Hoe stookt jouw straat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb niet te klagen in de straat wordt aardig wat door de meeste buren afgestoken ook grote blokken. Vind ik heerlijk. Zelf wat afsteken en dan weer kijken naar wat andere hebben.

Hier is nooit gezeik om vuurwerk. Veel jonge mensen in de buurt.

Ik ben wel altijd als langste bezig en ze verklaren me qua hoeveelheid wel voor gek.

Buurt is wel altijd blij als ik het thuis vier....:D

Ik weet het niet omdat ik net ben verhuist, iemand uit haarlem die weet hoe het is rondom de amsterdamse poort. Eerst woonde ik in purmerend in de purmer noord dus daar ging het helemaal los met O&N maar hier in haarlem weet ik het niet.

Nou de nieuwe buren wonen er inmiddels. Ik was nogal benieuwd wat voor soort mensen er kwamen te wonen, omdat er voorheen altijd hele leuke mensen woonden. Ook vraag je je natuurlijk zo richting het einde van het jaar af wat voor mensen het op vuurwerk gebied zullen zijn. Je bent toch altijd een beetje bang dat je van die oude zure mensen naast je krijgt die dan kritiek gaan hebben op wat je zoal allemaal afsteekt. Schijnt dat ze in een vuurwerk winkel werken, dus voor het vuurwerk had het niet beter gekund. Nu maar hopen dat ze ook nog een beetje stoken zodat er wat meer vuurwerk in de straat is weer!

Vroeger was het in mijn straat echt altijd een groot feest. Mijn oude buren hadden altijd wel een aantal 100k's. En nu sinds ik denk bijna 7 jaar is het vrij rustig in de straat. Ik steek het meest af en de rest doen allemaal wat aan klein vuurwerk voor de kinderen. We zullen zien dit jaar :D

Hier ook zelfs nu er afgelopen jaar wle een stuk of 5 huizen aan jongeren gezinnen is verkocht. Maar die vinden het blijkbaar zo saai dat ze naar familie gaan haha. Nu hopen dat die hun familie naar hun laten komen. Met gelijk aan tasje vuurwerk :)

Bij mij in de straat zelf wordt er vrij weinig gestookt, kinderen, 1 puber die met singleshots, matjes en van die klein vuurwerk komen. Maar de straat tegenover de hoek, man daar gaat het los zeg. Supervlinders, cobra's, professionele blokken, ze hebben van alles nog wat.

Vorig jaar zijn er in twee huizen nieuwe buren bijgekomen, de één had een mooi blok van Jorge en de ander 500 grammers en wat herlaadbare mortieren.

Mij hoor je niet klagen.

Laatst bewerkt:
Geweldig, zo zou het overal moeten zijn. Vuurtjes, gezelligheid en heel veel mooi (illegaal) vuurwerk.

Al zie ik ook dat de brandweer moet verschijnen...Vind ik toch een klein minpuntje.
Zou niet overal zo moeten zijn. Ze hebben het druk genoeg met serieuze branden op oud en nieuw!

Hier in mijn straat heb ik alle 2 de situaties.
Een paar mensen hier hebben een hekel aan het vuurwerk,
terwijl een aantal in mijn straat zelf genoeg schieten.
De meeste gezinnen met wat goedkope blokjes etc.
vinden mijn vuurwerk dus meestal geweldig.

Bovenaan mijn straat zit elk jaar een groep met wat opgeschoten jeugd,
wat altijd veel vuurwerk heeft. Het meeste is legaal, behalve hun knallers.

Laatst bewerkt:
Bij ons in de straat wordt er voor zover ik weet (nagenoeg) niks afgestoken. Ben nooit in m'n eigen dorp met Oud en Nieuw..

Al zie ik ook dat de brandweer moet verschijnen...Vind ik toch een klein minpuntje.
Zou niet overal zo moeten zijn. Ze hebben het druk genoeg met serieuze branden op oud en nieuw!

Dat doen ze op bevel van de politie, 10 minuten later fikt het op nieuw. Hier is het gewoon normaal dat er overal brandjes zijn.

In mijn straat wordt over het algemeen weinig afgestoken, de buren twee cakes en een romeinse kaars, de overburen sterretjes met hun dochters. Dus vrij rustig.......... En mij?

Die verklaren ze voor gek :D

In mijn straat wordt over het algemeen weinig afgestoken, de buren twee cakes en een romeinse kaars, de overburen sterretjes met hun dochters. Dus vrij rustig.......... En mij?

Die verklaren ze voor gek :D

heel herkenbaar om 00:30 was de hele buurt al weer binnen en toe begon ik pas :)

Heb sinds paar dagen nieuwe buren gekregen en toen ik met carbidkanonnen van mn maatje en van mij bezig was om aan te passen en veiliger te maken kwam ik achter dat de vader van de nieuwe buurt jongens ook een carbid kanon heeft en verder maar zien XD

Ik ben de enigste van de straat/buurt helaas je zou zeggen ik heb dubbele kans want woon op de hoek haha.

in mijn eigen straat stoken veel mensen, vroeger stond ik al met mijn buur jongentjes alle afgestoken potten te verzamelen om deze in een vuurkorf af te branden. Erg gezellig om daar met de hele buurt bij na te staan praten.
Vorig jaar voor het eerste bij mijn schoonfamilie in hilversum gevierd. Mensen waren gewend dat er één man in de straat was die 3 mooie cakes had. en de rest had de standaard 20/30 euro wolff pakketjes. Was toen wel schrikken voor ze toen de doorlont dozen en de +/- 100 cake's uit de auto kwamen. Erg leuk om zoveel mensen van je vuurwerk te zien genieten. Alleen de man die normaal 3 mooie cake's had en de held van de straat was, had er wel wat de balen in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan