Het weer verwachtingstopic

Tsjonge, wat een kaarten voor volgende week van de verschillende modellen: loeiende oosten/noordoostwind en vrachten sneeuw dinsdag/woensdag.....en dit bij aanhoudende vorst....als dit uitkomt ligt Nederland geheel plat...:D

Pluim afwachten, de oplossingen hierboven zitten er wel in...

zijn er allemaal verschillende kaarten? Of allemaal dingen zoals hierboven? Je maakt me nu nieuwsierig naar die pluim! Als het kan zoveel mogelijk info/uitleg erbij!

Tsjonge, wat een kaarten voor volgende week van de verschillende modellen: loeiende oosten/noordoostwind en vrachten sneeuw dinsdag/woensdag.....en dit bij aanhoudende vorst....als dit uitkomt ligt Nederland geheel plat...:D

Knal ze ff hierop dan:D

en kijk dit:

Dinsdag 30 november 15z - neerslag

BeNeLux_2010112512_pcp_123.png

En als ik zo de komende 10 dagen door kijk, wordt het sommige dagen best koud, maar ook flink wat tijd gewoon nog boven de nul..

Laatst bewerkt:

ALS inderdaad :wink:. Het is en blijft Nederland, de soep wordt nooit zo heet gegeten als hij wordt opgediend. Maargoed, we wachten in spanning af :rolleyes:.

er is echt geen pijl op te trekken gisteren voorspelden ze hier in het zuiden (Bergen op zoom0 vandaag en morgen behoorlijk wat sneeuw, maar het is hier echt nog niet wit
dus ja we zien wel 31 december hoe het weer is

er is echt geen pijl op te trekken gisteren voorspelden ze hier in het zuiden (Bergen op zoom0 vandaag en morgen behoorlijk wat sneeuw, maar het is hier echt nog niet wit
dus ja we zien wel 31 december hoe het weer is

Er was net een foto op het nieuws uit Bergen op Zoom en er lag al een wit laagje hoor....

De pluim.....
di/woe bijna alle members veel wind (6 bft boven land!!!!) en ook veel en langdurige neerslag erbij en dat bij temperaturen onder nul ofwel driftsneeuw..ook de operationele run doet nu mee, gisteren nog niet......het wordt heel spannend volgende week..

PLUIM_06260_NWT.png

Als ik over de modellen spreek heb ik het over ECMWF/GFS en Bracknell....:D:D:D

ben ook zeker benieuwd wat het nou wordt. Tot nu toe ga ik nog steeds uit van waarden onder de gemiddelde lijn maar het zou wel sfeerbevorderend en leuk zijn als de winter volgende week echt intreed. :)

Er was net een foto op het nieuws uit Bergen op Zoom en er lag al een wit laagje hoor....

Nou zoals ik al zij ik woon in bergen op zoom ik ik kijk nu net buiten maar ik zie echt geen laagje sneeuw hoor

Nou zoals ik al zij ik woon in bergen op zoom ik ik kijk nu net buiten maar ik zie echt geen laagje sneeuw hoor

M'n moeder had telefoon van een vriendin uit Coevorden, en daar lag 3cm!

hier in alphen lag niks alleen ijs en in nieuw-vennep was het potdichte mist, iets van 80 meter zicht..

In Nieuwkoop lagen de sloten dicht en overal en heel dun wit laagje.. Helaas geen sneeuw maar hagel :rolleyes:

ja, modellen springen flink, sneeuw is onzekerder geworden...koude lijkt te blijven...:wink:

Laatst bewerkt:
ja nou en of man .
vanmorgen moest er worden gekrabt .
en toen ik vanavondt van werk naar huis wou kon ik het nog net met de ruiten wissers af .

De echt kou is er denk wel uit na donderdag, maar zal nooit erg ver weg zitten.

Tmax.png

Tmin.png

Sneeuw verwachting voor woensdag is ook een stuk minder geworden.
Prec.png

De komende dagen blijft het in ieder geval koud..vooral woe/donderdag lijken stervenskoud te worden met aardig wat wind en maxima ruim beneden het vriespunt, maar het lijkt erop dat de modellen rekening houden met een sneeuwdek, wat die lage maxima makkelijk op kan leveren. het sneeuwdek en de sneeuwverwachting is erg moeilijk....morgen maandag trekt een sneeuwzone ons land binnen, maar alle modellen behandelen die anders, het is nu nog een beetje koffiedik kijken...
Ook de komende dagen aanhoudende sneeuwkansen, maar de details he..alle modellen verschillen in temperatuur en sneeuwval, per dag en per run zelfs....

Koud wordt het wel, de pluim spreekt straks boekdelen maar eea hangt ook sterk af van een aanwezig sneeuwdek, zowel bij ons als ten oosten/noordoosten van ons, zodat en stevige NO wind die lucht naar ons toe kan blazen...

Back
Bovenaan