Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
GFS ook iets een verbetering laten zien. En met de ervaring van het zééér onstuimige weer van vanavond gezien.

Zou het dan toch……

Nu vaak in de ochtend/middag slechte kaarten en in de avond betere kaarten. Ik ben eerlijk ik heb me er bij neergelegd dat we waarschijnlijk een windkracht 4/5 hebben en droog. Ik vind het prima! Vorigjaar hadden wij hier continu windkracht 5 met vlage windkracht 6, dus al beter dan vorigjaar.

In de laatste uitvoer van ECWMF koerst het laagje wat noordelijker dan de 00Z run met naar het lijkt een fractie minder wind. Wel wat buitjes her en der, maar het zal zeker niet kletsnat worden. GFS iets natter en iets meer wind dan EC maar om de intensiteit van de buien maak ik me nu nog niet zo druk. Maar lijkt al met al een tikkie positiever dan vanmorgen.

Misschien ben ik te positief hoor maar...kan het nu nog steeds niet zo zijn dat alles 24 uur opschuift of naar voren komt?

We zitten nu rond de +100h grens. Daarbinnen worden grove verschuivingen met de run minder waarschijnlijk. Wat je waarschijnlijk nog wel gaat zien zijn variaties op hetzelfde thema. Het laag wat dieper of juist niet, locatie stukje noordelijker of zuidelijker, wind wat meer zuid ipv (zuid)west. Dat soort zaken.

Betekent dat het ook nu nog niet in beton gegoten is, er blijft tot 24u vantevoren ruimte voor veranderingen op detailniveau. Ik zou het, gezien de solide ensemble means van EC en GFS zeer opermekelijk vinden als er nu nog grove verschuivingen plaats gaan vinden. Lees: van 6 naar 2 Bft bijvoorbeeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan