Het weer verwachtingstopic

Nieuwe pluim, kou en sneeuw, wanneer komt de omslag?......voorlopig niet

PLUIM_06260_NWT.png

:D

Gister en vandaag zou het ideaal oudjaarsweer zijn. Het is super helder, klein zuchtje wind maar echt heel minimaal en het is koud. Want dat hoort erbij, deste beter smaakt de chocomelk om 4 uur:p

Gister en vandaag zou het ideaal oudjaarsweer zijn. Het is super helder, klein zuchtje wind maar echt heel minimaal en het is koud. Want dat hoort erbij, deste beter smaakt de chocomelk om 4 uur:p

Het was idd top. Voor dit weer zou ik absoluut tekenen. Gene neerslag, klein beetje wind idd... Prima...

Hoop dat het de 31e ook zo is... maar dat is afwachten... Lijkt me niet dat ze dat nu al kenne voorspelllen hehe :p

Hier in Limburg is het heerlijk, ben Zondag met pappie en mammie een ommetje gaan maken:angel: door het heerlijke landschap met een kraakheldere hemel en een lekker fris briesje. Ik upload wel een foto er van als er sneeuw ligt! :blink:

voor de tijd van het jaar vindt ik het wel best zo
van mij mag het een graadje of 10 wezen beetje wind en zonnetje helder
en in de avond ook een heldere hemel

Hoeveel dagen van te voren kunnen ze het oudjaarsdag weer voorspellen? Ik had volgens mij vorig jaar bepaalde sites die het voor 2 weken voorspelde, maar ik hoorde ook weer vorig jaar dat er bepaalde mensen het al een langere tijd ervoor konden voorspellen.

De pluim geeft flinke hoeveelheden sneeuw aan de komende dagen, meeste lijkt boven de dampende Noordzee en de kuststrook te blijven, maar ook het binnenland krijgt wel wat.

Overigens....de pluim van vanochtend is koud....aanhoudend koud met enkele zeer koude members...het lijkt er zelfs op dat we volgende week echte transportkou krijgen..... (yes) (yes)

15DAAGSE_06260_NWT.png

Hoeveel dagen van te voren kunnen ze het oudjaarsdag weer voorspellen? Ik had volgens mij vorig jaar bepaalde sites die het voor 2 weken voorspelde, maar ik hoorde ook weer vorig jaar dat er bepaalde mensen het al een langere tijd ervoor konden voorspellen.

Dat hangt geheel van de weersverwachting af.....met name kleine storingen kunnen ervoor zorgen, dat zelfs 6 uur vooruit nog geen goed beeld te geven is....dan moeten we 'nowcasten', ofwel alles van uur tot uur bekijken.....(ook de Noordzee heeft hiermee te maken evenals de Noorse bergen, waar vaak van die kleine verstoringen ontstaan)
Nederland staat erg bekent om dat soort kleine storingen.....
Hetzelfde geldt voor frontale zones met regen of sneeuw die richting Nederland gaan vertragen of op koude lucht lopen....waar komen ze dan tot stilstand, komen ze wel tot stilstand?
hetzelfde voor de windrichting...draait die naar zee? Welke kracht en tot hoever die komt die zeelucht dan het binnenland in....zal dat tot mist gaan leiden? Allemaal zaken waar we ons soms suf op staren en piekeren. vandaar meest algemene termen in de verwachtingen zoals: morgen vanuit het westen sneeuw, lokaal een bui etc, waar en hoe is meestal maar enkele uren van te voren bekent. dan maar kijken welk model het beste matched met het actuele weer...

Niets is zo veranderlijk als het weer.....Globaal kun je wel wat zeggen 5 dagen van te voren, naar mate DE DAG DER DAGEN:D dichterbij komt, kun het weerbericht verder gaan verfijnen....:wink:

Ik zat zo eens te denken maar wanneer was de laatste keer dat het echt slecht weer was met oudjaar (niet wat de kou betreft) want de afgelopen jaren was het eigenlijke altijd heel erg leuk gezellig een mooi weer

Met name na het weekeinde kans op sneeuwval met vrij veel wind en maxima onder nul.....ofwel uitermate interessant weer als je NIET de weg op hoeft of met de Trein moet...pluim geeft best hoge kansen daarop, kijk maar...

PLUIM_06260_NWT.png

:D :D

Ik zat net zo een te denken maar is het de agelopen jaren al wel eens echt slecht weer geweest (ik bedoel geen kou) want de afgelopen jaren was het in mijn opzicht gewoon altijd goed lekker weer

In 2006 volgens mij uit m'n hoofd als laatste, toen regende het om 00:00! We konden volgens mij pas om half 1 weer gaan afsteken, maar dat heeft de lol zeker niet bederfd.

Altijd minder regen op oud en nieuw, vooral overdag. S'avonds kan je nog wel eens een spelletje spelen met de familie of wat dan ook. Oke, zonde van de tijd, want je hebt maar 16 uur. Maar ik heb het liever om een uur of 8 tot een uur of 11 dan overdag 3 uur achter elkaar.

Sneeuw vind ik simpelweg afschuwelijk, dit omdat ik het haat hierin te rijden. Ik vind sneeuw prachtig en gezellig als ik de deur niet uit hoef, maar zodra ik weer op de weg zit te glijden dan is het voor mij al weer gedaan.

Van mij mag het heerlijk hard vriezen, zo lang de sneeuw lekker weg blijft, dan heb je nog steeds mooie vorst overal op zitten, maar zonder alle rotzooi op de weg.

Ben het voor grotedeels met je eens. Sneeuw is eigenlijk troep, vooral met verkeer.

Voor kinderen, en soms volwassene blijft het prachtig om sneeuwballen te gooien enzo, maar zodra je de fiets/brommer/auto moet gebruiken dan heb je opeens een heel andere mening:p

Heb zelf ook niet veel met sneeuw, altijd al je kleren doorweekt, lichaam zowat onderkoelt. Je kan niet/haast niet het ijs op.

Daarin tegen geeft het vaak wel een mooi gezicht! Heb nog wel wat sfeerfoto's op me laptop staan, zal ze nog wel posten. Is nu een beetje te laat daarvoor..:D

Sneeuw vind ik simpelweg afschuwelijk, dit omdat ik het haat hierin te rijden. Ik vind sneeuw prachtig en gezellig als ik de deur niet uit hoef, maar zodra ik weer op de weg zit te glijden dan is het voor mij al weer gedaan.

Van mij mag het heerlijk hard vriezen, zo lang de sneeuw lekker weg blijft, dan heb je nog steeds mooie vorst overal op zitten, maar zonder alle rotzooi op de weg.

Je mening snap ik zeker en je hebt ook gewoon gelijk. Als je de weg niet ophoeft: Hoesee! Als je dat wel moet...

Op knmi.nl geeft hij volgende week -6 overdag aan, dat is toch wel even flink.

Tmax.png

En maandag idd ook sneeuw enzo, ben wel benieuwd. Leuk om dit alles nu bij te houden

Prec.png

Daarnaast vind ik deze weerkaarten ook wel geinig om bij te houden, lekker simpel en voor iedereen te volgen

Weerkaarten eenvoudig

Winterpluim.....di/woen mogelijk VEEL wind en echte windchill temperaturen ruim onder nul, daarna verscherping van de kou....aldus deze pluim:D

PLUIM_06260_NWT.png

Tsjonge, wat een kaarten voor volgende week van de verschillende modellen: loeiende oosten/noordoostwind en vrachten sneeuw dinsdag/woensdag.....en dit bij aanhoudende vorst....als dit uitkomt ligt Nederland geheel plat...:D

Pluim afwachten, de oplossingen hierboven zitten er wel in...

Back
Bovenaan