Hilversum eerste met vuurwerkverbod

Helaas is dit niet echt het geval. Het zwaardere vuurwerk heeft een CE-keurmerk, wat wil zeggen dat het officieel binnen de EU 100% legaal is. Zolang Nederland deel uitmaakt van de EU is het zwaardere voorwerk ook in Nederland legaal, waarbij het niet uitmaakt wie dit ontkent en hoe vaak hij/zij het ontkent. Begrijp me niet verkeerd, het andere dat je hebt gezegd klopt helemaal.

hoi maxwell,

Wat jij zegt is niet echt juist. Dus omdat het mag in bepaalde landen in Europa is het ook legaal in Nederland? Volgens EU richtlijnen mag je bepaalde categoriën weigeren. Daarbij komt dat die nieuwe regelgeving in 2017 ingaat dacht ik.
Verder vindt ik het jammer dat je de discussie al sloopt voordat hij is begonnen door te zeggen dat het niet uitmaakt wie het ontkent en hoe vaak dit gebeurt.
Ik wil jou uitdagen om met harde bewijzen te komen voor de uitspraken die je doet. Dus europese regelgeving en aanvullende regelgeving in Nederland. Als je me dat kunt laten zien dat zal ik met alle liefde het met je eens kunnen zijn dat het qua regelgeving in ieder geval mag, los van mijn eigen mening.

Greetzz

hoi maxwell,

Wat jij zegt is niet echt juist. Dus omdat het mag in bepaalde landen in Europa is het ook legaal in Nederland? Volgens EU richtlijnen mag je bepaalde categoriën weigeren. Daarbij komt dat die nieuwe regelgeving in 2017 ingaat dacht ik.
Verder vindt ik het jammer dat je de discussie al sloopt voordat hij is begonnen door te zeggen dat het niet uitmaakt wie het ontkent en hoe vaak dit gebeurt.
Ik wil jou uitdagen om met harde bewijzen te komen voor de uitspraken die je doet. Dus europese regelgeving en aanvullende regelgeving in Nederland. Als je me dat kunt laten zien dat zal ik met alle liefde het met je eens kunnen zijn dat het qua regelgeving in ieder geval mag, los van mijn eigen mening.

Greetzz

ben ook benieuwt hoe dit precies zit, zal wel een vuurwerkhemel worden dan 2017 in nederland

is gewoon namaak troep

Is geen namaak troep, ik heb Di Blasia zelf gesproken op de Spielwarenmesse in Nürnberg waar deze Cobra 8 is gepresenteerd. Ik heb hem vol verbazing bekeken, in de hand gehad en een stuk uitleg gekregen. Ik heb hier de officiële folders en flyer van Di Blasio nog liggen waar ze in staan. Dus ik weet niet waar jij jouw info vandaan haalt, maar jouw aanname klopt in ieder geval niet dat dit namaak zou zijn!

Is geen namaak troep, ik heb Di Blasia zelf gesproken op de Spielwarenmesse in Nürnberg waar deze Cobra 8 is gepresenteerd. Ik heb hem vol verbazing bekeken, in de hand gehad en een stuk uitleg gekregen. Ik heb hier de officiële folders en flyer van Di Blasio nog liggen waar ze in staan. Dus ik weet niet waar jij jouw info vandaan haalt, maar jouw aanname klopt in ieder geval niet dat dit namaak zou zijn!

zou je me dat via pb kunnen sturen, of hier neer zetten als dat mag ?
google maar is op cobra8, dan krijg je van alles, behalve vuurwerk.
nog nergens voorbij zien komen, staat ook niet op de site van di balsio elio ?
meschien is het geen namaak, maar het is in ieder geval nergens op de markt te vinden,
meschien een concept voor over een tijdje ?

Nope, echt als nieuw artikel voor 2014 incl. CE. Maar genoeg erover, het is immers een 5gram+ knaller. Laten we maar weer On-topic gaan over het zogenaamde eerste Verbod in Hilversum waar er dus al jarenlang veel meer van zijn in NL...

hoi maxwell,

Greetzz

Je wilt bewijs? Denk eens na WAAROM het zwaarder vuurwerk een CE-keurmerk heeft.

Nope, echt als nieuw artikel voor 2014 incl. CE. Maar genoeg erover, het is immers een 5gram+ knaller. Laten we maar weer On-topic gaan over het zogenaamde eerste Verbod in Hilversum waar er dus al jarenlang veel meer van zijn in NL...

in de randstad geld dat ook toch alleen in centrum ?

Best grappig dan... Het is CE gekeurd dus Europees vuurwerk maar hier mag je het niet bespreken en als dan blijkt dat het in 2017 allemaal soepeler worden gaan ze dan op dit forum weer schijnheilig mee. Want nu is het gevaarlijk en stel dat er zometeen overal KAT.3 verkocht mag gaan worden dan in eens wel toestaan? Waar ben je dan met je moraal vraag ik me dan wel eens af...

Maar we dwalen idd flink af jongens, het verbod daar wachten we immers op

Ik wil daar best wel over nadenken, maar ik wil graag zien dat je wat je zegt onderbouwt. Dat doe je nu niet.
Greetzz

Dat zal ik dan zeggen. Een CE-keurmerk betekent dat het vuurwerk is getest en 100% veilig is, wat reden genog is om het volledig legaal te maken in de hele Europese Unie. Dit wil zeggen dat het vuurwerk in alle landen die hiervan deel uitmaken is toegestaan. Dit is een feit. Hier verandert niets aan en het maakt niet uit hoe vaak de vuurwerkhaters het proberen te ontkennen.

Beste maxwell,

Ik geloof echt wel dat er een CE keurmerk op zit. 100% veilig geloof ik niet, want dat is met het gekeurde vuurwerk in NEderland ook niet zo. Dat is nooit 100 % veilig. Dus in het buitenland ook niet.
Je zegt nu dat het reden genoeg is om het legaal te maken de hele EU. Echter dat is JOUW mening, dat is niet de mening van de vele overheden die Europa rijk is, op een paar na.
Daarbij komt wat je zegt is gewoon echt niet waar. Als er een CE keurmerk ergens opstaat betekent dit niet dat het direct ook is toegestaan. Het betekent dat het volgens bepaalde normen veilig is, maar dat wil niet zeggen dat het ook mag overal. vanaf 2017 komt daar geloof ik verandering in, maar dan nog zal men groepen mogen uitsluiten. Dat is wat mij bekend is.
Mijn enige vraag aan jou is of je aan mij wilt laten zien dat een artikel legaal is in heel de EU als er een CE keurmerk op staat. Het gaat mij niet om de vraag of JIJ dat vindt. Het gaat mij om de vraag wat de overheden ervan vinden. Oja, een bewijs wordt meestal geleverd met een bron waar je het vandaan hebt. Dan kan een artikel zijn van de overheid, het ract, het vuurwerkbesluit, de europese wetgeving etc.

greetzzz

dus dan maar gewoon rotjes blijven afsteken..
nu dwaal ik ook ff af, bijv de fp3small, zat eerst iets van 2gNEM in (folie bovenkant verpakking)
nu die CE gekeurt is zit er 0,83gNEM in (widowmaker II). maar ik zie ze nog steeds niet bij de intratuin te koop,
en dat zal ook zoblijven iig tot 2017, meschien maken ze de regels van NEM gewicht lichter in nederland,
maar je kan ook voor de andere kant kiezen, wij hebben het niet voor het zeggen, of je moet een goede baan hebben in denhaag.. conclusie: gewoon ff rustig wachten tot half 2016, dan is er vast wel meer nieuws.

ONTOPIC MAAR WEER

Helemaal mee eens met tjoppertje en ajaxcied gewoon afwachten nog niet druk maken. GEWOON NOG AFSTEKEN.

anders ga je naar fallas toe

Ben benieuwd hoe dat zal gaan in Hilversum straks op 31 december.:rolleyes:

Net zoals op een heleboel andere plekken in NL waar al jaren zo'n verbod van toepassing is: er wordt geen vuurwerk afgestoken en doe je dat wel dan loop je het risico gepakt te worden waardoor je een boete krijgt en veelal de spullen die je bij je hebt direct mag inleveren. Veel steden hebben al veel langer vuurwerkverboden voor bepaalde gebieden, dus het is echt niet nieuw!! Wat volgens mij wel nieuw is, is dat het nu niet alleen middenin het centrum is maar zelfs het hele centrum. Maar ook hier weer: de tijd zal het leren!

Back
Bovenaan