Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe was het vorig jaar voor midden? Want volgens mij ook 4 a 5bft maar kan t me niet meer goed herinneren, behalve dat het uiteindelijk prima meeviel :)

Als ik op buienradar 24 uur radar kijk zie ik savonds een groot buien en onweersveld over het land trekken. Maar echt 1 grote zeg maar. Misschien komt het door kruitstress maar moet ik me daar zorgen over maken of blijven het buitjes met korte periodes:confused:

Sorry voor topicvervuiling maar moet mn enthousiasme kwijt, wat een topavond, wat er morgen ook gebeurt, nu al geslaagd. Hele avond gestookt met een klein zuchtje wind, rennen van hot naar her om niet gesnapt te worden het voelde aan alsof ik zelf weer 10 was!!!

Die kleine heeft in een avond meer adrenaline gehad dan in haar hele 10 jarige bestaan bij elkaar, zie reactie aan einde videos haha. Ik verwacht niet dat het aan de kust zo blijft morgen, want de wind is nu al echt flink aangetrokken, dus goudbakken blijven binnen en compounds met blinkers mogen shinen morgen.

De voorspellingen hier zijn, volgens wat websites als Weerplaza, richting de 4 BFT en nagenoeg droog rond de jaarwisseling (0.3mm). Dat lijkt mij gewoon dikke prima op hét moment. We gaan 't meemaken.

Even wat anders. Binnenkort gaat de koelkast weer open :tongue2:

GFSOPEU12_276_17.png

Ik snap niet hoe het verschil tussen Ecmwf en GFS nu nog steeds zo groot is op zo'n korte termijn.

Volledig onduidelijk wat je echt mag verwachten, blijf duimen op het beste zodat mijn dochter kan stoken zonder regen en dat de nacht een mooie box of wat gestookt kan worden.

Sorry voor topicvervuiling maar moet mn enthousiasme kwijt, wat een topavond, wat er morgen ook gebeurt, nu al geslaagd. Hele avond gestookt met een klein zuchtje wind, rennen van hot naar her om niet gesnapt te worden het voelde aan alsof ik zelf weer 10 was!!!

Die kleine heeft in een avond meer adrenaline gehad dan in haar hele 10 jarige bestaan bij elkaar, zie reactie aan einde videos haha. Ik verwacht niet dat het aan de kust zo blijft morgen, want de wind is nu al echt flink aangetrokken, dus goudbakken blijven binnen en compounds met blinkers mogen shinen morgen.

Wat gaaf! Hier ook gedaan. Begon met wat f1 met mijn dochter maar ging gauw naar f2.. toch nog wat potjes gestookt en ook hier lekker rennen. Gaaf, top vader! Heerlijke beelden, blijf zo door gaan!

Zal voornamelijk liggen aan de meshresolutie. Korte termijn of niet, een mate van onnauwkeurigheid is inherent aan een groffere mesh. Mesh = celgrootte.

Dan kan je dat in de zomer ook doen... mij gaat het om de oud en nieuw traditie op 31 december...

Hier was t 30e perfect weer, vandaag zegt die alleen rond 12:00 wat regen en 18:00 miezer, maximaal windkracht 4! Ben benieuwd hoe t uitpakt!

Ik snap niet hoe het verschil tussen Ecmwf en GFS nu nog steeds zo groot is op zo'n korte termijn.

Vind ik ook hoor. Vorig jaar was het toch duidelijker. Komt waarschijnlijk omdat het buien zijn en die zijn heel moeilijk te voorspellen. Fronten makkelijker. Ohja de 24 uurs rader van buienradar moet je niet serieus nemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan