Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
De nieuwe pluim van EC oogt wat compacter en iets gunstiger dan gisteren, rond de 8m/s en in het zuidwesten iets meer, rond 10m/s. Spreiding is er zeker nog, grofweg tussen 6 en 10 m/s. GFS zit op een gemiddelde van 4B, vrij vertaald ook ongeveer 8 m/s, maar ook hier nog steeds een grote spreiding in de pluim van grofweg 2B tot 7B.

Windstoten ook grote spreiding maar zowel de oper, controle en mediaan op 16 m/s en dat is toch wel ruk (pun intended). Neerslag zal wss pieken op de 31 overdag, maar ook hier nog veel spreiding.

We weten het al dagen ongeveer, maar nog altijd niet precies… Waaien gaat het, dat is zeker en de piek lijkt ook echt op 00:00 te liggen. Maar nog altijd geen zekerheid hoe hard het gaat waaien. 8m/s is randje 5B, het zou prettig zijn als we daar onder blijven in de 4B schaal.

Vanaf vanavond gaan de korte termijn modellen zoals Harmonie meedoen en dan denk ik dat we een duidelijker beeld gaan krijgen van de neerslaghoeveelheden en hopelijk ook wind.

IMG_0049.png
Neerslag regio midden

IMG_0048.png
Wind regio midden

Laatst bewerkt:
In mijn ervaring van jarenlang kiten en de dag vooraf wind checken: Als harmonie en Arome samenvallen, dan is dat wat gaat uitkomen

In Groningen is het op dit moment strak blauwe lucht met een goede woei. Overdag zou ik dat wel prima vinden, maar 's avonds mag de wind wel iets meer gaan liggen....

als ik weerplaza bekijk en die neem ik net even wat serieuzer dan een buienradar dat is het nog helemaal niet zo slecht

als ik weerplaza bekijk en die neem ik net even wat serieuzer dan een buienradar dat is het nog helemaal niet zo slecht

welke weerplaza heb jij dan? bij mij zeg die dit:

Ook tijdens de jaarwisseling is het wisselvallig met verspreid over het land enkele buien. Er staat een vrij krachtige wind en aan de kust is de wind krachtig tot hard met kans op (zware) windstoten. Het is dan 7 of 8 graden.

Zo ns hoofd naar buiten steken, wind zou nu 9m/s zijn, vrijwel identiek aan rond de jaarwisseling hier. Klinkt en lijkt van binnen als best dikke bagger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan