Hoe steek jij je vuurwerk aan?

Maandag heb ik onderstaande aansteker besteld bij www.aanstekerwinkel.nl.
Product was de volgende dag al binnen.

Het is een prima aansteker, die heel makkelijk in je hand ligt.

Professional-Hyper-Torch1.jpg

Ik heb ook een soort gelijke aansteker als hierboven staat, is echt super om vuurwerk mee aan te steken, voorgaande jaren altijd van die rol aanstekers maar dan is binnen een paar uur je hele duim vol blaren en kapot.

Offtopic @Golddiger: ik heb ongeveer dezelfde alleen bij mij doet dat schuif knopje (aan de zijkant) helemaal niks, er komt geen beweging in. Waarvoor is dat knopje of werkt ie bij jou ook niet?

Ik heb een tijdje geleden ook zo'n zelfde aansteker als Golddigger gekocht, doet het erg goed, lekker klein formaatje ook. Ik heb ook de pyrotorch gekocht, aankomende jaarwisseling maar ff kijken of dat een blijver is.

ik heb net even 50 aansteeklonten besteld voor maar 6,5 incl verzenden:), en ik rook dus gebruik mijn sigaretten ook. Verder nog even mijn stormaansteker bijvullen, want als je wel lonten of peuken hebt maar je krijgt ze niet aan is het ook lastig.

Offtopic @Golddiger: ik heb ongeveer dezelfde alleen bij mij doet dat schuif knopje (aan de zijkant) helemaal niks, er komt geen beweging in. Waarvoor is dat knopje of werkt ie bij jou ook niet?

Hahaha ik heb dus ook geen idee, zit een klein beetje beweging in, maar er gebeurd niks. Ik heb dus ook geen idee.

@hutter

het is een leuk idee maar heb je er ook over nagedacht datje dat ding de gehele tijd brandend aan hebt.. en als je na je eigen vuurwerk wilt kijken dat je ook op moet letten waar je met die brander staat... verder maakt dat ding een herrie als ik het zo hoor weet niet of je daar last van zult hebben als je ook mooi je sier wilt horen of wilt filmen...

Groetjes

Een aantal jaar geleden hadden we een stuk dik touw, werkte echt super goed om vuurwerk mee aan te steken, eerst 30 minuten in de vuurkorf gelegd en toen gloeide ie goed. Eigenlijk was het een soort aansteeklont alleen dan véél dikker. Het ging trouwens ook niet snel op.

Ja hij heeft ze nog steeds :wink:

Ik gebruik een Creme Brulee brander, maar die is niet windproof..

Ik heb nu deze besteld:D

Professional-Hyper-Torch1.jpg

@hutter

het is een leuk idee maar heb je er ook over nagedacht datje dat ding de gehele tijd brandend aan hebt.. en als je na je eigen vuurwerk wilt kijken dat je ook op moet letten waar je met die brander staat... verder maakt dat ding een herrie als ik het zo hoor weet niet of je daar last van zult hebben als je ook mooi je sier wilt horen of wilt filmen...

Groetjes

brander moet je altijd van je afhouden, ontsteken en weer even van het vuurwerk aflopen.

er wordt door een ander gefilmd en die herrie valt best wel mee hoor.

publiek wordt altijd op afstand gehouden.

groot voordeel is dat je niet met je snufferd op het vuurwerk hoeft te zitten, omdat ik een lange steel er aan gemaakt hebt.

Ik heb een gasbrander bij Pieter gekocht.

Hiermee ga ik de wierookstaafjes en aansteeklonten aansteken die ik gebruik om mijn vuurwerk mee te ontsteken;)

Ik heb van die riet sigaren geplukt in de zomer (lisdodde) en die gloeien geweldig!
is beetje traditie .
Dus hou ik zo:)

Back
Bovenaan