Hoe stookt jouw straat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier stookt niet veel. Ik en mijn overbuurjongen zijn een beetje overdag bezig, maar veel steek ik ook niet af overdag. Savonds mijn overbuurjongen en ik weer die het meeste afsteken, de rest steekt 1 á 2 cakes af. Des te meer aandacht voor mijn vuurwerk haha

hier stoken er wel veel ik ben zeker niet de enige maar wel degene die het meeste heeft :) soms is t hier net oorlog, overdag valt t wel mee maar zodra het hier donker word gaat t meestal wel los

Mijn overburen zijn weg wat wel chill is. Straat delen is altijd wat onhandig als je samen moet afwisselen en beide veel vuurwerk hebt. Voor de rest staat de halve straat altijd bij mij op de oprit omdat niemand zoveel vuurwerk uitgeeft. Dus ik zorg ieder jaar voor een showtje voor ze.

Bij mij in de straat weet je af en toe niet waar je moet kijken. Maar omdat ik natuurlijk zelf ook druk bezig ben, is het soms wel eens jammer dat je niet alles mee krijgt wat een ander stookt.:wink:

Sinds ik hier woon nu 6 jaar,word het elk jaar wel wat meer in de straat,in het begin was ik de enige,nu komen dr elk jaar wat meer buren bij met wat potjes en overdag beetje stoken met wat buren die het ook weer leuk vinden zo met elkaar.Maar ik ben wel de enigste die tot in de ochtend staat te stoken,en heb helaas 3 buurmannen die het niks vinden,maarja daar heb ik verder toch geen kontakt mee,en ze zeggen altijd wel iets negatiefs maar dat is alles,voor de rest wel om me heen word toch aardig wat geknald in de omringende straten:D

Tja. ik woon aan een 100 KM/h straat, in een gezellig boerderijtje waar de buren minimaal 50 meter verderop wonen. 's middags weinig activiteit in de straat, ik ga ook altijd naar vrienden toe in de middag :P. Alleen 's avonds zie je wel grootse dingen de lucht in gaan bij de buren. Dit jaar vier ik het met de hele familie bij mijn opa en oma in Wezep, Met een beetje geluk zijn de buren daar ook een beetje vuurwerk freaks ;), Nog even afwachten wat er gebeurt dus.

Helaas ben ik een van de weinigen die vuurwerk afsteekt in onze straat, vandaar dat ook altijd heel de straat traditie getrouw bij ons voor de deur staat met zo'n 20-30 man tijdens de jaarwisseling. Als ik het ergens anders zou gaan vieren zou het behoorlijk saai worden in onze straat :P Vind het ook wel jammer opzich, want ik sta meestal alleen te stoken en de rest staat er naar te kijken. Zo nu en dan steekt er is iemand anders een potje af, maar meestal is het niet zoveel. Wel zijn er altijd een paar gasten die tijdens de jaarwisseling carbid gaan staan schieten midden in de woonwijk, daar ben ik dan wat minder blij mee.

volgens mij zal ik zowat de enige van de hele straat zijn. misschien wel van het hele dorp. Maarja, wat wil je met zo weinig freaks in je dorp. De rest zullen wel van die oudere gasten zijn wat af en toe eens wat de lucht in schieten.

Ik woon wat vuurwerk betreft ook echt in kakbuurt...
Wordt weinig gestookt, en veel gezeikt. :frusty:
Trek me daar weinig van aan.
Moet zeggen dat ik overdag eigenlijk niet meer stook, die tijd heb ik wel gehad..
Maar zodra de avond valt... :)
Stiekem vind ik het dan wel heerlijk om toch even een paar dikke vlinders de straat op te mikken :bye:

Ik ben eigenlijk de enigste er zijn er 2 die voor de kinderen wat fonteintjes rond 8 uur afsteken. Maar heb gelukkig niemand die zeurt of klaagt nooit problemen gehad wel fijn kan lekker me gang gaan. Dit jaar aardig wat verhuizingen hier in de straat en een aantal huizen bij gebouwd dus ben benieuwd of er nog een beetje vuurwerk bij zit.

12 jaar geleden zijn wij verhuisd van een rustige buurt met gezlligheid naar een nog rustigere buurt zonder gezelligheid haha. In mijn oude buurt gingen we elk jaar los met vele 100ks. Aan de overkant was er een cafe, waar we steevast werden uitgenodigd en drankjes kregen, zolang we maar stookten, als publiekstrekker zeg maar.

Nu in de huidige buurt krijgen we al gezeik als we een puf laten:p. Gelukkig zijn de meeste buren chill en blijven de rotte appels netjes in hun hok, nadat we vorig jaar uit onze plaat schoten van alle negatieve kritiek. We komen de zeurpieten wel enigzins tegemoet dit jaar door enkel legaal vuurwerk af te schieten.

Verder is het rustig. Al was er vorig jaar wel een knaap die grote profblokken afschoot

Hier in de straat is het vrij rustig. Overdag om 10:00 weten ze dat het weer zover is door mijn projectjes :D Verder een paar stokende kinderen met rotjes en een rondtrekkende jongerengroep met zwaar knalvuurwerk.

Savonds veel potten rondom en ik ook wel redelijk. Na 00:00 steekt iedereen iets af en rond 00:30 ben ik meestal als enigste nog bezig. Iedereen kijkt dan naar mij tot een uur of 02:00. Daarna de laatste knal en naar binnen voor een biertje!

Ze weten wel wat voor vuurwerk ik afsteek en hebben daar ook totaal geen problemen mee, ik ruim het ook netjes op de volgende dag!

In mijn eigen straat ben ik op een meterpakketje een paar deuren verder op de enige die iets afsteekt. Een straat verder op hebben ze meestal wel mooi spul, maar ze kunnen toch echt niet tegen mijn spullen op haha. Dit jaar vier ik oudjaar bij mijn nicht. Dus geen idee hoe het er daar aan toe gaat. Maar wat ik begrepen heb, kan ik dit jaar wel concurrentie verwachten haha. Heb er zin in!

Je mag daar zelf geen vuurwerk afsteken. Oud en nieuw vieren in de Efteling is echt iets voor niet-liefhebbers.

Ik ben zelf echt een groots pretpark liefhebber. Maar om nou oud en nieuw te vieren in de Efteling lijkt me niks aan. Vind het veel leuker om zelf de boel aan te steken :D

leuke straat hier, vooral omdat er vrij veel kinderen wonen van nu rond de 10 en 11 die stoken dus de hele dag door van dat kleine spul zo gaat dat door tot de avond en gaan ze over op kleine fonteintjes en thunderkings. qua sier begint het pas rond een uur of 9 als al het bezoek is gearriveerd van de buren en beginnen ze langzamerhand met stoken van kleine potjes etc.

die kinderen maken een hele bende van de straat! een kleine nadeel.

Hier word ieder jaar geld ingezameld met de straat. €100,- per huishouden, en bijna het hele hof doet mee. In September word het opgehaald, en gaat het uitzoeken beginnen. Bijna alleen maar profblokken, 100K rollen en een stapel kindervuurwerk voor de kids. Een grote tent met tap en muziekinstallatie maken het compleet. Doordat het hele hof meedoet, gaat het feest vaak tot een uur of 5 door zonder klachten :) Overigens haal ik zelf altijd nog wat extra blokken, doordat ik wat meer te besteden heb. Die paar blokken die ik zelf koop, haal ik ook bij iemand anders, en blijven altijd een verrassing voor de rest.:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan