Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor 31 dec geven ze in de ochtend lichte sneeuwval op, lokaal tot 10cm, in de loop vd dag begint de zon te schijnen en zal de temperatuur net boven het vriespunt zijn. Windkracht 1 a 2. Tevens zijn in de maand november alle kooien weer naar benden komen vallen dus het beloofd een harde jaarwisseling te worden.

Mede als gevolg van de windrichting een betere jaarwisseling gehad dan vorig jaar. Tussen 00.00 en 01.00 nagenoeg droog, en mede door schietlocatie geen noemenswaardige invloed van de wind. In de verte was de invloed zichtbaar, maar bij lange na niet de gevreesde windkracht 5 a 6 uit sommige modellen met uitschieters naar 7/8 (Purmerend)

Beste wensen allemaal. In Nijmegen was het gelukkig bijna de hele avond droog. Qua wind viel het erg mee wel af en toe een flinke windstoot maar rond 12 uur stond er weinig wind. Nu trekt de wind weer aan en zijn er nu flinke windstoten. Al met al een een super oud en nieuw

Precies zoals het bij ons in Roermond ook was.
De hele avond prima condities op een klein buitje na, rond 22.00 uur zoiets.
De wind viel ook reuze mee, met af een toe een rukwindje, maar rond middernacht weinig wind.
Rond een uur of 2.00 begon het wel flink te regenen en te stormen.
Dus we hebben weer f@cking geluk gehad hier in het mooie Limburg :bye:.
Ook op een 4 tal cakejes na, alles met plezier op kunnen stoken.

Ik zeg; het was weer een geweldige jaarwisseling!

Ik mag helemaal niet klagen, wij hebben alleen van 22:30 - 23:15 een bui gehad en voor de rest was het goed te doen.

Als ik hier zo een beetje doorheen scroll mag ik echt van geluk spreken hoe het weer in Grunn was... prima windje "voor de rook weg te blazen", soms een buitje smiddags, savonds, maar vanaf 1 uur begon het tot half 3 keihard te plenzen.. gelukkig voor die tijd al de mooiste compounds geschoten. Nu is het ook aan het gieten buiten..

Vreselijk voor sommigen dus toch, wat erg!
Hier viel het nog mee, bleek toch vrij droog, paar spatten, wind was wel knap aanwezig, maar niet extreem ofzo. Tegen 01.00u ineens naar binnen moeten rennen, alsnog zeiknat ff, maar gelukkig toen pas, alles was gewoon opgegaan, laatste twee cakes slechts in de regen.

We hadden geluk hier met de wind. Het regende alleen een klein beetje om 0:00 maar dat mocht de pret niet drukken, alles ging prima de lucht in, en hebben dan ook genoten! Heb zelfs nog weer wat uit de opslag gepakt omdat ik eerst dacht dat het niet kon maar het toch prima weer was.

Leidschendam drama ! Wind van alle kanten, buien bleven maar komen na 22.00 droog regen droog regen. Om 12.00 vol regen en lang. Al met al zelfs slechter als vorig jaar. Toch het beste er van gemaakt natuurlijk. Er komt vanzelf weer een keer een perfect stookweertje ����

Hier uiteindelijk goed verlopen! Tot 01:30 uur door kunnen stoken! Wel een paar lichte spetters en een aanwezige wind, maar het heeft de pret zeker niet gedrukt, alles is op :)

Moet ook eerlijk zeggen dat het in mijn regio best goed te doen was. In eerste instantie stond er een buienfront gepland voor 00:15 maar die zette niet door. Tot zeker 00:45 alles goed weg kunnen werken met minder wind dan vorig jaar. Ging ook flink tekeer in de wijk, zelden zo veel vuurwerk bij elkaar gezien!

De hele nacht winderig tot een uur of 3, daarna deed de wind het iets rustiger aan. Helaas precies om 00:00 de eerste regenbuien met gelukkig ook soms droge momentjes.
Maar nattigeheid overheerste.
Ja, ik weet het is nog heeeel ver weg, maar ik maak me nu al druk over komend oud en nieuw. Die westcirculatie volop met deprsessies wordt met het jaar sterker en sterker lijkt het.

Slechter als vorige jaar. Harde windvlagen. Vooravond af en aan regen. En precies om 0.00 een flinke bui die ongeveer 20 minuten duurde. Daarna wel kunnen stoken, maar een deel vloog over de daken. Leuk voor de achterburen, minder voor ons.

Slechter als vorige jaar. Harde windvlagen. Vooravond af en aan regen. En precies om 0.00 een flinke bui die ongeveer 20 minuten duurde. Daarna wel kunnen stoken, maar een deel vloog over de daken. Leuk voor de achterburen, minder voor ons.

Ha, woon jij ook in Haarlem en omstreken :tongue2:

Soest was aardig huilen met aardig wat wind en potten die soms omwaaiden…de effecten verwaaien flink…ook precies buien hier… eigenlijk zoals verwacht maar toch… grote verschillen over korte afstanden… desalniettemin geniten en flink gestookt in het vuurwerkvrije Soest!

Soest was aardig huilen met aardig wat wind en potten die soms omwaaiden…de effecten verwaaien flink…ook precies buien hier… eigenlijk zoals verwacht maar toch… grote verschillen over korte afstanden… desalniettemin geniten en flink gestookt in het vuurwerkvrije Soest!
Potten uit voorgaande jaren dan? Mijn ervaring met de nieuwe en stabielere cakes was juist prima met deze wind.

Jammer dat het in veel delen van het land toch erg slecht weer was. Zelf niet zo heel veel last van gehad. Midden van het land was opzich wel te doen, iets beter dan vorig jaar. Goed de radar in de gaten gehouden en af en toe wat vervelende windvlagen, maar ik mag zeker niet klagen.

Ik had er in Zeist eigenlijk helemaal geen last van. Heb prima kunnen stoken. Zeist is toch niet zo ver van Soest vandaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan