Hoe steek jij je vuurwerk aan?

Vanmiddag gelijk mijn bestelling van Pieter binnen gekregen. Is redelijk snel gegaan dus. Aanstekers zijn van goede kwaliteit. Al een paar keer getest, aan/ uit.. Werkt allemaal goed. Weigerd voorlopig nog niet en voelen goed stevig aan.

ik doe het gewoon met de "slappe" creme brulee van de xenos! haha, zowieso omdattie "ietsjes" kleiner is dan de gasbrander van een paar berichtjes hierboven :wink:
net weer een nieuwe gehaald in de xenos groningen.
verder uiteraard sigaren van Mehari's :D

De cremebrulee brander van xenox gebruik ik dit jaar ook weer.. Maar het gas is alleen op.. Nu heb ik laatst geprobeerd hem te vullen met aanstekergas van de action, alleen ik weet niet goed hoe dit moet. Ik heb namelijk het opzetstukje (bijgeleverd) op de spuitmond gezet, en daarmee in het spuitgaatje van de creme brulee brander proberen te spuiten, maar hierdoor komt er ook gas aan alle andere kanten vrij. (dus zijdelings langs de spuitbus weer terug). Is dit de bedoeling? Of doe ik iets fout, aangezien ik verwacht dat het gas alleen in de creme brulee brander hoort te gaan, en verder niet hoort te ontsnappen..

Daarbij ben ik best wel bang voor ontploffingsgevaar van al dat los rondspuitende gas.

Ik hoop dat iemand me uit de brand kan helpen! :)

Ik hoop dat iemand me uit de brand kan helpen! :)

Ja, zolang je in de brand staat, kun je maar beter geen aanstekers vullen! :)

Stap 1. Ga met gasbus en aansteker naar buiten. Daar vervliegt het gas, en zijn meestal geen ontstekingnsbronnen in de buurt.
Stap 2. Je moet de gasbus op zijn kop houden, tuut omlaag. Dan zorgen voor het goede opzetstuk, zodat die een mooie verbinding maakt met de aansluiting van de aansteker.
Stap 3. Druk de tuut stevig in, zodat het gas uit de gasbus loopt, in de aansteker. Soms een paar keer opnieuw loslaten en weer aandrukken als het niet meteen lukt.

Het is normaal dat er wat gas langs loopt. Dat verdampt razendsnel, en buiten vliegt dat ook zó weg zonder gevaar voor explosie. Gewoon niet roken terwijl je bezig bent :wink:

Ja, zolang je in de brand staat, kun je maar beter geen aanstekers vullen! :)

Stap 1. Ga met gasbus en aansteker naar buiten. Daar vervliegt het gas, en zijn meestal geen ontstekingnsbronnen in de buurt.
Stap 2. Je moet de gasbus op zijn kop houden, tuut omlaag. Dan zorgen voor het goede opzetstuk, zodat die een mooie verbinding maakt met de aansluiting van de aansteker.
Stap 3. Druk de tuut stevig in, zodat het gas uit de gasbus loopt, in de aansteker. Soms een paar keer opnieuw loslaten en weer aandrukken als het niet meteen lukt.

Het is normaal dat er wat gas langs loopt. Dat verdampt razendsnel, en buiten vliegt dat ook zó weg zonder gevaar voor explosie. Gewoon niet roken terwijl je bezig bent :wink:

Heel erg bedankt Darksoul!:) Ik kon nergens een fatsoenlijke gebruiksaanwijzing vinden.

Aansteeklont, omdat het handiger is vind ik, 1 jaar had ik maar 10 aansteeklonten gekocht zat ik daar van 6 uur s'avonds met zon aansteker en hele harde wind

voor de belangstellenden van een creme brulee brander.
dit product wordt vanaf 07-12-09 aangeboden bij de lidl.
prijs is 17.99 euro

Ik heb een creme brulee brander op www.aanstekerwinkel.nl besteld. Op dit moment zie ik hem niet meer staan maar het heeft iets weg van de Pyrotorch(zie Aanstekers). Daarbij heb ik meteen 10x 18 ml Lighter Refill Gas erbij gekocht. Die werken prima om bij te vullen!

trouwens iemand een idee waar je de grote wierrookstaven voor in de tuin kunt kopen? mijn zijn op en waar ik ze eerst kocht verkopen ze ze nietmeer.

Die staven zijn in elk geval voor €0,75 per stuk te koop bij Witte Tenten in Eemnes. Maar het zou kunnen dat ook andere Marijn dealers deze staven hebben, weet ik niet zeker.

Die staven zijn in elk geval voor €0,75 per stuk te koop bij Witte Tenten in Eemnes. Maar het zou kunnen dat ook andere Marijn dealers deze staven hebben, weet ik niet zeker.

Dankjewel, maar weet niet eens waar dat ligt haha, schijnt dat ze ze bij de action ook verkopen, zal daar eens gaan kijken

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Dit jaar wil ik het weer anders gaan doen.
Brandertjes zat gehad maar na verloop van tijd gaan ze toch mankementen vertonen.
Aansteeklonten ja je moet toch continu bij blijven blazen anders duurt het toch telang voor het lont aangaat.

Dit is puur bedoeld voor de show van ongeveer 10-12 minuten zodat we lekker door kunnen stoken.
Dit gebeurd door 2 personen.

Topper of flopper?

Eh laat ik nou hier net ook z'n ding thuis hebben liggen.
volgens mij ben ik dan die 2e persoon, hutter we maken er geen flopper van maar een absolute top show van.

Back
Bovenaan