Hoe stookt jouw straat ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben vrijwel altijd in mijn eentje in mijn straat, wat wel jammer is en de sfeer niet bepaald ten goede komt. Eerdere jaren waren de overburen ook nog wel redelijk actief qua stoken, maar die zijn de laatste jaren helaas nooit meer thuis. Het werkt overigens ook de andere kant op: daardoor is het ieder jaar druk in de straat om mijn show te bekijken :D

Mijn straat houdt wel van vuurwerk gelukkig, maar vaak na een uur is alles wel klaar haha. Dan hoor je alleen nog wat kleine mortiertjes van de buurjongens.

Dit jaar weer verhuisd (2 keer zelfs) dus ik heb geen idee maar gezien er maar 5 huizen in deze straat zijn waarvan 2 oudere stellen denk ik zo maar dat het hier niet heel wild was, was... :thumbsup:

Ondanks wij woonachtig zijn in een zeer gereformeerd dorp, is de stooksfeer prima te noemen. Overdag de kids die bezig zijn met het kleinere werk, en savonds na 12en, gaat men een klein uur toch wel even flink (van god) los.

Dit jaar thuis de jaarwisseling doorbrengen ipv bij vrienden, voor het eerst in een jaar of 8 denk ik. erg benieuwd wat de jaarwisseling gaat brengen.

Elk jaar oorlog bij ons in de straat.
Sinds 2 jaar nog een stoker erbij gekomen dus niks te klagen, wacht altijd even met afsteken. Dit jaar waarschijnlijk naar delfzijl om te vieren, maar ook daar weet ik uit ervaring gaat het ook goed los met vooral illegale blokken

3e o&n in deze buurt alleen nog nooit thuis geweest tijdens en ook dit jaar gaat dat niet gebeuren. Weet wel dat ik mij nergens druk om hoef te maken want de buurjongen 3 huizen verderop heeft denk ik voor een dikke €1000 aan vuurwerk. De directe buurman een kofferbak vol duits spul en die steek zo nu en dan ook gewoon wat af gedurende het jaar. Bij de overburen ligt er altijd een rood tapijt op het erf onder het licht van een vuurton.. Ik denk dat ik een heel dik oud nieuw kan hebben als ik eens thuis blijf :D

Op het rijtje waar ik woon zelf steken amper mensen af, maar vooral de straten achter mijn huis is waar veel wordt afgestoken, daar had ik afgelopen jaarwisseling dan ook de GoPro op gericht.
Het is vooral de eerste 20 minuten flink druk, en daarna kakt het snel in, ik wacht vaak 15 minuutjes en ga lekker stoken als het wat rustiger is :cool:

Geweldige beelden Palm Tree, erg sfeervol. Ga je dat dit jaar ook weer doen?

Hier in de straat ligt het er aan wie er thuis zijn. Directe buurman heeft vaak best wel wat. Overbuurman ook wel en verder op in de straat gaat ook voor een boel geld de lucht in

Bij mij thuis ben ik de enige die in de straat woont... woon heel erg achteraf.
waar ik o&n door doe weet ik het niet aangezien het de 1e keer is dat het daar is.
vorig jaar stond er zo'n 75 á 100 man te kijken naar ons want er ging voor ongeveer 5000 de lucht in met 3 man dus dat was de moeite haha.

Vrij rustige straat, wat meterpaketjes en een cake hier of daar. Ik woon er net en afgelopen oud & nieuw voor het eerst daar afgestoken. Dat zorgde wel voor wat verbaasde blikken en de bekende vraag "dat is zeker illegaal?". Stukje verderop zit een chinees restaurant die is dicht met oud en nieuw en de hele familie viert het daar, dat was een tandje gekker dan wat ik had en ook zeker niet allemaal legaal.

Afgelopen 3 jaar oud en nieuw bij vrienden geviert i.v.m. het in mijn straat/wijk altijd enorm dood is.

Ik miste het "familiegevoel" toen wel, vandaar dat ik dit jaar weer tuis O&N vier, wordt ook de eerste keer dat het losbarst!

Vorig jaar wel bij mijn nieuwe huis 18:00 uur flink afgestoken tot 19:00 en erna naar vrienden gegaan en daar het grote werk gedaan. De meningen in de buurt waren verdeeld, sommige vonden het te hard en overdreven (en dat voor 18:00 uur) en andere vonden het jammer..... dit jaar lekker bij ons thuis om 18:00 uur en verder oom de rest van de avond... ik ben benieuwd :)

Paar jaar geleden trouwens met een ploegie vrienden in Halle (Achterhoek) oud & nieuw gevierd. Beste vuurwerkervaring ooit was dat. Dat huis lag op 200 meter van een feesttent waar lekker carbid werd geschoten en je een biertje kon drinken. Om 00.00 ging het echt los in die omgeving, leek Sydney wel. Mensen van wie we dat huis huurde woonden er zelf naast, dan is het altijd afwachten wat die ervan vinden. Nou die vonden het prachtig en hadden zelf ook een flink lading vuurwerk.

Ik ben dit jaar op een andere locatie, tot onvrede van de straat waar ik voorgaande paar jaar was, want die vonden het vuurwerk "zo waanzinnig". Ik kan er dan ook niet bij dat er uit sommige "onderzoeken" zoveel tegenstanders uit lijken te komen. Overal waar ik tot nu toe ben geweest met oud en nieuw, waren ze lyrisch over het vuurwerk en teleurgesteld als bleek dat ik er niet was dat jaar.

Dit jaar in Ede en het schijnt dat die buurt daar ook redelijk fanatiek is. Ben ik blij dat ik dit jaar 78x de Big Chill heb vanwege de compensatie actie, dus kan ik er nog wat bovenuit steken haha.

Voor het eerst sinds jaren niet op het vaste adres. Nu in een woonwijk, voorheen in een drukke doorgaande weg in Nijmegen, niet echt een ideale stooklocatie ivm verkeer wat de hele avond voorbijkomt. Daardoor wel veel mensen (buren) die elk jaar weer naar ons toekomen om ons te complimenteren over het vuurwerk, eigenlijk de enige die echt veel afsteken in een straal van 100 meter. Ben benieuwd hoe het dit jaar is..

In mijn straat ligt het eraan wie er thuis is, normaliter erg rustig. Nog nooit problemen gehad met zeurende buren etc. Rondom mijn straat lijkt het wel de gaza strook, veel triplex blokken maar ook veel legaal. Om 00:00 was het vroeger soms angstaanjagend hoeveel er werd afgestoken. Heb geen idee hoe het in andere delen van Amsterdam is, in Osdorp is het in ieder geval niet rustig 😄

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan