Hoe reageert jouw huisdier ?

inmiddels nog maar 1 kat levend van de 3, maar hebben er alle 3 eigenlijk nooit echt last van gehad.
Wordt hier in de maand voor oud en nieuw al beste wat afgestoken, eerste paar keer beetje op kijken, daarna weer slapen alsof er niks aan de hand is.

De kat doet het prima tot 1800 uur daarna wordt het hem te luidruchtig en is hij in de badkamer tot een uurtje of 0200/0230.

2 honden, de oudste boeit t geen ene reet en de jongste is 6 maanden... hoop dat hij heet gedrag overneemt van de oudste maar denk dat ie het niet leuk gaat vinden.

De poes zit hier de hele avond in de badkamer verstopt. Ze vind het niet leuk, maar is het ook weer snel vergeten als het weer voorbij is. Het is helaas maar zo die ene avond. De vorige katten stonden voor het raam en vonden het heel interessant.

Mijn hond die al lang niet meer leeft ging er heel slecht op.

Met oudjaar moesten we het arme beest in een slaapkamer met muziek in de bench zetten anders werd die helemaal wild.
We hebben één jaar hem ook pillen gegeven maar daar ging die eigenlijk ook niet goed op dus niet meer gedaan.

Helaas voor het beestje was het een verschrikkelijke dag...

Mijn hond is er helaas ook niet meer, vond vuurwerk opzich wel leuk alleen de harde klappen werd hij wel gek van

Mijn katten leggen zelf knallers neer.
Ja soms verstoppen ze zich even maar meestal blijven ze lekker liggen

Lang geleden, toen ik nog thuis woonde hadden wij katten thuis. Toen ik het huis uit ging en ging samen wonen ook altijd katten gehad tot heden. (Net als jullie Britse kortharen, wat een fijne dieren zijn dat!).

Maar om ze te trainen is eigenlijk nooit in mij opgekomen. Wel een leuk idee moet zeggen. Ik begrijp dat jullie dit dus doen door middel van video's? De oudste kat, dat overigens gewoon een straat/lapjeskat is. Sprint met oudjaarsdag nog wel eens naar buiten, de echt harde klappers vind ze niet zo relaxt maar al het andere vuurwerk doet haar schijnbaar niet zo veel. De Britse korthaar daarintegen is niet zo content met vuurwerk, die ga ik dus eens afmatten op een trainingskamp.

Gelukkig vind onze Beagle het prachtig om voor het te kijken en buiten het spektakel te aanschouwen! Deinst ook gelukkig niet terug, wel als die buiten loopt en hoort een knalletje is die alerter, maar zeker niet bang of in paniek! Heel fijn!

Lang geleden, toen ik nog thuis woonde hadden wij katten thuis. Toen ik het huis uit ging en ging samen wonen ook altijd katten gehad tot heden. (Net als jullie Britse kortharen, wat een fijne dieren zijn dat!).

Maar om ze te trainen is eigenlijk nooit in mij opgekomen. Wel een leuk idee moet zeggen. Ik begrijp dat jullie dit dus doen door middel van video's? De oudste kat, dat overigens gewoon een straat/lapjeskat is. Sprint met oudjaarsdag nog wel eens naar buiten, de echt harde klappers vind ze niet zo relaxt maar al het andere vuurwerk doet haar schijnbaar niet zo veel. De Britse korthaar daarintegen is niet zo content met vuurwerk, die ga ik dus eens afmatten op een trainingskamp.
Ik doe dmv video’s en cat 1 trainen. Dus ik begin met knalerwtjes, naar fonteinen en knetterlinten. Wel stapje voor stapje. Het begin is spannend en wil niet zeggen dat ze met oud en nieuw niet bang zijn, maar als ze nu een knal horen, verstoppen ze zich niet. 🙏🏼

Mijn zus heeft een labradoodle (of hoe je het ook schrijft). Ik pas weleens op,maar door een illegale knaller dichtbij een trauma opgelopen. Hij is echt heel angstig voor vuurwerk. Best zielig

Mijn zus heeft een labradoodle (of hoe je het ook schrijft). Ik pas weleens op,maar door een illegale knaller dichtbij een trauma opgelopen. Hij is echt heel angstig voor vuurwerk. Best zielig
Zulke doorgefokte dieren fokken, dat is pas zielig.

Die stomme hond van ons vloog pas de tuin in toen de kids cat1 aan het afsteken waren, ging naast een fontein staan, een paar keer dr naar blaffen en daarna weer door met belangrijkere zaken. Tijdens o&n gaat hij ook gewoon lekker naar buiten als er vuurwerk word afgestoken, t boeit m helemaal niks.

Mijn spinnen, die soms gewoon binnen komen wandelen. Wat muggen wegwerken en weer vertrekken. Heb ik eigenlijk nooit over vuurwerk horen klagen of angstreacties zien tonen. Gelukkig maar, met 8 ogen zie je elk effect natuurlijk super duidelijk.

Back
Bovenaan