Hoe doe jij het

Als ik overdag stook dan neem ik altijd nog de plastic zak mee welke ik meegekregen heb tijdens het afhalen van mijn bestelling .

Lijstjes met schietvolgorde heb ik wel voor na 12 uur, maar dit lijstje kan ik beter niet meer maken want na 12 uur is er zoveel adrenaline dat ik gewoon wil stoken , terwijl ik dan achteraf denk had ik maar iets rustiger alles weggestookt :D

Dit jaar maar even wat rustiger aan proberen te doen na 12 uur, rustig beginnen met fontein en dan zie ik wel verder

Voor na 0:00u maak ik altijd een lijst met afsteek volgorde van fonteinen, cakes, compounds, eventuele projecten (finale).
Als ik dan naar buiten loop kijk ik eerst wat de buurt op dat moment doet of steek ik alvast wat klein knetter spul aan. Wanneer ik vind dat het in mijn directe omgeving rustig genoeg is en niet meer Jan en alleman door elkaar al hun (veelal Duitse) potjes aan het afsteken is, dan begin ik vaak met de eerste fonteinen. Zo begin ik vaak rustig en bouw dan geleidelijk op naar steeds groter, maar wel steeds met afwisselende effecten.

De rest van de dag/avond stop ik een deel van mijn losse (meest kleiner) spul in een paar plastic tassen en neem dat mee naar buiten om los te stoken. En als dat op is haal ik binnen weer nieuwe.

Eddy.

Overdag stoken doe ik niet. Savonds zet ik alles in mijn auto en pak vanaf daar elke keer een stukje vuurwerk. Volgorde heb ik zeker niet, gewoon wat pakken en de fik er in, niet te moeilijk allemaal :).

Ik heb eigenlijk nooit echt een plan. Let wel op de kalibers.. wil niet een 20mm na een 30mm ramblok zien ofzo.

Verder is het gewoon de schuur in en pakken wat me op dat moment wel aanspreekt

Laatst bewerkt:
Voor 00u wordt er wel een heel stookplan gemaakt. Heeft wel ns uitgeprint op de gangkastdeur gehangen. Maar bleek onzin want ik ken het tegen die tijd wel uit m'n hoofd en het wordt ook op strategisch volgorde klaargezet in m'n minigangetje.

's Avonds één a twee rondes fonteinen stoken en tussendoor klein spul en lukraak paar losse cakejes. 18u en 00u item(s) liggen ook (lang) vantevoren wel vast.

Leuk topic Waltr!

Ik zet alles bij mijn achterdeur neer. Alle lontjes vrij gemaakt en in het zicht. Dan loop ik door mijn kleine achtertuintje met vrije inloop steeds heen en weer.
Ik start om 18.00 en rond 19.30 ruim ik alles op en maak de straat schoon.
Dan ga ik ff chillen en omkleden en dan richting waar ik de jaarwisseling doorbreng

Thanks Waltr! Weer een leuk topic, mooie toevoeging.

Ik heb van te voren wel een idee gemaakt wat in welke tijdsblokken schiet. Probeer het daar ook op weg te zetten. Een tas voor 18:00 tot 22:00 bij de voordeur, een doos voor 22:00 tot 00:00 in de schuur en die kan op de plek van de tas als deze leeg is.

Voor 00:00 uur een paar compounds, deze neemt de rest mee naar locatie.

Aan de hand van de titel was ik bezig met een andere reactie te schrijven.

Dus als het gaat om oudjaarsavond, meerendeel van klein naar groot werken. Overdag stook ik niet meer, lekker eten voorbereiden, staren naar alle spulletjes <3.

In de avond is het gewoon op gevoel, ik bereid rustig aan wat kleinere cakes voor en zet in kleine blokjes klaar om een paar producten te schieten.

Voor 12 uur bereid ik voor door op volgorde te zetten wat ik wil schieten. Achterin het grotere/zwaardere, vaak wat compounds. En ervoor kleine projectjes zoals 2 of 3 cakes aan elkaar.

Ik heb nooit op straat gestookt als kind ook niet. Altijd gewoon vanuit huis uit dus nooit met tassen vol de straten op getrokken.

Ik heb niet overal een volgorde voor maar er zijn wel een paar dingen die ik vooraf bepaal.
Selectie tussen wat ik vóór 0.00 en vanaf 0.00 schiet
Keuze voor wat er om 18.00 als eerste de lucht in gaat.
Keuze voor wat er om 0.00 als eerste de lucht in gaat.
Uiteraard wat er in het showtje gaat net na 0.00.

Bij de avond selectie zitten vooral de stook producten maar ook altijd wel wat bijzonder dingen waar ik graag even rustig van geniet.

Ik probeer altijd wel een schietvolgorde te bedenken, zodat niks wegvalt tov de vorige. Ik ben daar helemaal niet goed in heb ik gemerkt 😂 Hoe doen jullie dat?

Kan ik natuurlijk hier niet achterblijven met de antwoorden 😁

Ik deel de avond/nacht in stukken zoals de meeste.
Om 6 uur steek ik meestal een klein doosje af om de avond in te luiden.

Dan lekker van de avond genieten met de top 2000 natuurlijk en dan om 2200 uur nog een doosje in de fik.

Bij het echte werk deel ik mn vuurwerk in 4 delen waarvan ik 3 delen in een bigshopper doe en dan elke keer een tas meeneem de straat op. Die 3 tassen nummer ik ook. Zo weet ik ook gelijk dat ik het goede vuurwerk heb voor het moment.
Het laatste deel zijn de 30mm dozen voor de finale en die pak ik gewoon uit de gang.

Ik maak ook altijd een afschietlijst die Ik altijd wel probeer aan te houden. Ik denk lang na over de volgorde en dat lijstje veranderd nog wel eens omdat ik dan toch ga schuiven.

Om 0000 altijd ff een kwartiertje genieten van de buurt en dan zo rond 0015 ga ik beginnen met mn eerste tas.
Steevast altijd met een paar dikke crackling fonteinen als matten alternatief en daarna een rotp. Oftwel die ouwe gaat beginnen 😜

In mn eerste deel steek ik vaak aparte en sierlijke cakes af. Denk aan crossettes en ghost. Hier steken de huisvaders in de buurt eerst hun 'zware' dozen af dus dan steekt dat spul van mij mooi af. Daarna wat 25mm cakes en ,in mijn geval, een full assault als laatste van dit deel.

Dan ff bij de vrouw en buurtjes staan en dan deel 2. Dit zijn de 25 en 30mm cakes en wat fluiters.

Deel 3 zijn de grotere 25mm dozen met het nodige caïro, rotp en het overige 30mm geweld eromheen.

Als het hier dan wat rustiger wordt rond 0100/0130 komen een paar 100s 30mm dozen met een finale een kwartiertje later erachteraan. Zullen dit jaar 2 cracklekings worden.

We hebben dr zin in hehe 😊

Laatst bewerkt:
Ik verdeel alles altijd per tijdsblok van 2 uur. Dus van 18.00-20.00, 20.00-22.00 en 22.00 - 00.00. Verzamel de spullen voor een tijdsblok in een kratje of tas. Die staat dan bij de hand. Qua verdeling probeer ik een beetje op te bouwen gedurende de avond. Meestal heb ik ook wel een bak met klein grut wat ik tussendoor afsteek.

Om 18.00 schiet ik altijd wel een vooraf vastgesteld product weg of een klein projectje.

Na 00.00 heb ik wel een vaste volgorde die ik van te voren bedenk. Dan zorg ik ervoor dat er een mooie opbouw zit in de compounds en dat het allemaal een beetje op elkaar aansluit. Meestal komt het erop neer dat ik van 20mm naar 25mm en dan naar 30mm opbouw. De dikste bak komt in ieder geval als laatste. Rond 02.00 schiet ik als afsluiter vaak nog een fluitcake.

Alle grote compounds, 30mm etc. blijven staan tot 00:30. Daarvoor gaan we al lekker stoken en pak ik gewoon cakes, budget compounds enzo weg. Gewoon lekker stoken en niet teveel nadenken. Lekker buiten staan, hopelijk beter weer anders gaat die vlieger niet op.

Ben ik de enige die maar wat doet dan? Ik heb gewoon paar boxen staan. Ik werk hoogstens van klein naar groot toe maar voor de rest niet
Zo zijn er zat hoor denk ik..dat maakt dit topic ook zo leuk, al die verschillende manieren van afsteken

Ik verdeel alles altijd per tijdsblok van 2 uur. Dus van 18.00-20.00, 20.00-22.00 en 22.00 - 00.00. Verzamel de spullen voor een tijdsblok in een kratje of tas. Die staat dan bij de hand. Qua verdeling probeer ik een beetje op te bouwen gedurende de avond. Meestal heb ik ook wel een bak met klein grut wat ik tussendoor afsteek.

Om 18.00 schiet ik altijd wel een vooraf vastgesteld product weg of een klein projectje.

Na 00.00 heb ik wel een vaste volgorde die ik van te voren bedenk. Dan zorg ik ervoor dat er een mooie opbouw zit in de compounds en dat het allemaal een beetje op elkaar aansluit. Meestal komt het erop neer dat ik van 20mm naar 25mm en dan naar 30mm opbouw. De dikste bak komt in ieder geval als laatste. Rond 02.00 schiet ik als afsluiter vaak nog een fluitcake.
Dit jaar ook dit idee, paar jaar terug ook zo'n "systeem" aangehouden. toch minder kans dat je het grote spul te vroeg pakt :D

Back
Bovenaan