Hoe stookt jouw straat ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Ben je de enige, en kijkt iedereen naar jouw vuurwerk of word er in jouw straat volle bak vuurwerk afgestoken?
Vinden de buurtbewoners het leuk, of hebben ze liever dat je zo snel mogelijk stopt? Vermeld het hier!

Het is bij ons de laatste jaren vrij karig. Als ik om 00:00 om mij heen kijk denk ik bij mijzelf: is dit alles? Gelukkig stook ik samen met 2 a 3 maten die vuurwerk ook geweldig vinden dus dat maakt dan een hoop goed:). De buren van mijn ouders vragen wel altijd of we er zijn, die kunnen er gelukkig ook van genieten.

Heb wel het idee dat ik de enige 'freak' ben op het blok. Rechts van me staan ook wel fanatieke huisvaders :)

Het leek er 2 jaar geleden op dat ik meerdere vaders in de straat met het virus had besmet maar afgelopen jaar was ik samen met 2 maten de enige die een serieuze bult vuurwerk afsteken.

Heb wel het gevoel dat over het algemeen steeds meer wordt afgestoken in ons dorp.

Helaas zo goed als niemand meer. Eerder bijna iedereen. Helaas allemaal verhuisd.

Vorig jaar samen met een buurman besteld/afgestoken maar die is nog helemaal om qua virus.

Verder op ook nog wel drie/vier gezinnen maar dat is het dan wel.

Maar goed, ik vind het niet erg, kijk altijd eerst de rest van de straat aan en begin pas daarna zelf, geeft me meer ruimte om optimaal te genieten

Helaas afgelopen jaar bijna niemand thuis in de straat. Degene die er wel zijn steken een paar pruttel dingen af om 12 uur en vliegen weer naar binnen. Ergens jammer maar t is niet anders.

In de straat en de buurt/omgeving word elk jaar steeds meer afgestoken. Soms zoveel dat je niet meer weet waar je moet kijken of filmen voor youtube.

Nauwelijks tot niets, alleen onze achterbuurman wil met de kleintjes nog weleens wat stoken. Daarom schieten wij vanaf 6 tot een uur of 8 volop in de straat om ze gek te maken, en voor onze achterbuurman.
En daarna gaan we naar vrienden toe in het dorp om daar te stoken.

Afgelopen jaren steeds meer vuurwerk in de straat, erg tof! Zeker de overbuurman die een mede freak blijkt te zijn. Dit jaar verhuisd dus even kijken hoe of wat dit jaar, ik begreep dat de huidige straat niet veel afsteekt (zag je ook day after aan het gebrek aan vuurwerk op straat). Misschien dus andere locatie uitkiezen, maar ook wel mooie kans om de buren wat beter te leren kennen.

Steeds beter. Straat verjongt en er komen gezinnen met puberkinderen bij die -vooral veel Duits supermarkt spul- stoken.
Overigens heb ik afgelopen 2 jaar vanwege de wind niet in de straat maar op het erf aan het water gestookt. Dan staat op een begeven moment de halve straat in mijn tuin mee te kijken.

Om de hoek wonen ook freaks denk ik, steken ook veel af.
Bij ons op het pleintje is de overbuurvrouw helemaal gek van vuurwerk. Afgelopen jaar mooie producten gehad en ze hebben direct een spaarpot aangemaakt.
Buurman had namelijk de Oberon aangeschaft en ik schoot daarna de Lion. Ze was meteen om ;)
Dit jaar moet er dus meer komen :handsup:

Het is hier erg wisselend per jaar. Het is vooral afhankelijk of een aantal gezinnen thuis O/N vieren. Er zijn hier helaas niet heel erg veel grote stokers in onze straat. Gelukkig hebben wij hier wel nog veel rondtrekkende jongeren met kleiner vuurwerk en dat maakt ook veel goed. Maak ook graag een praatje met de lokale jeugd en stook dan lekker even samen met hun mee. Vaak geef ik ze dan ook iets van klein vuurwerk uit mijn collectie wat in dat jaar een hot item is gebleken. Daar krijg ik dan altijd hele blije gezichten door terug wat mij dan weer veel voldoening geeft 😃.

Het wordt hier de laatste jaren weer wat drukker.
Een hoop kinderen die nu op de opblijf leeftijd zitten.
Dus een excuus voor de pappa's om buiten te gaan spelen om 0.00 u
Met cat1 met de kids en natuurlijk ook wat grotemensen vuurwerk.
Ja gezellig druk dus

Sinds vorig jaar ben ik hier komen wonen, afgelopen jaar was dus de eerste keer Oud en Nieuw hier .

Ik was de hele avond de enige die aan het stoken was, af en toe kwam er wel iemand naar buiten om te kijken en te filmen, maar ze staken zelf niks af .

Om 12 uur / half 1 was ik zo'n beetje de enige die aan het stoken was in de straat, iets verderop hadden ze wel een aantal losse cakes .

Buren in mijn straat stonden wel buiten te kijken na 12 uur naar mijn vuurwerk wat ook leuk was , kreeg veel complimenten van het mooie vuurwerk na de tijd.

Laatst bewerkt:
Van het rijtje ben ik de enige, in de buurt weinig op een paar andere freaks na die los gaan.
Buren staan standaard om 1 uur op de stoep om te vragen of het al klaar is 🙃

Om 00.00 uur hebben verschillende buren VW-pakketjes en wel een aantal (kleine) boxjes.
Voor die tijd wordt er door de buren niet veel de lucht in geschoten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan