Hoelaat sta jij op de 31ste ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Laat hier weten hoe laat jij opstaat op de dag der dagen, is dit net zo vroeg als alle voorgaande jaren of slaap je dit jaar gewoon wat langer uit aangezien de regels betreft het afsteken zijn verandert.

Vroeger toen de 18:00 regel er niet was stond ik enorm vroeg naast het bed van mn ouders om te vragen of we al vuurwerk mochten afsteken. Dan ging ik met de buurjongens lekker rotjes en babypijltjes afsteken op het pleintje. Maar 's avonds vond ik het ergste toen, rond een uurtje of 7 naar bed, en dan om het kwartier kwam ik vragen of ik al uit bed mocht haha! Ze werden gek van me, maar ik kon gewoon niet slapen van de zenuwen:p. Wat mij pas werd verteld door mijn ouders is dat ze mij een keer niet wakker konden krijgen rond 12 uur, en dat ik de volgende ochtend woest was dat ze mij niet hadden wakker gemaakt! Oja en tegenwoordig sta ik rond een uurtje of 10 naast mn bed en doe ik lekker rustig aan, kopje koffie en naar buiten kijken of dr al kids zoals wij vroeger deden wat afsteken, zonde dat we niet meer 's ochtends mogen afsteken. Vroegâh, de goeie ouwe tijde :biertje:

Vroeger toen de 18:00 regel er niet was stond ik enorm vroeg naast het bed van mn ouders om te vragen of we al vuurwerk mochten afsteken. Dan ging ik met de buurjongens lekker rotjes en babypijltjes afsteken op het pleintje. Maar 's avonds vond ik het ergste toen, rond een uurtje of 7 naar bed, en dan om het kwartier kwam ik vragen of ik al uit bed mocht haha! Ze werden gek van me, maar ik kon gewoon niet slapen van de zenuwen:p. Wat mij pas werd verteld door mijn ouders is dat ze mij een keer niet wakker konden krijgen rond 12 uur, en dat ik de volgende ochtend woest was dat ze mij niet hadden wakker gemaakt! Oja en tegenwoordig sta ik rond een uurtje of 10 naast mn bed en doe ik lekker rustig aan, kopje koffie en naar buiten kijken of dr al kids zoals wij vroeger deden wat afsteken, zonde dat we niet meer 's ochtends mogen afsteken. Vroegâh, de goeie ouwe tijde :biertje:

Dat 's avonds gaan slapen en niet wakker worden gemaakt heb ik helaas ook wel eens meegemaakt. Gelukkig was ik toen nog niet zo oud.

Ik sta meestal rond 7 of 8 uur op. Dit jaar waarschijnlijk wat eerder, wil veel projecten maken. Tegen die tijd zal ik van de projecten ook wat foto's online zetten.

Laatst bewerkt:

Heel herkenbaar verhaal. Vroegâh, voor mij althans, ben ik met de jaarwisseling 1999-2000 niet wakker gemaakt door mijn ouders. Balen als een stekker, zeker omdat mijn vader toen goed uitgepakt had vanwege de millenniumwisseling. Kan er nog kwaad om worden :p

Meestal rond 11.00uur. Maar heb sinds 3 weken een kleine dus uitslapen zit er niet meer in :p

Ik hoop altijd zo laat mogelijk, zodat ik zo fit mogelijk ben voor snachts. Maar uitslapen zit er vaak niet in. Toen je nog overdag mocht stoken vaak al rond 7 uur wakker door de zenuwen. Nu wel ietsje later.

Hangt er een beetje van af of ik moet werken of niet. Als dat niet zo is, rond een uur of half 11 - 11 uur denk ik. Slaap toch overal dwars door heen. En ja, ook door de jeugd met hun klein & knal- vuurwerk hier in de wijk. :p

Ik heb dit jaar waarschijnlijk nog heel veel voor te bereiden op de 31e. Dus ik sta rond 7 uur op. Zo snel mogelijk alles af maken en opruimen zodat er niet teveel in de weg staat voor de visite. Hopelijk kan ik dan ook nog even naar het carbid schieten!

Dat hangt er een beetje vanaf hoe lang ik de avond ervoor door ben gegaan met voorbereiden. Als dat een beetje op tijd klaar is dan sta ik rond 9 uur op, rustig wakker worden, ontbijtje en dan om 10 uur naar buiten om wat klein spul, vooral cat. 1 te stoken. Daar vermaak ik me wel een uurtje mee en dan denk ik lekker door de wijk fietsen om te kijken waar er wat af wordt gestoken.

Lekker vroeg, wil geen minuut missen van de dag. Ook al is het stoken pas vanaf 18:00, er gaat hier de hele dag ontzettend veel de lucht in. Wonen op 100 a 200 meter van een paar weiland waar flink carbid wordt geknald, ook daar even kijken dus. Lekker genieten van alles wat die dag te bieden heeft.

ik slaap meestal uit, mijn maten komen meestal om 3 uur stoken. misschien dat ik dit jaar maar een keer de wekker zet.

Gewoon lekker relaxed om een uurtje of 10-11....
Nee, mijn dochter staat gewoon om 6:30 naast ons bed. Niet omdat ze zenuwachtig is voor het vuurwerk, maar gewoon omdat ze elke dag rond die tijd wakker is
. Ach, ik zie het als een gezellig begin van een fantastische dag.

Uitslapen is een essentie voor mij, dus vaak slaap ik gewoon uit tot rond 11 a 12 uur, soms zelfs later. Tenzij de pieper (brandweer-melding) gaat.

Het ligt er aan waar we dit jaar O&N vieren, maar meestal bij ons thuis. Dus rond 08.00 wakker, huis opruimen, eten koken, en tussen door ff stoken. De kinderen zijn ondertussen ook fan van deze hobby, dus het wordt een gezellige dag.

Sta niet te vroeg op. Waarschijnlijk iets van 8.00 uur. We gaan die dag nog even langs lokale vuurwerk winkels gewoon voor de fun. Daarna met de hele familie naar oma om oliebollen te halen. Al jaren een traditie veel familie, vrienden, en kennissen komen daar om een paar oliebollen te halen. Vinden ze super gezellig! Daar in de straat wordt ook al heel veel vuurwerk afgestoken, meest cat.1 dus voor ons begint het daar al. Oma wil ook niet dat er iemand de 1e komt nieuwjaar wensen, doen we de 31e wel. Ze zegt altijd: moet ik vroeg op en hapjes maken voor een handje? Kom maar lekker een paar dagen later dan kan ik tenminste in mijn pyjama blijven zitten.

Laatst bewerkt:
Meestal weer rond een uur of 7 om vervolgens weer te "knallen" in de Vuurwerkoutlet waar we met veel plezier werken. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan