Hilversum 05-05-2010

Klopt het dat ik twee verschillende materiaal soorten zie bij de mortieren : de stalen pijpen en de zwarte glasfiber pijpen ?

Mocht dat zo zijn is daar een reden voor en wat is die reden dan ?

[Copy-paste van mijn reactie uit het VWC meeting topic bij Junktalk]

Ik vond het een bijzonder geslaagde avond! Gewoon reuzegezellig met z'n allen, want de opkomst was erg goed. Er waren meer mensen dan gedacht, wat natuurlijk alleen maar leuk is. Het meerendeel kende elkaar al een beetje, dus de sfeer zat er snel goed in.
We mochten al vrij snel het schietterrein op (met toestemming uiteraard). Dus die kans hebben we meteen aangegrepen. Er bleek behoorlijk wat te staan, veel meer dan je kon zien vanaf de kant. De pyrotechnici hadden het over zo'n kleine duizend stuks. (Shells? Schoten? Ik weet niet.) Slechts een handvol blokken. Alles ging uiteraard elektronisch de lucht in, dus het was een wirwar van bedrading bij de rekken.

Nadat we het veld hadden bekeken en gefotografeerd, gingen we gezamelijk op naar de plaatselijke Chinees. Deze Chinees wist niet wat hem overkwam, want z'n kleine snackbarretje was niet berekend op >20 man :p Maar het smaakte goed, en het kwam redelijk snel op tafel. Na de maaltijd terug richting Lappersveld gelopen. Daar stonden uiteraard weer wat nieuwe gezichten. Ook een prettig gestoorde dronken kerel :p man, man, man! Wat een verhalen had die gast! Gelukkig was hij tijdens het vuurwerk betrekkelijk stil.
Toen begon het lange wachten. Gelukkig was er wat te drinken, en was er alle tijd om lekker met andere freaks een babbeltje te maken. We hadden al snel met z'n allen de beste plekken geconfisqueerd door onze statieven er neer te zetten. Dat was maar goed ook, want het werd steeds drukker en drukker. Toen de show begon om 22:30 stond de hele kade stampvol.

Precies op tijd gingen alle straatlantaarns uit, en ging de show van start. Er was muziek bij, maar dat vond ik weinig toevoegen. Nummers gingen wel (niet spectaculair, maar gewoon OK), volume was gelukkig ook in orde. Maar de muziekinstallatie kost toch geld, en naar mijn idee zag (hoorde) je het er niet aan af.
Er zat een duidelijk opbouw in de show. Leuke korte thema's, duidelijk opbouwend naar een spetterende finale. De eerste helft was eigenlijk zelfs vrij tam geschoten. Maar een rustiger tempo is wel makkelijker om te fotograferen, wat ik dan ook gedaan heb. Ik heb best wat aparte dingen voorbij zien komen, maar eigenlijk niet zo veel speciale effecten qua shells. Wel wat mooi gebruik van falling leaves (ik houd er wel van), en ook mooie fanshaped crackling. Hoogtepunt was voor veel mensen toch wel de watermines. Je weet dat er iets over het water gaat komen, maar toch is het een super verassingseffect! Je ziet kleine gloeiende puntjes op je af komen, en halverwege in het water landen. Dan vijf tellen rook; dat je denkt: euh...en nu? En dan opeens schiet er om de beurt een mooie crackling mine uit! Echt super gaaf!
Klein, klein, minpuntje vond ik de korte pauzes tussendoor. Twee (?) keer was er een pauze die mij net te lang duurde. Misschien zeur ik hoor, maar als het publiek begint te juichen tijdens een pauze, vind ik dat een teken dat de pauze te lang geduurd heeft.
Tegen het einde merkte je duidelijk dat de finale in gang wordt gezet. Het tempo ging fors omhoog, en de effecten worden bonter. Een kort thema met mooie gouden brocades, top! De finale zelf vond ik prachtig! Erg goed in lagen opgebouwd; de lucht hing helemaal vol. Ik denk dat haast niemand ALLES in z'n beeld heeft kunnen proppen :p Of misschien was er iemand met een extra wide angle (fisheye) lens? Op het laatst kwamen er wat heerlijke (zwaluuts) salutes voorbij. Man, wat dreunt dat heerlijk door! Een luid gejuich en applaus was het weerwoord.
Het publiek keerde snel weer huiswaarts. Een aantal freaks ook, maar een stel bleef wat langer plakken om nog even na te praten. Of de blaas te legen...hè Fred?:rolleyes:
Ik wil iedereen bedanken voor deze mooie avond! Voor de gezelligheid van de aanwezige leden, de crew voor de organisatie en fris, Azuma voor de gastvrijheid op het schietveld, de Chinees voor de snacks :p Hopelijk zie ik een stel van jullie overmorgen in Urrek :cool:

Ik heb inmiddels ook mijn film verwerkt! Ik heb alleen de laatste (en beste) twee minuten op film staan (vóór die tijd wilde ik foto's maken).

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Ook in HD te bekijken op YouTube.

Klopt het dat ik twee verschillende materiaal soorten zie bij de mortieren : de stalen pijpen en de zwarte glasfiber pijpen ?

Mocht dat zo zijn is daar een reden voor en wat is die reden dan ?

Azuma schoot deze dag nog een aantal grote vuurwerken.
De zwarte buizen zijn geleend van een ander vuurwerk bedrijf.
De alluminium buizen zijn van Azuma zelf.

Hierbij wil ik de gelegenheid aanpakken om te bedanken voor de leuke avond en show.
Tevens bedankt voor de rondleiding over het schietveld.
Ik heb niets op te merken over de show, want hoe goed je ook je best doet critici zij er altijd, ik vond het geweldig mijn dank daarvoor.

Heb nu al zin in 26 juni.

Azuma en VWC bedankt

Haha kom op, 200mm geeft alleen zijn mening Darksoul. Dat is toch niet verboden ofwel. Jij weet wel welke effect op de bommen stonden dus beoogd werden te laten zien? Slaat ook nergens op, want lijkt mij sterk dat jij dat wel allemaal wist. Maar nu genoeg hierover, en weer over de dag en show zelf!

Intro van de show begon met mines, ik zelf vind dat altijd een prima opening. Meteen lekker fel vuurwerk op het netvlies. Show begon gewoon vrij rustig, muziek vond ik er ook wel leuk ondergedaan. Show zelf werd steeds heftiger en heb weer een aantal mooie dingen gezien. Ook leuke elementen zoals singleshots waterblokken etc. Horsetail bommen ( of waterval bommen zoals sommige ze noemen) waren ook erg mooi. Finale was echt gaaf gedaan, overal was wel wat te zien. Salutes waren ook goed hard samen met die mine of candle of weet ik het wat het was mine saluutjes. Echt weer een mooie show, volgend jaar zal ik hier zeker weer een tijd voor reizen om dit mee te kunnen maken. Verder wel ik Dieter en zijn crew bedanken dat ze toch weer wat moois hebben neergezet. Was toch weer totaal anders als vorig jaar en dat is natuurlijk ook een grot pluspunt. En ook top dat we even op het veld mochten kijken, dit wilde ik namelijk al een tijd.

Vriendelijke Groet

Fred 810

Wat een geweldige show gisteren!!!!

Ik vond em zeer goed in elkaar steken. Muziek was gelukkig niet al te hard zodat je het soms weg kon bedenken maar dat wilde je niet altijd want het was gewoon goed! In het begin vond ik de peonie shells niet echt denderend goed eerder zwak. Maar vanaf het midden punt werd er heerlijk geschoten hoor! Zeer goede 3 inch shells gezien. Bij mij zelfs twijfel of het toch echt geen 4 inchers tussen zaten want ik vond ze verdacht groot..of ben ik nu de enige.

Net voor de golden shower een super versnelling gehad met een dikke flowerbed en vele kleurshells! TOP

En dan de golden shower als slot met de saluuts! heerlijk einde! TOP azuma!!

Was wel een keer leuk om meerdere freaks te zien trouwens! Je kunt zeggen wat je wil maar ik kon jullie er wel uitpikken al stond ik pal achter jullie! En de bekende mooontan zag ik bij de golden shower en de salute finale even helemaal los gaan hahaha was een mooi gezicht :P volgende keer toch maar even een praatje maken met de medefreaks!

Jij zit ook echt altijd weer een eind van je af te ZEIKEN hè?! Echt, als je dan eens naar zo'n show toe komt waarvan je WEET dat er tig freaks zijn, durf dan eens voor jezelf uit te komen! Stel je eens voor! Laat je kop eens zien! Nu zit je weer heel sneaky te kijken, "oh jee, als de VWC'ers mij maar niet zien!" om vervolgens lekker een eind van je af te lopen k@nkeren! Ik word er spuugziek van bij jou!
Er stonden bijna geen flowerbeds; hoe kan je die dan gezien hebben? 80% slechte bommen? Waaruit bestond de finale dan?? Dit waren gewoon fatsoenlijke blinker bommen, IMO. Jij omschrijft strobes; een stroboscoop is een ander effect, en werd hier niet beoogd. En ik weet niet wat jij onder "waterval bommen" verstaat...? Want bij die omschrijving gaat mij geen lampje bij branden.

Heb je ballen, dan laat je je kop eens zien op een meeting.
:bye:

jammer dit weer hoor. Geeft 200mm een keer volledig terechte kritiek, wordt hij een partij afgezeken, niet normaal. Wat ik vooral jammer vind is dat er een bedankje op deze post is gegeven door Dieter (en ook Vinnie). Je kan mij niet wijs maken dat ze bv die rode blinker?bommen goed vonden.
Zelf vond ik het een aardig showtje, maar totaal geen pyromusical, waar ik toch stiekem op gerekend had. Ik vraag me af, waarom de show, met toch beperkte hoeveelheid aan materiaal over zo'n breedte geschoten moet worden.
Ik zeg, maak het schietveld de helft smaller en je hebt een topshow.

jammer dit weer hoor. Geeft 200mm een keer volledig terechte kritiek, wordt hij een partij afgezeken, niet normaal. Wat ik vooral jammer vind is dat er een bedankje op deze post is gegeven door Dieter (en ook Vinnie). Je kan mij niet wijs maken dat ze bv die rode blinker?bommen goed vonden.
Zelf vond ik het een aardig showtje, maar totaal geen pyromusical, waar ik toch stiekem op gerekend had. Ik vraag me af, waarom de show, met toch beperkte hoeveelheid aan materiaal over zo'n breedte geschoten moet worden.
Ik zeg, maak het schietveld de helft smaller en je hebt een topshow.

Wie zegd dat het een pyromusical betrof ?

Dieter jonge, als je Jack en Filip erbij haalt om een show te schieten mag ik toch wel iets verwachten, of niet dan

shinji, het betroft vuurwerk in diverse themas met muziek erbij, niemand heeft men wijs gemaakt het een pyromusical (vuurwerk precies op muziek) geschoten zou worden?:rolleyes:

Ik heb echt genoten van de show, leuke afwisseling, en mooie opbouw. Toch gaat zo'n show altijd veelste snel voorbij wanneer je foto's wilt maken. Hierbij mijn bijdrage.

456456_005.jpg

456456_015.jpg

456456_032.jpg

456456_034.jpg

456456_036.jpg

456456_038.jpg

456456_039.jpg

456456_046.jpg

456456_065.jpg

456456_067.jpg

456456_086.jpg

Gr:bye:

Klopt helemaal, maar zoals ik al gepost had verwachtte ik een pyromusical, vooral omdat Dieter een paar mensen erbij had gehaald die daar wel raad mee weten.
Hoewel ik natuurlijk een beetje naief ben om te denken dat je met 52 'stuurunits' een pyromusical kan schieten

Discuseren over de show is prima en iedereen heeft zo zijn eigen mening.
Maar ga elkaar niet persoonlijk aanvallen/afvallen.
Verdere berichten hier over worden verwijderd en er zal een waarschuwing volgen.

Vond de show zelf ook niet helemaal perfect, er had meer in gezeten.
Ook ik vond de bommen niet allemaal van goede kwaliteit.
Bij veel bommen was het effect erg klein en was er nauwelijks een burst te horen.
Maar verder heb ik mij wel vermaakt en heb ook zeer veel mooie dingen gezien.
Ben helaas zelf niet op het schietveld geweest, maar top van Azuma dat er zoveel mensen opmochten.

Iedereen bedankt voor de geweldige foto's en films.

Laatst bewerkt:
Heren, Heren, dat gezeik op elkaar.... Je mag best je mening geven maar we kunnen met z`n allen ook letten op onze eigen kritiek en deze in een wat minder agressieve jas stoppen zodat er wat beleefder gesproken word en de mede freaks wat meer respect opbrengen voor elkaars negatieve mening.

Maar goed.
Om nog een leuke post achter te laten :P het was mijn eerste keer om bij de freaks te staan en ik vond het wel wat hebben. Misschien dat we wat vaker bij een show een mini meeting kunnen houden gewoon voor de fun??? (of werd dat altijd al gedaan want dan heb ik gewoon de bus gemist :P )
Lijkt mij wel gezellig om tijdens Scheveningen een kleine meeting te houden ?

Een iets wat late reactie van mij, maar ik was vanmiddag echt aangebrand gaar, dus ik heb eerst maar even bankzaken gedaan.

Rond 17:30 uur vanuit Tiel naar Hilversum.
Even omgereden via de A12, want de verbindingsweg naar de A27 zat dicht.
In Hilversum naar de ROC gereden, maar toch me wagen geparkeerd bij een school, vlak bij de schietlokatie.
Want bij de ROC moest je een parkeerbewijs van het ROC hebben.:angry:

Bij de muur, zag ik fred al staan in de verte en Pyromniac en Jawe herkende ik ook al snel.
Handen geschud en bijgepraat, ja waar over....

Toen was het tijd voor rondleiding over het schieterrein.
Erg leuk, ik kreeg al snel het Royal workshop gevoel en ik heb veel foto's gemaakt.
Kwam op het schietveld bekenden tegen onder andere: Vinnie, Proziloc en Elmo.
Maar Elmo had ik al gezien door me telelens, toen ik aan de overkant foto's van opbouw had gemaakt.
Azuma en Dieter daarvoor speciaal bedankt!

Daarna richting snackbar, prachtig om het gezicht van de dame en heer te zien.
Ik denk dat zij vandaag op vakantie zijn gegaan naar China.
Lekker gegeten, de loempia was zelf gemaakt, super restaurant hoor Fred!:applause:

En zijn we daarna weer naar de vijver terug gescharreld.
Bij de vijver waren ondertussen meer freaks en dus ook weer bijpraten en handen schudden.

Toen was het tijd voor de show.
Show vond ik erg goed, eigenlijk niet veel op aan te merken.
Shells in het begin waren misschien wat klein qua effect, of ze slecht zijn, dat denk ik niet.
Want je moet ook niet vergeten, dat er 2,5 inch is geschoten.
En ik dacht ook aan 3 inch. (Ja wie breed is, denk ook breed.:wink:)

Het einde van de show vond ik zeer goed, mooie blokkies, mooie effecten en de lucht was lekker vol.
Waterval shells vond ik erg mooi, ook de waterbommen, waren mooi.

1 - puntje over de show.
Misschien hadden er iets meer verschillende effecten geschoten moeten worden.
Maar ik heb me daarover niet echt aan gestoort.

Na de show ben helaas vrij snel naar huis gegaan, om rond 24:00 uur naar me bedje te gaan.
En vanochtend ging fijn om 4:30 uur de wekker.

Daarom was ik ook zo snel pleite, excusses daarvoor, ik had nog graag een colatje mee willen drinken.

Korom gistermiddag/avond een leuke middag gehad.
Ik wil Azuma en in het bijzonder Dieter en Fred bedanken, voor het mogelijk maken van de rondleiding op het schietveld.
En de rest van de vuurwerkcrew crew bedanken, voor het drinken en de gezelligheid.
Mike ja had leuke foto's op je gsm.
En iedereen die er was, ook bedankt voor de gezeligheid.

DIT MOETEN WE VAKER DOEN!!!

(Foto's volgen..................................)

Helaas waren wij net even te laat aanwezig waardoor we de rondleiding over het schietveld hebben gemist, maar door de foto's en de film krijgen ook wij nog een mooi beeld ervan. :) De heren op het schietveld in ieder geval bedankt voor die gastvrijheid, leuk dat er zoveel hebben kunnen kijken. :D

De show zelf, tja, het begin, ik had het best fris/koud en werd totaal niet warm van de show. Muziekkeuze vond ik zo beroerd nog niet, enkel dat nummer van Wesley, maar de andere nummers vond ik wel leuk juist. Vond het vooral te ééntonig, te lang 1 soort effect achter elkaar, baalde er gewoon van.
Slotnummer en daarmee de finale, ja, de goedmaker, echt prima geschoten, niets op aan te merken, die was gewoon top en liep perfect door ook. Was ook blij dat het toen nog even helemaal los ging, dat was wel weer ff lekker! :wink:

Al met al een gezellige avond, had persoonlijk meer van de show verwacht, maarja, beter zwakker beginnen en goed afsluiten dan andersom. :p

Gezellig om weer eens zo'n grote club te hebben, heb niet iedereen gesproken gisteren, wist op een gegeven moment ook niet meer wie er nou wel en niet bij hoorde haha, maar dat komt een volgende keer dan wel. :wink:

Laat ik beginnen met Azuma, Dieter en Aat te bedanken voor hun rondleiding over het terrein. Echt top dit te doen voor ons freaks! Ik vond het erg leuk te zien hoe alles verstopt was op de schietplek. Dat zou je never nooit zo gezien hebben vanaf de kijklocatie. Erg mooi om de rekken zo er zo bij te zien staan.

Mooi ook dat de straatverlichting uitging op het moment van beginnen. Doet men ook niet overal volgens mij, maar draagt wel bij aan een betere beleving. Maar de plek op zich is al een plaatje, en zeker voor een vuurwerkshow.

De show zelf vond ik best leuk qua opbouw. Weinig cakeboxen gezien, maar die er geschoten werden vulden de show mooi aan. Ik vond alleen de gouden waterval shells (heten die zo?) iets te onsamenhangend geschoten, en iets teveel. Persoonlijk vind ik het effect mooier als ze dichter op elkaar geschoten worden, zodat het bij elkaar een volle hemel geeft. Maar over smaak valt te twisten.
Ik vond de watermines echt super, al geeft het mij wel nu steeds een schrik moment als ik iets op mij af zie komen na de ervaring aan de Sloterplas. Mooi moment ook met die dikke tails, alleen ging hier iets mis? Daar die alleen links stond te schieten? Ik had deze eerder aan beide kanten verwacht. Kort daarna het mooie meerkleuren falling leaves effect, samen met weer die gouden waterval leaves. In mijn ogen ietsjes te rustig geschoten. maar het blijven mooie effecten.
Het stuk tijdens "You raise me up" vond ik persoonlijk erg saai. Weinig variatie, steeds dezelfde shells in dezelfde kleur goud (vond de hele show eigenlijk iets teveel goud gekleurd) maar het liedje zelf heeft ook maar weinig variatie vind ik. Aan het einde van dit nummer had een hele wolk van die watervallen wel heel mooi gestaan denk ik, maar goed zoals men zegt de beste stuurlui staan aan wal hè. En dan natuurlijk weer die vuurwerkshow klassieker "Music was my first love", hier gaat Azuma weer helemaal los, erg lekker, maar natuurlijk een al veel geoefend stuk voor de schieters. Als laatste dan natuurlijk de finale. En wat voor een fantastische finale weer zeg! Erg mooie volle brocade hemel en die salutes/ti-salutes....wat moet je daar nou over zeggen....daar word je wel weer even stil van.

Ik kom hier volgend jaar zeker weer kijken, en ik hoop dat men dan iets meer tijd krijgt om de muziek (als die er dan weer bijzit) en de show nog beter op elkaar af te stemmen. Het lijkt mij sowieso erg moeilijk om op opgedragen muziek iets moois te componeren, dus als eindoordeel vind ik dat Azuma hier toch goed heeft gepresteerd.

@DarkSoul en 200mm: Drink samen tijdens de volgende meeting even een biertje en praat het uit a.u.b. Dit schiet echt niet op zo. DarkSoul hoeft niet zo te reageren op jouw, maar van jouw kant is het ook vaak meer negatief dan positief objectief gesproken. Het valt mij helaas ook vaak op. En ja, ik geef je gelijk dat je je verdedigd als je zo word toegesproken. Alleen dat dit alles hier zo over en weer gesproken lost echt niks op. En DarkSoul, je hoeft zijn posts niet te lezen hoor als je er zo ziek van word.

Ik vond de watermines echt super, al geeft het mij wel nu steeds een schrik moment als ik iets op mij af zie komen na de ervaring aan de Sloterplas. Mooi moment ook met die dikke tails, alleen ging hier iets mis? Daar die alleen links stond te schieten? Ik had deze eerder aan beide kanten verwacht. Kort daarna het mooie meerkleuren falling leaves effect, samen met weer die gouden waterval leaves. In mijn ogen ietsjes te rustig geschoten. maar het blijven mooie effecten.

Bedoel je niet de kooikersplas in Houten?
Aangezien daar een shell verkeerd ging.
De water effecten vind ik zelf erg mooi!
In Houten op 30 april waren deze er ook, vind het erg mooi! :)

Back
Bovenaan