Hollands Feestje

Ik vind het een beetje raar wat je zegt..

Ten eerste: Officieel mag er geen vuurwerk worden afgestoken door NIET leden van een Casal. Dus het is idd verboden. Het word wel aan iedereen verkocht. dat is dus krom. maar het word wel gedaan, en als je het op de juiste plek doet en zorgt dat je het niet te bond maakt is het meestal geen probleem. Maar ga niet raar opkijken als ze je je vuurwerk afpakken!

Ten tweede ga je hopenlijk niet voor het zelf stoken naar Valencia? Ik vind dat echt een vervelende gewoonte worden van meerdere freaks. Fallas de Valencia gaat om het feest ter ere van de Beschermheilige van de timmermans lieden, de viering van de lente en de offrenda. Dat alles bij elkaar is Fallas de Valencia. Je gaat niet naar valencia voor zelf te stoken vind ik. Lees eens de info pagina op fpm om meer te weten te komen over dit Geweldige feest!

Want idd als jij voor het stoken naar valencia gaat zou ik er idd even goed overnadenken!

Groeten Sven

Wat is er raar aan wat ik zeg? Ik vroeg het alleen om teleurstellingen te voorkomen. En ja het weegt voor mij ook mee of je zelf een beetje af mag steken of niet. Ieder zijn ding toch. :p En als er echt een stookverbod komt dan blijven er een heel aantal mensen thuis denk ik. dan vinden ze het opeens niets aan.

Wat is er raar aan wat ik zeg? Ik vroeg het alleen om teleurstellingen te voorkomen. En ja het weegt voor mij ook mee of je zelf een beetje af mag steken of niet. Ieder zijn ding toch. :p En als er echt een stookverbod komt dan blijven er een heel aantal mensen thuis denk ik. dan vinden ze het opeens niets aan.

ik denk::: dat je gewoon zelf eens naar valencia moet gaan en dan begrijp je elk word dat erover geschreven word.

Was erg leuk om een keer meegemaakt te hebben.
Top geschoten jongens!!

Het enige wat ik me afvroeg was waarom de show niet echt aangekondigd werd.
Ik was toevallig een fluit cake van iemand aan het filmen waarna het showtje direct op volgde. Ik had dus gelukkig me camera al bij de hand en heb het showtje nog kunnen filmen.
Maar verder heb ik niks gehoord van de jongens dat het showtje ging beginnen.

Maar verder staat hij er goed op en ben ik een ervaring rijker :)

-Roy-

Het showtje is meteen aangestoken toen alles klaar stond.
Er is ook een paar keer over palau geschreeuwd om effe 10 minuten geen vuurwerk af te steken omdat er doorgelont werd, maar hier luisterde eigelijk ook niemand naar.
Dus over palau schreeuwen dat het showtje ging beginnen haalde denk ik ook niks uit, vandaar maar gewoon meteen aangestoken.

Ten tweede ga je hopenlijk niet voor het zelf stoken naar Valencia? Ik vind dat echt een vervelende gewoonte worden van meerdere freaks. Fallas de Valencia gaat om het feest ter ere van de Beschermheilige van de timmermans lieden, de viering van de lente en de offrenda.
Alsof jij bij oud en nieuw stil staat bij het verjagen van de kwade geesten terwijl jij lekker je vuurwerk staat te verstoken. Denk even na aub.
Vier je carnaval? Ga je dan voor de mooie praalwagens en het vele zuipen, of sta jij ook stil bij de echte betekenis van carnaval, dat van oorsprong een christelijk/katholiek feest is?

ik denk::: dat je gewoon zelf eens naar valencia moet gaan en dan begrijp je elk word dat erover geschreven word.

Dat kan ik begrijpen, zo'n sfeer is onbeschrijfelijk waarschijnlijk. Toch ben ik het eens met R@lph, je mag immers zelf bepalen waarom je naar Fallas gaat. Of je nou gaat om lekker vuurwerk te stoken (bekijk de Stoken met VWC dvd eens, dat spreekt mij zeker aan) of dat je nou voor de ongelofelijke waanzinnige shows gaat. Of juist voor allebei en vooral voor de onbeschrijflijke sfeer waar jij het ongetwijfeld over hebt :wink:

Maar goed, Hollands feestje;

Laatst bewerkt:
ik vind dat je naar Fallas moet gaan voor de vele mascleta's castillo's en andere dingen mbt vuurwerk die je tegenkomt in de stad.
De gezelligheid van lekker op een terrasje zitten of savonds na de show met z'n allen ergens wat drinken.
Het zelf vuurwerk stoken hoort er voor mij ook zeker bij hoor, dat is ook gewoon super, maar als dat de hoofd reden is om naar fallas te gaan dan zou ik me toch maar wat meer er in verdiepen wat er nog meer is te doen dan zelf stoken.

Fallas is een beleving niet een week om alleen maar te stoken! Je gaat voor de sfeer, de poppen, de mensen, de mascleta's, de cultuur, de avondshows en dat je er ook mag afsteken is een leuke bijkomstigheid. Dat ter zijde:

Het showtje was voor ongeveer 2100 euro aan vuurwerk. dus we gaan daar niet lopen wachten tot iedere idioot eens wou stoppen met vuurwerk afsteken. Er is verschillende keren gevraagd te stoppen met stoken of op zijn minst niet met voetzoekers etc te blijven gooien ivm doorlonten en gevaar voor politie en gevolg inbeslagname. Werd helaas geen gehoor aangegeven. Het stoken had dit jaar jammer genoeg een next level bereikt kwa gevaarlijkheid. Truenopijlen in het water, pijlen over de grond, shells over de grond, shells dwars over de fonteijn etc etc.... Denk niet dat daar nog lang zo door zal gaan.

Het fluitblok was de aankondiging voor de show.

Laatst bewerkt:
Alsof jij bij oud en nieuw stil staat bij het verjagen van de kwade geesten terwijl jij lekker je vuurwerk staat te verstoken. Denk even na aub.
Vier je carnaval? Ga je dan voor de mooie praalwagens en het vele zuipen, of sta jij ook stil bij de echte betekenis van carnaval, dat van oorsprong een christelijk/katholiek feest is?

Dat kan ik begrijpen, zo'n sfeer is onbeschrijfelijk waarschijnlijk. Toch ben ik het eens met R@lph, je mag immers zelf bepalen waarom je naar Fallas gaat. Of je nou gaat om lekker vuurwerk te stoken (bekijk de Stoken met VWC dvd eens, dat spreekt mij zeker aan) of dat je nou voor de ongelofelijke waanzinnige shows gaat. Of juist voor allebei en vooral voor de onbeschrijflijke sfeer waar jij het ongetwijfeld over hebt :wink:

Maar goed, Hollands feestje;

je praat jezelf tegen.. Fallas is niet zelf stoken. Oud&Nieuw is dat wel.. Carnaval vier ik niet sorry.

Maar dan mag ik nog wel vinden dat je niet naar fallas gaat om zelf te stoken. er zijn genoeg reacties er na dat mensen niet voor het stoken naar valencia gaan maar dat het een leuke bijkomstigheid is.. maar ga zelf een keer naar valencia dan merk je het!

Fallas is een beleving niet een week om alleen maar te stoken! Je gaat voor de sfeer, de poppen, de mensen, de mascleta's, de cultuur, de avondshows en dat je er ook mag afsteken is een leuke bijkomstigheid. Dat ter zijde:

Het showtje was voor ongeveer 2100 euro aan vuurwerk. dus we gaan daar niet lopen wachten tot iedere idioot eens wou stoppen met vuurwerk afsteken. Er is verschillende keren gevraagd te stoppen met stoken of op zijn minst niet met voetzoekers etc te blijven gooien ivm doorlonten en gevaar voor politie en gevolg inbeslagname. Werd helaas geen gehoor aangegeven. Het stoken had dit jaar jammer genoeg een next level bereikt kwa gevaarlijkheid. Truenopijlen in het water, pijlen over de grond, shells over de grond, shells dwars over de fonteijn etc etc.... Denk niet dat daar nog lang zo door zal gaan.

Het fluitblok was de aankondiging voor de show.

God wel jammer.

Ik zag dit mensen doen op een avond dat we aan het stoken waren. Er waren wat Duitsers enzo....maar ook een stel Nederlanders aan de andere kant van de vijver, die dit zo ongeveer allemaal gedaan hebben. Ik kan het natuurlijk niet controleren, maar ik heb duidelijk de naam Ollie gehoord, toen ik vroeg of iemand wist wie dat waren.
Verder wil ik hier niet op reageren, maar dit valt me alleen maar op.

Verder was ik niet bij het showtje. Erg leuk zo'n showtje geven, maar ik had die 50 euro gewoon niet :cry:

God wel jammer.

Ik zag dit mensen doen op een avond dat we aan het stoken waren. Er waren wat Duitsers enzo....maar ook een stel Nederlanders aan de andere kant van de vijver, die dit zo ongeveer allemaal gedaan hebben. Ik kan het natuurlijk niet controleren, maar ik heb duidelijk de naam Ollie gehoord, toen ik vroeg of iemand wist wie dat waren.
Verder wil ik hier niet op reageren, maar dit valt me alleen maar op.

Verder was ik niet bij het showtje. Erg leuk zo'n showtje geven, maar ik had die 50 euro gewoon niet :cry:

De naam Ollie gehoord dat hij spullen over de grond en de vijver schoot? of hoe bedoel je dit?

De naam Ollie gehoord dat hij spullen over de grond en de vijver schoot? of hoe bedoel je dit?

Nouja ik zag iemand dit doen. En ik heb gevraagd aan vrienden, of ze wisten wie dat was(ze waren er ook). En het antwoord was "Ollie".

Maargoed verder kan ik het ook niet controleren enzo, en wil ik er verder niet op in gaan. Maar als hij dit was, dan zit hij hier erg schijnheilig te doen, en daar houd ik niet van.:wink:

Ik ken Ollie verder niet, maar ik neem aan dat mensen niet zomaar een naam noemen.

Nouja ik zag iemand dit doen. En ik heb gevraagd aan vrienden, of ze wisten wie dat was(ze waren er ook). En het antwoord was "Ollie".

Maargoed verder kan ik het ook niet controleren enzo, en wil ik er verder niet op in gaan. Maar als hij dit was, dan zit hij hier erg schijnheilig te doen, en daar houd ik niet van.:wink:

Ik ken Ollie verder niet, maar ik neem aan dat mensen niet zomaar een naam noemen.

Vraag me af wie die mensen zijn die zomaar Ollie´s naam noemen.
Want ik weet 100% zeker dat hij dit niet heeft gedaan.
Jammer om dan maar de schuld snel in de schoenen te schuiven van iemand waar toevallig de naam tijdens fallas wel wat vaker van rond gaat.

Verder niks tegen jou, je hebt het ook maar gehoord zeg je.
Maar heel triest van dat volk dat dan maar effe snel een naam noemt van iemand, vanaf de andere kant van de vijver is niet eens te zien wie er nou wel of niet iets aan steekt.

Vraag me af wie die mensen zijn die zomaar Ollie´s naam noemen.
Want ik weet 100% zeker dat hij dit niet heeft gedaan.
Jammer om dan maar de schuld snel in de schoenen te schuiven van iemand waar toevallig de naam tijdens fallas wel wat vaker van rond gaat.

Verder niks tegen jou, je hebt het ook maar gehoord zeg je.
Maar heel triest van dat volk dat dan maar effe snel een naam noemt van iemand, vanaf de andere kant van de vijver is niet eens te zien wie er nou wel of niet iets aan steekt.

Oke, nouja ik wil er verder ook niet op in gaan...dan word het toch weer zo'n ja/nee strijd:p

Nouja weet in ieder geval dat het gebeurd, en dat dit inderdaad levensgevaarlijk is. Heb het ook gezien dat er net een oudere vrouw langs kwam fietsen, en dat ding in het water ontploften. Levensgevaarlijk. Ik hoop dat dit geen Nederlanders zijn, anders moeten ze echt eens na gaan denken waar ze mee bezig zijn:shocked:

nou ik moet dan ook even wat kwijt. ik kom er openlijk voor uit dat ik trueno pijlen over het water heb geschoten! maar ik weet ZEKER dat ik niet de enige was. Naar mijn idee heeft (bijna iedere nederlander) hieraan deel genomen. En nog iets. ik heb geen 1x gehoord dat de show zou gaan beginnen. verder maakt het me niet uit want ik had het snel genoeg door en heerlijk genoten ervan.

Wat ik in ieder geval wil zeggen dat er tegen mij en het groepje om mij heen geen 1x is gezegt dat er gestop[t moest worden met stoken omdat er een opbouw was van de show. De hele opbouw heb ik namelijk persoonlijk gemist.

Erg jammer weer hoor mensen!

Ik heb bijna heel Fallas naast Ollie gelopen en op de avond van het showtje heb ik ook met hem staan stoken, en dat was voor het showtje. Er is geen Ollie of ander op dat moment bezig geweest met Trueno's over de grond te laten gaan! Er is er een, door mij, in de plomp terecht gekomen en dat was een mega Tsunami! Gelukkig geen verdrinkingen.

En over de aankondiging van het showtje, er is zeker door twee mensen geschreeuwd geen VW meer af te steken i.v.m. doorleonten, politie aankomst etc. en DAARNA nog twee keer door Ollie persoonlijk.

Waarom het shwotje dan ook direct begon? Ik weet niet of jullie er allemaal wel bij waren maar heeft iemand daar zicht gehad met meer dan 2 meter??????
Er werd van te voren als een gek gestookt en dat was de reden om na het lonten direct met de opbouw bezig te gaan en direct te schieten.

Ik zelf baal er ook erg van dat er een tijd wordt afgesproken en zeker de helft later komt opdagen en dan nog eens als een gek gaat stoken, echt het was niet normaal! Totaal onverantwoordelijk!

Dachten jullie nou echt dat de mensen die met de show bezig waren blij met dat gekloot was? Jullie hebben het aan jullie zelf te danken. Velen van jullie moeten nu wel weten na dit een aantal keren te hebben meegemaakt dat het showtjealtijd wrodt neergezet op dezelfde plek.

Ik heb het al meerdere malen tegen Ollie gezegd om dingen niet meer te organiseren en toch doet die dat weer voor velen, erg jammer dan weer dat er commentaar moet komen.

Ieder beleeft zijn Fallas op zijn manier maar gaat niet zeiken en namen noemen als die bij zo iets moois niet van toepassing horen te zijn!

Echt ik dacht dat er hier op dit forum wel wat beter mee om werd gegaan na het gezeik van Fallas met het Hollands showtje op FPM.

Ollie en de crew van het showtje, top gedaan en ik had weer heerlijk geschoten! Maar voor volgend jaar, laat dit mooie gebeuren nou maar een keer achterwege!

Laatst bewerkt:
Volgens mij word het eens tijd dat er wat mensen opgepakt worden en een hele moeilijker tijd krijgen in Valencia. Daarom distantieer ik me van dit soort dingen. Het gaat al gauw nergens meer over, ik weet niet wie hieraan mee heeft gedaan maar jullie zouden je een beetje moeten schamen.

Hier slaan we op onze borst als de Marokkanen of Antillianen zich niet aan de regels houden, maar jullie zijn echt geen haar beter. Knalpijlen over de grond of vijver schieten, shells gooien en weet ik het allemaal wat er uitgevreten word. Het is eigenlijk gewoon een schande.

Eerst wilde ik iedereen helpen en waarschuwen om voorzichtig te zijn, maar nu heb ik zoiets PAK DIE GASTEN MAAR OP!!

Net als het meenemen van vuurwerk in je koffer!!! Ook zoiets!
Oppakken en gelijk een tijdje binnen houden. :mad:

@Jayden, ik ben blij dat het bij ons niet besproken kan worden. Het kon gewoon niet lang meer duren dat het uit de hand liep de ene of de andere kant op. En daar hoeft Ollie dan niks mee te maken hebben maar je loopt er wel mooi bij!! En zoals je weet word iedereen altijd over 1 kam geschoren.

En het is ook niet zo dat wij er niet mee om kunnen gaan. We willen er niks mee te maken hebben. Dat zijn 2 verschillende dingen.

Laatst bewerkt:
Heel jammer dat het allemaal weer zo moet.

Ollie zag dit voor fallas al aan komen maar heeft het op het laatste moment nog een x geprobeerd. De show was top! maar dat gezeur er na meteen belachelijk!

De mensen die lopen te zeuren dat er niets is geroepen hebben het aan zichzelf te danken want het waren juist die genen die de hele tijd door aan het stoken waren!

Wel vooraan staan met de camera maar zelf zoiets organiseren ho maar!

Ollie bedankt voor het organiseren op het laatste moment, jammer dat het zo is gelopen.

groeten Sven

Je hoeft mij niet te vertellen dat je Fallas moet meemaken om erover mee te kunnen praten, dat kan ik heel goed begrijpen. Ik heb dat zelf ook met bepaalde dingen. Toch vind ik dat je zelf mag weten waarom je er heen gaat. Evenals jij mag vinden dat Fallas een leuke bijeenkomst is van vuurwerk liefhebbers.

Dat zelf en samen stoken (showtje maken) is ook niet meer wat het geweest is, als ik dit zo lees? Jullie lijken nu net een stel kleine kinderen die zich niet konden gedragen tijdens een schoolreisje.

Stop aub. met het verwijten naar elkaar van gemaakte fouten.

Laatst bewerkt:
Sjees, wat een gezeik ineens zeg?!
Showtje werd last-minute besloten, en het was een toppertje!
Zou zonde zijn als zoiets niet meer plaats gaat vinden.

Het hoe/wat/waarom iemand naar Fallas doet gaan is voor iedereen anders.
Maakt het iets uit? Ik zag bij alle NL'ers een big smile de hele week.
Iedereen heeft genoten, en het kan me niet schelen wat ieders beweegredenen zijn geweest om te komen.

Het gaat erom dat er in deze thread is afgedwaald naar hoe wij nederlanders ons soms gedragen.
Ik denk dat Ollie ons aller diepste respect verdient voor hoe hij zich telkens weer uitslooft om voor de anderen van alles te organiseren, en niet alleen het bekende showtje.
Dat er daarnaast een steeds grotere groep mensen is, waaronder vele nederlanders, die zich misdraagt en onverantwoordelijk met vuurwerk omspringt, is zeer betreurenswaardig en zou zomaar kunnen leiden tot een verbod op het zelf afsteken van vuurwerk in de rivierbedding.
Zoals reeds eerder vermeld wordt het door ons afsteken van vuurwerk door de politie gedoogd, zolang we er geen domme en gevaarlijke dingen mee doen, maar officiëel is het gewoon verboden!
En ik heb met eigen ogen kunnen zien dat er steeds dommere en gevaarlijkere dingen worden gedaan, door steeds meer mensen die zich laten meeslepen door anderen.

Ik kan de reactie van Tony volledig begrijpen en billijken. Laten we niet vergeten dat het vooral door zijn pionierswerk is dat wij nu met z'n allen zoveel lol hebben in Valencia. En als het op deze manier doorgaat zou het binnenkort weleens afgelopen kunnen zijn met het zelf stoken. En dat hebben we dan gewoon aan (een aantal van) ons zelf te danken...

Back
Bovenaan