienden. :cool:

Laatst bewerkt:
Volgens mij wordt er van een mug een olifant gemaakt.
Vlak voor het Hollands Showtje werd er inderdaad lekker doorgestookt, waarbij 9 van de 10 zich van geen kwaad bewust was. Heb werkelijk niet gehoord dat er mensen bezig waren met opbouwen en of we even wilden stoppen. Gelukkig heeft men er niet echt last van gehad, want de show verliep prima.

Het vermeende 'onverantwoord' stoken kwam overigens niet uit 1 hoek, er werd op heel Palau lekker lomp met vuurwerk gegooid af en toe. Ja in elke hoek zag je dingen gebeuren waarvan je je kon afvragen of het wel zo handig was. Misschien een idee om elkaar volgend jaar direct te corrigeren zodra het uit de hand dreigt te lopen i.p.v. achteraf elkaar aan te vallen op het forum, of het van de policia af te laten hangen. Palau de Musica is echt een toplocatie om lekker met de Hollanders bij elkaar te komen, pilsje drinken, en vrijuit te stoken! Hopen dat dat zo kan blijven.

Enig idee wanneer de stookfilmpjes van Palau incl. Hollands showtje online komen??

Zo zeg, wat een commentaar hier allemaal. Discussie gaat totaal niet meer over het hollands showtje hier.
Oke, er is niet aangeknodigd in woorden dat het zou beginnen, echter werd er 1 fluitbak afgestoken als aankondiging en in mijn ogen was dat prima. Nou heb ik wel gehoord dat ze bezig waren en dat zeker borrachos even niet meer gegooid moesten worden, Kruitsnuiver heeft dat ook nog even rond geroepen op aanvraag van ollie, maar het haalde weinig uit ja.

Denk dat er gewoon niet geklaagd mag worden over het feit of iets is aangekondigd of niet, die fluitbak was de aankondiging en iedereen ging weer uit z'n dak door het showtje, daar gaat het om. Mensen die elkaar omhelzen, applaus, bedankjes aan de afstekers en diegenen die het hebben geregeld met ollie in het speciaal. Ik snap de ophef hier niet, was daar ook niet, dus klaar dan.

Wat betreft de discussie over het onverantwoord stoken, ja, ik sluit me erbij aan, heb dingen gezien die absoluut niet goed te praten zijn. Toch denk ik dat deze discussie niet in dit topic thuis hoort, laten we het hier lekker hebben over het mooie Hollandse Feestje wat alsnog werd georganiseerd en laten we daar gewoon dankbaar voor zijn!

En ik zeg dus dat ik me wel aangesproken voel. En daar zeg ik ook meteen achteraan dat ik me van geen kwaad bewust ben. oke idd ik heb wel op een niet verandwoorde manier een pijl afgestoken maar ik sloop of mol er niks mee. Dat zou ik ten alle tijden uit mijn hoofd laten. maar goed ik denk dat ik maar eens ga pitten. en weer heerlijk dromen over de fallera;s :cool:

Groet, Ruben

Het was zeker een mooi showtje. Ik er van genoten net zoals de meesten daarzo. Ik wist eerst nog geen eens dat er een showtje was. en al helemaal niet dat je er niet mocht stoken.
Er was daar helemaal niemand gek aan het doen. Dus hoe kunnen jullie forum rukkertjes daar over oordelen.???

Je heb groot gelijk ruben het was gewoon gezellig en mooi me vriendin heeft het er nog over!

Mensen DENK EERST NA.

Pyromaniac 1975

beste pyro:cry::cry:

'Je heb wat gehoord" maar je was er niet bij dus????
Door mensen zoals jij onstaan er nou roddels. Gewoon lekker je mond houden want je was er niet bij ,dus kun je helemaal geen objectieve mening geven.
Het was onwijs gezellig en ik heb niks benoemens waardigs kunnen zien.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het was zeker een mooi showtje. Ik er van genoten net zoals de meesten daarzo. Ik wist eerst nog geen eens dat er een showtje was. en al helemaal niet dat je er niet mocht stoken.
Er was daar helemaal niemand gek aan het doen. Dus hoe kunnen jullie forum rukkertjes daar over oordelen.???

Je heb groot gelijk ruben het was gewoon gezellig en mooi me vriendin heeft het er nog over!

beste pyro:cry::cry:

'Je heb wat gehoord" maar je was er niet bij dus????
Door mensen zoals jij onstaan er nou roddels. Gewoon lekker je mond houden want je was er niet bij ,dus kun je helemaal geen objectieve mening geven.
Het was onwijs gezellig en ik heb niks benoemens waardigs kunnen zien.

Gelukkig kun je aan dit soort reactie's zien hoe onvolwassen men soms kan reageren.
Dit is een forum met discussies,En dat je het met sommige opmerkingen niet een bent is jou probleem.
Dat sommige personen mijn reactie verkeerd opvatten is me al duidelijk.
Ik wil er alleen maar mee zeggen dat als er personen zich zouden hebben misdragen voortaan eerst nadenken over wat de konsekwenties zouden kunnen zijn.

En mijn mond houden doe ik zeker niet.

Maar om de goede vrede te bewaren laat ik het hierbij want niemand is er bij gebaat,Dus laten we gewoon lekker normaal met elkaar praten over wat we leuk vinden en dat is vuurwerk.

I REST MY CASE

Gelukkig kun je aan dit soort reactie's zien hoe onvolwassen men soms kan reageren.
Dit is een forum met discussies,En dat je het met sommige opmerkingen niet een bent is jou probleem.
Dat sommige personen mijn reactie verkeerd opvatten is me al duidelijk.
Ik wil er alleen maar mee zeggen dat als er personen zich zouden hebben misdragen voortaan eerst nadenken over wat de konsekwenties zouden kunnen zijn.

En mijn mond houden doe ik zeker niet.

Maar om de goede vrede te bewaren laat ik het hierbij want niemand is er bij gebaat,Dus laten we gewoon lekker normaal met elkaar praten over wat we leuk vinden en dat is vuurwerk.

I REST MY CASE

Na waarom doe je dat in eerste instantie niet dan?
Mensen die zulke opmerkingen maken van het is niet verstandig bla bla bla.
Met andere woorden "DE BESTE STUURLUI STAAN AAN WAL"

Mijn eerste reactie was misschien niet zo verstandig maar ik heb zo een hekel aan die forum rukkertjes die overal commetaar op hebben, of die keer op keer gaan vertellen hoe goed/ verstandig hun wel niet zijn.

IK heb ook een mooie anekdote voor jou:

"Get a live".

:bye:

Toch denk ik dat deze discussie niet in dit topic thuis hoort, laten we het hier lekker hebben over het mooie Hollandse Feestje wat alsnog werd georganiseerd en laten we daar gewoon dankbaar voor zijn!

Zo, nog maar een keer dan. :wink:
Houd het gezellig jongens en respecteer elkaar.

Back
Bovenaan